..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.08.2009 (0:18)  
koyot) Ono stačí ten text přečíst celý. Píše se tam, že ty vozy jsou pro nasazení ve střední a západní Evropě. Myslím, že takový EN Jan Kiepura se na své trase těch 200 km/h něco najede - třeba na CMK Warszawa-Rzepin a pak po některých tratích v Německu. ;)
registrovaný užívateľ koyot 
04.08.2009 (23:45)  
Jj to asi jo, tam mají snad jezdit i ty Siemensy, tak to je ale dost zásadní výjimka, já tam teda nikdy nejel, ale předpokládám, že tyhle vlaky nemají spací vozy, o kterých jsem psal já.
Jinak noční vlaky (i ty s nízkými čísly :) jedou těch 650 km nejméně 8 hodin, takže o nějakých 160 km/h (vlaky jezdí bez zastavení) nemůže být řeč ;)

O tom, že každy kdo přispívá do této debaty jel vlakem v Rusku nepochybuji, jinak by si totiž tenhle článek nečetl :D
04.08.2009 (21:08)  
koyot: Hm to je zajímavé, že já jsem se rychlostí 200 km/h svezl za lokomotivou ze Škody Plzeň Z Moskvy do Petrohradu, a na několika dalších tratí rychlostí 160 km/h , ale to asi bylo obojí po území nějaké jiné země...
registrovaný užívateľ koyot 
04.08.2009 (20:15)  
Vězeňský vagon jsem měl tu čest vidět osobně a není opravdu o co stát, ještě teď mě mrazí při pomyšlení na ty oči prosvitující 10 cm mezerou otevřeným oknem rozděleným oky železné mříže... napojují to na běžné rychlíky jako poslední vůz a jde z toho opravdu mráz po zádech...
Jinak RŽD a 200 km/h to je dobrý sci-fi, i kdyby to ty vozy zvladli, tak infrastruktura rozhodne ne :D A televize v ruským vlaku to už je extrém...radio to se teda ještě sehnat dá (ale zase asi jen těch prvních 30 čísel :D) ale představa televize v plackarte mě rozesmála stejně jako to topení, který není tak daleko od reality :D
04.08.2009 (16:23)  
jo, někdo se snaží napsat zajimavej článek a bohužel tu jsou stále(nebo už zase?) tací, který hledaj chujoviny...Fuj
04.08.2009 (15:20)  
Miroslav Zikmund: Takhle kdyby se spíš zařídily ČD :-)
04.08.2009 (13:59)  
karosa : Součástí vozu bude i oddíl s pilou, sekerou a špalkem, kde si cestující nařežou a naštípou dříví. Aby RŽD ušetřily, tak se se budou spalovat vyžilé pražce ... neboť jejich prodej prostému ruskému lidu k lidovému použití by ohrožoval životní prostředí. Uhlí se proto používat nebude, to je drahé.

Jak odborně řezat pražce a štípat je předvede Vladimir Vladimirovič Putin za přítomnosti TV štábů.
registrovaný užívateľ karosa  mail  
04.08.2009 (11:32)  
M.J. 9.69 : Topení na uhlí pochopitelně chybět nebude, ovšem jedna menší změna se přece jen chystá. Ten kotlík totiž bude ohřívat vodu jen do umývárky a na přípravu čaje, topení v oddílech totiž nebude. Aby cestujícím nebyla zima, budou vždy po jednom oddíle chodit přikládat, střídání vždy po půl hodině.
04.08.2009 (9:59)  
A bude mít i tato dodávka (mj.) topení na uhlí?
registrovaný užívateľ Raquac 
04.08.2009 (9:01)  
Nektere vozy umi i 200 km/hod. Podivejte se sem http://eng.tmholding.ru/work/catalog/products/tvz. Interier ovsem nic moc, lehce usmevne pusobi luxusni vybava s moznosti sledovani TV (nebo co jim tam poustej), treba tady: http://eng.tmholding.ru/foto/picture1069.jpg. Na prvnim odkazu stoji za podivani take specialni vozy, treba vezensky...dole jsou pak podvozky, ten spravny pro novy spaci vuz jiste najdete sami.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko