Praha — V úterý 18. srpna proběhlo jednání zástupců ministerstva dopravy a krajů o rozsahu regionální železnice na příští léta. Krajům letos chybí v rozpočtech na železnici 3,2 miliardy korun. Tuto částku mimořádně uhradí stát. Jak sdělili ČTK ministr dopravy Gustáv Slamečka a šéf asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek, kraje odmítly snížení počtu spojů, naopak chtějí od státu více peněz. Ministerstvo se snaží přesvědčit kraje, aby na příští rok objednaly jen tolik vlaků, na kolik jim stačí peníze, s čímž kraje nesouhlasí. Obě strany chtějí vést další jednání a celý problém předložit premiérovi Janu Fischerovi. Jasno má být do středy 26. srpna, kdy zasedá vláda.
"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce. Od příštího roku by chtěl ministr krajům přispět každoročně přibližně 2 miliardy korun.
O konkrétních částkách, které kraje požadují po státu, žádná ze stran nechtěla hovořit, ministr pouze uvedl, že dráhy na příští rok plánují úsporu v regionální dopravě zhruba 450 milionů korun. Podle informací ČTK na příští rok chybí přibližně 700 miliónů korun, zejména Hlavnímu městu Praze, Středočeskému, Královéhradeckému, Jihomoravskému a Olomouckému kraji. Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.
Zdroj: Finanční noviny / ČTK


Os vlaky ve Svinově směr Havířov nebo Opava mají pobyty od 5 do 20minut(střed cca 14 min)?!?....
O tomhle a jiném i jiných dotazech na podstatně horší zvěrstva v tarifech a např vedení linek busů po vsích jsem psal cca dva roky zpět na KODIS, bylo mi odpovězeno že to nikdo nepožadoval a tečka. I pan generální ředitel u nás uspořádal dopravni průzkum. Výstupů a grafů které prezentoval přehršel, kromě výstavby nového přístřešku pro kola zaměstnanců však výsledná opatření nula.
Ohledně MHD Opava jedna veselá z natáčení na závěr. Nástup do vozidla pouze a vždy prvními dveřmi.Pokud nemáte lítačku s dlouhodobým předplatným (zóny) nebo čipovou kartu (tzv peněženku) musíte do automatu u řidiče nasoukat 12 kč drobných o po té budiž vytištěna nepřestupní jizdenka pro jednotlivou jízdu.Automat nevrací mince a řidiči neprodávají doplňkově jízdenky.... Automaty se nachází výhradně ve vozidlech mhd (nikoliv na zastávkách apod). Z čehož resultuje pro občasného uživatele při nedostatku drobných chůze pěšky nebo žádost o finanční výpomoc od spolucestujících.Pro všechny pak zpoždění spoje. Jo a MHD Opava IDOS nezná....(a to tu jezdí i trolejbusy - heč) Takže tak se hromadně integrujeme ve Slezsku abych byl tedy místopisně přesný...
Nebo prostě ten spoj přesunu, u roztříštěných začátků pracovní doby někomu život znepříjemním a někomu ho zlepším.
A uvědomte si, že na každé minutě vždy záleží.
Ústecký kraj sepsal asi před rokem několik požadavků na úpravy infrastruktury, aby následně mohly být aplikovány změny jízdního řádu, vedoucí ke zlepšení návazností, zrychlení jízdních dob atd.
Jedním z požadavků bylo i zkrácení jízdní doby z Loun do Libochovic na 27 minut.
Po takové úpravě by to dost možná znamenalo, že by se vlaky křižovaly v Lounech vždy o půl (to je pro dojížďku na 6., 7. i 8. hodinu ranní vyhovující), stejně tak v Lovosicích. Takový takt s hodinovým intervalem ve špičce by byl pro tato města (a možná i pro dojížďku do Litoměřic) vyhovující.
Ale do Libochovic by to chtě něchtě vycházelo na setkání vlaků v celou. Jestli má být vlak páteří systému, chtělo by to, aby i ty autobusy přijížděly do Libochovic před celou, a aby tam byly návaznosti na vlaky do obou směrů.
Jak se dá daná konkrétní situace vyřešit:
- posunem začátků vyučování i pracovních dob?
- zavedením vložených vlaků na přibližný interval v ranní špičce 30 minut?
- řešit dojížďku do práce/do školy v Libochovicích výhradně "mimotaktově" vedenými autobusy?
- je jiné řešení?
O rozdílech v 7:00, 8:00 a 9:00 jsem nikde nepsal. Psal jsem o plus minus 30 minutách, to je docela rozdíl. Při hodinovém ranním intervalu by vámi uvedené rozdílné začátky vyučování naopak nic neřešily.
DJ: Důvodem PRO posunutí začátků i konců směn a vyučování v některých podnicích/školách je efektivnější využití prostředků hromadné dopravy. Jaký je rozumný důvod PROTI tomuto posunutí?
A pokusil jste se alespon zkusit uvazovat o tom ze treba i nejaky duvody pro to jsou? Nerikam ze je znam ale docela dobre by byt mohly.
Jinak ovsem si myslim ze u nas dneska krome velkych podniku s vyrobnimi linkami a pod. uz je pocatek pracovni doby dosti roztristeny, docela dost firem ma i nejakou formu pruzne pracovni doby. Jsem presvedcen ze statistiky zamestnanosti by nam pomohly odhalit jak relatine male procento obyvatelstva dnes zacina praci jednotne "na sestou".
Stejne tak skoly, prece tu nemame jen skoly zakladni ale i stredni a vysoke, a tam pokud vim jsou zacatky vyucovani ruznorode, nekdy az silne. Prece mi nechcete tvrdit ze je tu volny prostor pro to jak zaridit aby vyucovani rekneme na zakladnich skolach zacinalo nekde v 7:00, nekdo v 8:00 a nekde v 9:00 - takova rezerva pro posuny tam proste neni. A posunovat to navzajem radove o 10 minut nemuze dopravne-organizacne nikoho vytrhnout.
Proboha se probudte, toto je nesmysl jak chtit organizovat neco co lze jen s nejvetsimi obtizemi a proc vlastne, pro drobny zisk par usetrenych vozidel?
P.S. Bacha, jakekoliv pokusy nasilne vnutit podnikum neco co si nepreji muze velice snadno vest k tomu ze se (zvlast v dobe krize) seberou a potahnou jinam, kde takove zhovadilosti nezkouseji. A pak muzete mit o trochu levnejsi dopravu ale vyrazne nizsi dane a ubytek tech co prepravovat potrebuji (nezamestnani jezdi citelne min).
Firmy zaměstnávající lidi v kraji nastavují pracovní dobu podle svých potřeb.
Ne, níže uvedená slova patří i pro vlaky, nejen pro autobusy.
Nutnost mít třeba jen kvůli ranní špičce, kdy je potřeba zajistit dojížďku do práce/školy v několika sousedních městech, kde všude začíná práce např. v 6:00 a škola v 8:00, jednu nebo i dvě vlakové soupravy navíc, pro které pak nemusí být za celý den využití (anebo je, ale opět jen v úzké odpolední špičce kolem 14. hodiny), také přispívá k finanční náročnosti vlakové dopravy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
