..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel koyot 
03.08.2009 (23:11)  
Trainman: jj to máš sice recht (i když 160 teda nevím), ale viděl jsi ty vozy v praxi? :D otevíratelný okno, či fungující větrání má tak maximálně prvních 30 čísel ;)

Faktem je, že ceny ruských vlaků jsou v poměru k Evropě směšný...
03.08.2009 (21:33)  
koyot : Ony sice ty jejich pancéřáky vypadjí jak poválečné vozy, ale 160 to umí a interiér je mnohdy o něco málo horší jak v našich WLABmee823.
registrovaný uživatel koyot 
03.08.2009 (19:13)  
V porovnání s Českou republikou to vypadá jako hodně vozů, ale uvědomme si, že průměrný ruský rychlík má těch spacích vozů 15, takže sice těch 200 bude možná stačit pro provoz na dvojím rozchodu, ale RŽD potřebují těch nových vozů snad tisíce :)
registrovaný uživatel Raquac 
03.08.2009 (16:14)  
Trainman: Ale bavime se o ceske transkripci, ne ruske vyslovnosti. O te vyslovnosti se s Vami prece nedohaduji, mate 100% pravdu.
registrovaný uživatel Sandik 
03.08.2009 (16:13)  
Trainman: Jestli on ten problém není v tom, že rusové veškerá e vyslovují poněkud měkčeji (samozřejmě záleží i na konkrétních slovech, je to složitější). Na ta tvrdá e mají speciální písmenko.
03.08.2009 (16:09)  
Raquac: Já to chápu, ale zkuste někde v Rusku říci Tver. Z 90% Vám nikdo nebude rozumět.
registrovaný uživatel Raquac 
03.08.2009 (15:52)  
Trainman: Mrknete do slovniku a pripadne si zadejte obe moznosti do vyhledavace...mne se Tvěr najit nepovedlo, vsechny shlednute prameny uvadeji Tver. Podstatne ovsem je, ze autor nepresnosti ohledne mista vyroby uz opravil.
03.08.2009 (15:41)  
Ve Strakonicích, kde jsem všel vyřizoval stačilo říct: "Prosím do ruského vozu s klimtizací" a bylo vše vyřízeno.
03.08.2009 (15:38)  
Trainman: A ta pokladní si myslíš, že ví, kterej je ten "klimatizovanej", já myslim, že teda ne. To si spíš musíš zkusit říct o číslo ruského vozu.
03.08.2009 (15:32)  
Raquac: Тверь - tak si to rozebereme. е se v ruštině vyslovuje jako naše ě, рь vyslovují jako měkčené r, takže já bych to v trankripci napsal Tvěr´, v poangličtěné verzi pak Tver.

waszyn
: Na druhou stranu, není problém si slušně u pokladní poprosit "ten ruský vagon s klimatizací a neotevírajícími se okny" :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko