Praha - Aktualizováno 23:45 - Po čtvrtečních extrémních vedrech přišly do Středních Čech opět silné bouřky doprovázené přívalovým deštěm a silným větrem. Hned na několik tratí popadalo důsledkem toho větší množství stromů, bylo poškozeno trolejové vedení a došlo i k poruše zabezpečovacího zařízení. V průběhu večera a noci tedy lze očekávat velká zpoždění vlaků v postižených úsecích. Nyní vám přinášíme přehled aktuálních mimořádností, který bude během večera průběžně aktualizován. Čekáme také na zprávy od našich zpravodajů.
Aktualizace 23:45
Po zprovoznění jedné z traťových kolejí se konečně začaly po trati 231 přes Nymburk odklánět několik hodin zpožděné vlaky směrem ku Praze. Prvním vlakem, který projel, byl R 684, následovaný vlaky Ex 142 Odra a SC 16 Antonín Dvořák. Právě v těchto chvílích příjíždějí do Kolína tzv. "na blok" za sebou další odstavené vlaky od Pardubic, které pojedou také odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem. Je třeba zmínit, že z Prahy ještě nevyjel ani jeden noční vlak a další spoje směrem na Ostravu, Vídeň i jinam stále stojí (nejspíš už bez lidí) odstavené od Malešic až po Český Brod. Mimo provoz jsou nadále úseky na tratích 011, 030, 032 a 070, obnovení provozu se plánuje až na zítřek. Cestujícím ve zpožděných vlacích přejeme pevné nervy a zaměstnancům drah snad klidnou noc!
Aktualizace 22:00
Dle informací z K-reportu a Babitronu se doprava pomalu rozjíždí na tratích 087 a 090. Většina vlaků si ale odtud odváží vysoká zpoždění, "rekordmanem" je vlak EC 170 Hungaria, který má aktuálně 4 hodiny zpoždění. Velmi špatná je však situace na hlavních tratich 011 a 010. Mnoho spojů stojí odstavených od Pardubice po Kolína a z druhé strany od Českého Brodu až po Prahu-Běchovice a nabírají tak velmi vysoká zpoždění. V nepříjemné situaci je také vlak EC 177 Johannes Brahms, který je prakticky uvězněn mezi dvěma postiženými úseky. Situaci budeme nadále sledovat.Aktualizace 21:00
Trať 011 Kolín - Velim, Poříčany - Pečky
- Porucha zabezpečovacího zařízení. V úseku Kolín-Velim pád drátů vysokéno napětí na trať.
- Plánovaný konec: 23:00
- Provoz vlaků přerušen.
Vlak SC 509 se v obvodu ŽST Kolín střetl s odfouklým poštovním vozíkem, v úseku Kolín - Ostrava hl.n. odřeknut.
R 874 narazil blízko zastávky Praha-Klánovice do stromu.
- Trať 030 Košťálov - Stará Paka, Sychrov - Turnov
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:00
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 032 Trutnov-Poříčí - Malé Svatoňovice
- Vlak R 858 Krakonoš narazil do spadlého stromu. V úsek Hradec Králové - Praha-Smíchov náhradní souprava.
- Plánovaný konec 22:00
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 070 Byšice - Chotětov
- Pád stromu na trať
- Plánovaný konec: 23:59
- Provoz vlaků přerušen
- Trať 072 Lysá nad Labem - Stará Boleslav
- Pád stromů na trať.
- Plánovaný konec: 22:00
- Provoz vlaků přerušen
- Trať 087 Úštěk - Česká Lípa hl.n.
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:00
- Vlaky jsou v úseku Ústěk - Česká Lípa hl.n. a zpět nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
- Trať 090 Roudnice nad Labem - Hněvice
- Pád stromů na trať, v ŽST Dolní Beřkovice porucha zabezpečovacího zařízení
- Plánovaný konec: 21:30
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 170 Zdice - Hořovice
- Pád stromů na trať.
- Plánovaný konec: 22:00
- Provoz vlaků zajištěn pouze po jedné ze dvou traťových kolejí, nutné očkávat zpoždění cca 10 - 15 min.
- Trať 171 Řevnice - Zadní Třebaň
- Pád stromů na trať, trolejové vedení poškozeno v délce 400m.
- Plánovaný konec: 21:00
- Provoz všech vlaků je přerušen. V úseku Řevnice - Karlšten je zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava. Kvůli výluce v Nučicích nelze využít objízdnou vlakovou trasu.
- Trať 231 Velký Osek - Kolín
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:30
- Provoz vlaků přerušen.
zdroj: ČD - omezení provozu, K-report, zpravodajové ŽP
Předem Ď. =)
V době vlastní bouřky jsem by na jazykovém festivalu mladých esperantistů na hlavním náměstí v Liberci.
Okolo Turnova a Mladé Boleslavi stojí naprostá většina dopravy. Ve stanicích od Liberce po Mladou Boleslav nejde či ještě nedávno nešel proud a tedy ani návěstidla, resp. zůstala červená nastálo. Sám jsem jel nejpoprve posledním rychlíkem z Liberce do Turnova, jako polyglot jsem se na paralyzovaném nádraží ujal páru ruských esperantistů. V Turnově bonus cca 35 minut. Pokračoval jsem vlakem ve vlaku přibližně ve 21:45 z Turnova do Mladé Boleslavi (jediný tímto směrem od šesté odpolední). Složení 810.166 a další vůz téže řady (zřejmě dvojčlen). U Loukova jsme brzdili těsně před stromem a neubrzdili, naštěstí byl slabý, nerozbil ani čelní sklo. Poté jej strojvůdce, průvodčí a několik spolucestujících vč. mně odstranili z tratě.
Ve vlaku cestovalo celkem cca 50 osob, většinou do Mladé Boleslavi, nebo ještě vzdálenějších stanic. Seděl jsem naproti páru asi dvacetiletých Francouzů (typičtí nádherně oblečení Pařížané), kteří byli naprost vyšokovaní, naštěstí umím francouzsky, takže jsem jim během cesty mohl vysvětlit že spadl strom atd., to, že v MB nemohli pokračovat v cestě do Prahy už nezkousli, dal jsem jim na sebe telefon, o možnost odvézt do hotelu nestáli (na nádraží parkoval můj otec s autem).
Je možné, že první vlaky okolo Mladé Boleslavi vyjedou až za denního světla.
Podobne (OK, 6 hodin to nebylo) zpozdeni bylo i 3 tydny zpet - tehdy vsechny vlaky do Vidne nakonec dojely
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.