..: Kraje odmítají omezení vlakové dopravy :..

471.012-5 Praha Masarykovo n. Praha — V úterý 18. srpna proběhlo jednání zástupců ministerstva dopravy a krajů o rozsahu regionální železnice na příští léta. Krajům letos chybí v rozpočtech na železnici 3,2 miliardy korun. Tuto částku mimořádně uhradí stát. Jak sdělili ČTK ministr dopravy Gustáv Slamečka a šéf asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek, kraje odmítly snížení počtu spojů, naopak chtějí od státu více peněz. Ministerstvo se snaží přesvědčit kraje, aby na příští rok objednaly jen tolik vlaků, na kolik jim stačí peníze, s čímž kraje nesouhlasí. Obě strany chtějí vést další jednání a celý problém předložit premiérovi Janu Fischerovi. Jasno má být do středy 26. srpna, kdy zasedá vláda.

"Kraje nevidí cestu k omezování objednávky železniční osobní dopravy, protože chceme zachovat mobilitu občanů. Čas na utahování opasků je na straně Českých drah," uvedl Hašek. Jak dále uvedl, krajům jde v době krize především o to, aby se nezmenšily možnosti občanů dojíždět do práce. Od příštího roku by chtěl ministr krajům přispět každoročně přibližně 2 miliardy korun.

O konkrétních částkách, které kraje požadují po státu, žádná ze stran nechtěla hovořit, ministr pouze uvedl, že dráhy na příští rok plánují úsporu v regionální dopravě zhruba 450 milionů korun. Podle informací ČTK na příští rok chybí přibližně 700 miliónů korun, zejména Hlavnímu městu Praze, Středočeskému, Královéhradeckému, Jihomoravskému a Olomouckému kraji. Obě strany se shodly na tom, že kraje, stát a České dráhy by měly uzavřít dlouholetou smlouvu místo současného jednoročního kontraktu.

Zdroj: Finanční noviny / ČTK


JRtrain Poslat mail autorovi | 20.8.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
24.08.2009 (22:01)  
budruz:myslíš,že by konkurence byla levnější?
registrovaný uživatel Budruz 
24.08.2009 (16:15)  
Stejně nechápu, proč by se měly neschopným ČD platit tak šílené dotace. Vyházet je a nabrat konkurenci a po ptákách!
registrovaný uživatel JK ml. 
23.08.2009 (22:14)  
MZ a ostatní: SE omlouvám že jsem zapříčinil takovou smršť příspěvků.Nevyjádřil jsem přesně problém. Jasně že dneska u směnného provozu se v době mobilů není problém dohodnout s kolegou který je střídán. Séfové jsou v tomhlke vstřícní. Šlo mi hlavně o to že lidi co jezdí z větších dálek by nemuseli vysedávat ve vlaku déle než je nutné. Když vezmete trať 310 všechny rychlíky stojí opava západ a Krnov cvilín. Jasně že Komárov je větší díra, taky jsem neorodoval za zastavování všech sp a R v Komárově, ale jen těch v exponovaném čase tedy mezi 5:30 až 7:30 a zpět v 13:30 až 15:30.Ať bude začátek konec směn stanoven jakkoliv u silně převažující 8hod jednosměn.(hojně se vyskytuje jednosměnná pružná prac doba a sem tam systém 12 hod krátký - dlouhý týden plus takřka jednotlivé případy mají různé mutace jako kolotoč ale tyhle lidi odvezete osobákama jako zbytkovou frekvenci, to je jasné navíc cestují méně četně než lidi na 8hod.směny - jediné co ve fabrice fakt nemáme a nikdy snad mít nebudeme, je drážní specialitka, tedy turnus o 25 a více dnech z čehož některé dny i se třemi variantami:-), Pak se tedy vždy trefíte ráno a odpoledne s drtivou většinou lidí do zmíněného rozmezí.
Os vlaky ve Svinově směr Havířov nebo Opava mají pobyty od 5 do 20minut(střed cca 14 min)?!?....
O tomhle a jiném i jiných dotazech na podstatně horší zvěrstva v tarifech a např vedení linek busů po vsích jsem psal cca dva roky zpět na KODIS, bylo mi odpovězeno že to nikdo nepožadoval a tečka. I pan generální ředitel u nás uspořádal dopravni průzkum. Výstupů a grafů které prezentoval přehršel, kromě výstavby nového přístřešku pro kola zaměstnanců však výsledná opatření nula.
Ohledně MHD Opava jedna veselá z natáčení na závěr. Nástup do vozidla pouze a vždy prvními dveřmi.Pokud nemáte lítačku s dlouhodobým předplatným (zóny) nebo čipovou kartu (tzv peněženku) musíte do automatu u řidiče nasoukat 12 kč drobných o po té budiž vytištěna nepřestupní jizdenka pro jednotlivou jízdu.Automat nevrací mince a řidiči neprodávají doplňkově jízdenky.... Automaty se nachází výhradně ve vozidlech mhd (nikoliv na zastávkách apod). Z čehož resultuje pro občasného uživatele při nedostatku drobných chůze pěšky nebo žádost o finanční výpomoc od spolucestujících.Pro všechny pak zpoždění spoje. Jo a MHD Opava IDOS nezná....(a to tu jezdí i trolejbusy - heč) Takže tak se hromadně integrujeme ve Slezsku abych byl tedy místopisně přesný...
registrovaný uživatel Yves 
23.08.2009 (22:11)  
Chápu, že vlaky jsou velmi drahé pro kraje, ale teď v letních měsících opravdu nemohu vydýchat jednu věc. Jsem z Třebíče a přítelkyně je z Mohelna, které bohužel leží v periferii na pomezí Vysočiny a JM kraje. Nespasí ji ani bezprostřední blízkost JE Dukovany. Teď v létě mimo školní sezonu jsem v okolí projezdil plno autobusových linek s průměrnou obsazeností 3 lidé i se mnou a přítelkyní. Trošku by se mělo redukovat i jinde. Trošku víc! Aspoň v létě.
23.08.2009 (22:09)  
Ad SYN: Nejde o to, abychom něco někomu nařídili, ale abychom co nejlépe spravovali veřejné peníze. Nezapomeňte, že velké podniky se občas na dopravní obsluze i podílejí (pravda, napadá mě teď jenom TPCA), takže by to pro ně mohlo znamenat i úlevu.
Nebo prostě ten spoj přesunu, u roztříštěných začátků pracovní doby někomu život znepříjemním a někomu ho zlepším.
A uvědomte si, že na každé minutě vždy záleží.
registrovaný uživatel DJ 
23.08.2009 (21:11)  
Zkusím uvést konkrétní příklad k níže uvedenému.
Ústecký kraj sepsal asi před rokem několik požadavků na úpravy infrastruktury, aby následně mohly být aplikovány změny jízdního řádu, vedoucí ke zlepšení návazností, zrychlení jízdních dob atd.

Jedním z požadavků bylo i zkrácení jízdní doby z Loun do Libochovic na 27 minut.
Po takové úpravě by to dost možná znamenalo, že by se vlaky křižovaly v Lounech vždy o půl (to je pro dojížďku na 6., 7. i 8. hodinu ranní vyhovující), stejně tak v Lovosicích. Takový takt s hodinovým intervalem ve špičce by byl pro tato města (a možná i pro dojížďku do Litoměřic) vyhovující.
Ale do Libochovic by to chtě něchtě vycházelo na setkání vlaků v celou. Jestli má být vlak páteří systému, chtělo by to, aby i ty autobusy přijížděly do Libochovic před celou, a aby tam byly návaznosti na vlaky do obou směrů.

Jak se dá daná konkrétní situace vyřešit:
- posunem začátků vyučování i pracovních dob?
- zavedením vložených vlaků na přibližný interval v ranní špičce 30 minut?
- řešit dojížďku do práce/do školy v Libochovicích výhradně "mimotaktově" vedenými autobusy?
- je jiné řešení?
registrovaný uživatel DJ 
23.08.2009 (19:54)  
Prece mi nechcete tvrdit ze je tu volny prostor pro to jak zaridit aby vyucovani rekneme na zakladnich skolach zacinalo nekde v 7:00, nekdo v 8:00 a nekde v 9:00 - takova rezerva pro posuny tam proste neni. A posunovat to navzajem radove o 10 minut nemuze dopravne-organizacne nikoho vytrhnout.

O rozdílech v 7:00, 8:00 a 9:00 jsem nikde nepsal. Psal jsem o plus minus 30 minutách, to je docela rozdíl. Při hodinovém ranním intervalu by vámi uvedené rozdílné začátky vyučování naopak nic neřešily.
registrovaný uživatel SYN 
23.08.2009 (19:50)  
Lidi, vstavejte, co je to tady za socialisticky vykriky, jako ze budeme ridit pracovni dobu podniku?? A to cely pro to abysme usetrili par procent na vozidlech VHD?? To snad nemuze byt pravda takovyhle socialisticky sny!!

DJ: Důvodem PRO posunutí začátků i konců směn a vyučování v některých podnicích/školách je efektivnější využití prostředků hromadné dopravy. Jaký je rozumný důvod PROTI tomuto posunutí?
A pokusil jste se alespon zkusit uvazovat o tom ze treba i nejaky duvody pro to jsou? Nerikam ze je znam ale docela dobre by byt mohly.

Jinak ovsem si myslim ze u nas dneska krome velkych podniku s vyrobnimi linkami a pod. uz je pocatek pracovni doby dosti roztristeny, docela dost firem ma i nejakou formu pruzne pracovni doby. Jsem presvedcen ze statistiky zamestnanosti by nam pomohly odhalit jak relatine male procento obyvatelstva dnes zacina praci jednotne "na sestou".
Stejne tak skoly, prece tu nemame jen skoly zakladni ale i stredni a vysoke, a tam pokud vim jsou zacatky vyucovani ruznorode, nekdy az silne. Prece mi nechcete tvrdit ze je tu volny prostor pro to jak zaridit aby vyucovani rekneme na zakladnich skolach zacinalo nekde v 7:00, nekdo v 8:00 a nekde v 9:00 - takova rezerva pro posuny tam proste neni. A posunovat to navzajem radove o 10 minut nemuze dopravne-organizacne nikoho vytrhnout.

Proboha se probudte, toto je nesmysl jak chtit organizovat neco co lze jen s nejvetsimi obtizemi a proc vlastne, pro drobny zisk par usetrenych vozidel?

P.S. Bacha, jakekoliv pokusy nasilne vnutit podnikum neco co si nepreji muze velice snadno vest k tomu ze se (zvlast v dobe krize) seberou a potahnou jinam, kde takove zhovadilosti nezkouseji. A pak muzete mit o trochu levnejsi dopravu ale vyrazne nizsi dane a ubytek tech co prepravovat potrebuji (nezamestnani jezdi citelne min).
23.08.2009 (19:44)  
...což ale není problém všech zaměstnavatelů v kraji, ale dopravce, jak si to zorganizuje. Jestli tu soupravu dokáže díky vhodnému oběhu využít i jinde mimo špičku nebo ne.

Firmy zaměstnávající lidi v kraji nastavují pracovní dobu podle svých potřeb.
registrovaný uživatel DJ 
23.08.2009 (19:30)  
Tak to odmažeme, jo?
Ne, níže uvedená slova patří i pro vlaky, nejen pro autobusy.

Nutnost mít třeba jen kvůli ranní špičce, kdy je potřeba zajistit dojížďku do práce/školy v několika sousedních městech, kde všude začíná práce např. v 6:00 a škola v 8:00, jednu nebo i dvě vlakové soupravy navíc, pro které pak nemusí být za celý den využití (anebo je, ale opět jen v úzké odpolední špičce kolem 14. hodiny), také přispívá k finanční náročnosti vlakové dopravy.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko