..: Vykolejení Os 9910 v Řevnicích; nehoda nákladního vlaku v Táboře :..

ilustrační foto Akualizováno 18:15 – Dnes ráno došlo v Táboře ke srážce nákladního vlaku s odstavenými osobními vozy. Nehoda se obešla bez zranění. Krátce po jedenácté hodině dopoledne také došlo při vjezdu do stanice Řevnice k vykolejení soupravy vlaku Os 9910 jedoucího z Prahy do Karlštejna. K vykolejení došlo na dobřichovickém zhlaví, kde se také konala výluka 2. traťové koleje z důvodu svařování na výhybkách. Tím došlo k úplnému přerušení provozu a vlaky musely být vedeny objízdnou trasou. Vlaky R 1247 a 1248 byly odkloněny přes Rudnou u Prahy.

Provoz na trati v úseku Dobřichovice - Řevnice byl zastaven cca do 13 hodin, kdy byla předčasně ukončena výluka 2. traťové koleje. Další vlaky již stanicí projížděly sníženou rychlostí 10 km/h. Zpoždění u některých vlaků dosahovalo až 120 min. Při nehodě, při které vykolejily poslední dva vozy elektrické jednotky řady 451, nebyl nikdo zraněn, nicméně celková škoda přesáhla jeden milion korun. Byla vyčíslena na 650 tisíc korun na vlaku a 500 tisíc korun na poškozené trati, návěstidlu a trakčním vedení. Odklizení nehody a obnovení provozu v 1. traťové koleji se předpokládá dnes večer. Příčiny nehody jsou stále v šetření.

Srážka nákladního vlaku

Ve středu 5. srpna v 0.57 hodin najel v Táboře nákladní vlak jedoucí směrem od Českých Budějovic na 4 odstavené osobní vozy Btax. Příčinou bylo projetí cestového návěstidla s návěstí zakazující jízdu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, dva z osobních vozů vykolejily. Škoda byla vyčíslena 800 tisíc na vozech, 60 tisíc na poškozeném trakčním vedení a 10 tisíc korun na trati. Přívesné vozy budou pravděpodobně zrušeny. Provoz na trati nebyl přerušen. S největší pravděpodobností se jednalo o selhání lidského činitele, nicméně příčiny nehody jsou stále ještě v šetření.

Zdroj: ČD: omezení provozu, Drážní inspekce


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.8.2009 (12:21)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user čunče  mail  
07.08.2009 (23:28)  
Popsal jsem to podle skutečnosti.

V Řevnicích je na odjezdových návěstidlech posun dovolen návěštěn pouze bílým světlem.

"Telefonika" mezi výpravčím a signalisty se nazývá Telefonické hlášení o provedení přípravy vlakové cesty.

Na standardní elektromechanice, což je přesně případ Řevnic, neexistuje závěr posunové cesty, tudíž při posunu jde podhodit vozidlo naprosto v pohodě.

Pokud nevěříte tomu, co jsem napsal, počkejte si na závěr vyšetřování, nádražáci to dostanou k přečtení.

Jako výpravčí musím vědět, jak se toto zabzař obsluhuje a také tuto stanici znám velice dobře.
Registered user JVF 
07.08.2009 (22:14)  
Protože jsem byl jako cestující účastník vykolejení, docela mě překvapuje všude opakovaný odhad počtu cestujících ve vlaku. Ve vlaku bylo rozhodně více než 25 cestujících (můj odhad je tak něco přes 100). Navíc tam bylo i dost cizinců, kteří měli alespoň o další zážitek s ČD více (ovšem ani česky hovořící nezískali mnoho informací, i když vlakový personál se snažil).
07.08.2009 (21:26)  
Cestovatel471 : černokněžník Zababa. Za ouplňku se dá přestavit kouzelná výhybka a jet do Zababova. Ve čtvrtek byl ouplněk ... a za něj se dějí věci ...

Jinak PN není bohužel "nouzová nebo mimořádná" návěst, ale řádná návěst pravidelně dovolující jízdu ...
07.08.2009 (20:03)  
Právě proto. elhal lidský faktor to je jasný. ALE TEĎ JE OTÁZKA KDO TO BYL. Podle mě to byl signalista.
07.08.2009 (19:11)  
to jsou takové černé krabice krychlového tvaru s bílými okénky, které ukazují polohu výměny, je to jen na elmech. a mech. zabezpečených stanicích a ještě ne všude

Výměnová návěstidla musíte mít na ručně stavěných výhybkách, výhybkách s mechanickými přestavníky, samovratných výhybkách (pro režim ručního přestavování) a na elektromotorech všude tam, kde indikační prvky nevyjadřují koncovou polohu. Na typu SZZ závislost není.
07.08.2009 (19:00)  
Cestovatel471: To co říkáte není úplně pravda a vytváříte tím dojem, že vždy když se jede na elektromechanickém ZZ na Pn není vlaková cesta nijak jištěná a hrozí cestujícím případné nebezpečí, což by se dalo považovat za šíření poplašné zprávy.
Tento případ nemusí nutně nastat ve všech případech jízdy na Pn, jak jsem již popsal níže. Neznamená to ale také, že nemůže nastat vůbec, to ne. Vámi popsaný případ může nastat pokud je zavedeno tzv. telefonické dorozumívání (jezdí se na hubu) a v tom případě skutečně signalista nahlásí správné postavení výměn (což si musí ověřit přeložením kličky) a i uzavření přejezdů ve vlakové cestě výpravčímu ústně a posléze se obslouží Pn. V tom případě opravdu odpovídá jen lidský činitel. Tyto situace nastávájí např. při poruchách ZZ.
07.08.2009 (18:30)  
A ještě jeden detail: Pokud jsem napsal, že výměny mají návěstidla, tak to znamená, že se jedná o VÝMĚNOVÁ návěstidla! (vysvětlení pro Čunče: to jsou takové černé krabice krychlového tvaru s bílými okénky, které ukazují polohu výměny, je to jen na elmech. a mech. zabezpečených stanicích a ještě ne všude).
07.08.2009 (18:27)  
To Čunče:
Vkládáš mi do huby něco, co jsem neřekl. Konkrétně v Řevnicích fungují odjezdová návěstidla i pro posun! Že na poloze výhybek nejsou nijak závislá je dáno tím, že jde o elektromechaniku a bílá na tom návěstidle svítí současně s červenou. U spojky 1/2 je pak navíc ještě trpasličí seřazovací návěstidlo, které je rovněž naprosto nezávislé, v podstatě je to jen informace pro strojvedoucího od signalisty, že může zahájit posun. Takže se svou fantazií přibrzdi! Pokud jde o výměnu č. 5, tak ta leží přímo proti st. 1 a z okna je na ni dokonale vidět, nedovedu si vysvětlit, jak mohlo k podhození dojít. Je možné, že prasklo drátovodné táhlo, drátovody nebyly po zimě dotažené, nebo došlo k mechanickému narušení trasy a tím povolení táhel, i když samovolný pohyb přestavníku je, vzhledem k závaží, velice nepravděpodobný. Jsem velmi zvědav, co se při vyšetřování nehody zjistí.
07.08.2009 (17:54)  
JÁVÁM TO VYSVĚTLÍM
Když se jede na PN tak cesta na elektromechanice není nějak zajištěná, to znamená že výměnu klidně mohl podhodit, já sám jsem viděl že PN na elektro mechanice jenom výpravčí řene boudě ať to postaví odtud - tam (1tr. - 3st.) a zmáčkne na bloku že CHCE PN, bouda naháže výměny až je naháže tak tam zmáčkne PN a vlak může jet. Potom to vymáčkne a měl by čekat až by vlak projel všechny výměny, jestli stavědlář nějak pochybý, JE PRŮSER! Já tam projížděl R 355 a mysím říci že z tý nehody mám pár fotek.
07.08.2009 (14:41)  
november:
To jsem v žádném případě nechtěl říct. Některá PN je srovnatelná s běžnou vlakovou cestou (např. při vjezdu na obsazenou), jiná PN nezajistí víc než rozsvícení návěsti.
Díky za doplnění, napsal jsem to neúplně, takže to mohlo někoho zmást.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko