Praha - Aktualizováno 23:45 - Po čtvrtečních extrémních vedrech přišly do Středních Čech opět silné bouřky doprovázené přívalovým deštěm a silným větrem. Hned na několik tratí popadalo důsledkem toho větší množství stromů, bylo poškozeno trolejové vedení a došlo i k poruše zabezpečovacího zařízení. V průběhu večera a noci tedy lze očekávat velká zpoždění vlaků v postižených úsecích. Nyní vám přinášíme přehled aktuálních mimořádností, který bude během večera průběžně aktualizován. Čekáme také na zprávy od našich zpravodajů.
Aktualizace 23:45
Po zprovoznění jedné z traťových kolejí se konečně začaly po trati 231 přes Nymburk odklánět několik hodin zpožděné vlaky směrem ku Praze. Prvním vlakem, který projel, byl R 684, následovaný vlaky Ex 142 Odra a SC 16 Antonín Dvořák. Právě v těchto chvílích příjíždějí do Kolína tzv. "na blok" za sebou další odstavené vlaky od Pardubic, které pojedou také odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem. Je třeba zmínit, že z Prahy ještě nevyjel ani jeden noční vlak a další spoje směrem na Ostravu, Vídeň i jinam stále stojí (nejspíš už bez lidí) odstavené od Malešic až po Český Brod. Mimo provoz jsou nadále úseky na tratích 011, 030, 032 a 070, obnovení provozu se plánuje až na zítřek. Cestujícím ve zpožděných vlacích přejeme pevné nervy a zaměstnancům drah snad klidnou noc!
Aktualizace 22:00
Dle informací z K-reportu a Babitronu se doprava pomalu rozjíždí na tratích 087 a 090. Většina vlaků si ale odtud odváží vysoká zpoždění, "rekordmanem" je vlak EC 170 Hungaria, který má aktuálně 4 hodiny zpoždění. Velmi špatná je však situace na hlavních tratich 011 a 010. Mnoho spojů stojí odstavených od Pardubice po Kolína a z druhé strany od Českého Brodu až po Prahu-Běchovice a nabírají tak velmi vysoká zpoždění. V nepříjemné situaci je také vlak EC 177 Johannes Brahms, který je prakticky uvězněn mezi dvěma postiženými úseky. Situaci budeme nadále sledovat.Aktualizace 21:00
Trať 011 Kolín - Velim, Poříčany - Pečky
- Porucha zabezpečovacího zařízení. V úseku Kolín-Velim pád drátů vysokéno napětí na trať.
- Plánovaný konec: 23:00
- Provoz vlaků přerušen.
Vlak SC 509 se v obvodu ŽST Kolín střetl s odfouklým poštovním vozíkem, v úseku Kolín - Ostrava hl.n. odřeknut.
R 874 narazil blízko zastávky Praha-Klánovice do stromu.
- Trať 030 Košťálov - Stará Paka, Sychrov - Turnov
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:00
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 032 Trutnov-Poříčí - Malé Svatoňovice
- Vlak R 858 Krakonoš narazil do spadlého stromu. V úsek Hradec Králové - Praha-Smíchov náhradní souprava.
- Plánovaný konec 22:00
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 070 Byšice - Chotětov
- Pád stromu na trať
- Plánovaný konec: 23:59
- Provoz vlaků přerušen
- Trať 072 Lysá nad Labem - Stará Boleslav
- Pád stromů na trať.
- Plánovaný konec: 22:00
- Provoz vlaků přerušen
- Trať 087 Úštěk - Česká Lípa hl.n.
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:00
- Vlaky jsou v úseku Ústěk - Česká Lípa hl.n. a zpět nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
- Trať 090 Roudnice nad Labem - Hněvice
- Pád stromů na trať, v ŽST Dolní Beřkovice porucha zabezpečovacího zařízení
- Plánovaný konec: 21:30
- Provoz vlaků přerušen.
- Trať 170 Zdice - Hořovice
- Pád stromů na trať.
- Plánovaný konec: 22:00
- Provoz vlaků zajištěn pouze po jedné ze dvou traťových kolejí, nutné očkávat zpoždění cca 10 - 15 min.
- Trať 171 Řevnice - Zadní Třebaň
- Pád stromů na trať, trolejové vedení poškozeno v délce 400m.
- Plánovaný konec: 21:00
- Provoz všech vlaků je přerušen. V úseku Řevnice - Karlšten je zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava. Kvůli výluce v Nučicích nelze využít objízdnou vlakovou trasu.
- Trať 231 Velký Osek - Kolín
- Pád stromů na trať
- Plánovaný konec: 21:30
- Provoz vlaků přerušen.
zdroj: ČD - omezení provozu, K-report, zpravodajové ŽP
A vlakvedouci - to, ze nebyla v poradku, musel videt kazdy, kdo v tom vagonu jel. A jela nas myslim dostatecne pocetna skupina na to, abychom se dokazali shodnout, ze "eee... you must change in Pardubice... bude tam... i don't know... prostě ten vlak tam někde bude... listen radio" není úplně normální projev :)
Dle dostupných údajů ne. Ono by to dost dobře na hlaváku spojovat nešlo, navíc už tak je ten dvojvlak nadměrně dlouhý.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.