..: ŽOS Vrútky dodají ZSSK další rychlíkové vozy :..

ZSSK Ampeer, označení vozu, foto: Josef Petrák Bratislava/Vrútky — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila výsledky výběrového řízení na dodávku 10 osobních vozů klasické stavby s opcí na dalších 30 kusů. Celková hodnota kontraktu na všech 40 vozů by měla dosáhnout 75 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy korun, tj. průměrně 47,5 milionu korun za jeden vůz). Jako dodavatel byla vybrána firma ŽOS Vrútky, která jako jediná podala svou nabídku; podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedlo celkem 11 zájemců — 4 ze Slovenska, 3 z Itálie, 2 z Rumunska a po jednom zájemci ze Španělska a České republiky. Žádný z nich však nezaslal svou nabídku. ŽOS Vrútky dodají již třetí sérii osobních vozů klasické stavby pro dálkové spoje. ZSSK již převzalo 10 vozů první třídy řady Ampeer a 27 z 35 vozů druhé třídy řady Bmpeer.

Prvních deset vozů by měly ZSSK obdržet do konce roku 2012, zbývajících třicet do konce roku 2014, ale pouze v případě plného využití opce. Všechny vozy budou mít délku 26,4 metru, budou vybaveny klimatizací, vakuovým WC a jejich maximální cestovní rychlost bude buď 160 nebo 200 km/h. Část vozů z případné opce by pak mělo být v tlakotěsném provedení — dopravce zatím žádné takové vozy nevlastní. Prvních pět vozů bude mít interiér uspořádán do podoby jednoho velkoprostorového oddílu, dalších 5 bude mít dva oddělené velkoprostorové oddíly. Obdobně jsou řešené i dříve dodané vozy první třídy. V rámci opce může být dodáno 15 vozů druhé třídy s jedním velkoprostorovým oddílem, schopných jízdy rychlostí 200 km/h; 10 vozů druhé třídy s interiérem rozděleným do tří velkoprostorových oddílů, s maximální cestovní rychlostí 160 km/h a 5 vozů první třídy s maximální cestovní rychlostí 160 km/h, jejichž interiér bude také rozdělen na tři velkoprostorové oddíly pro cestující.

Kromě výroby samotných vozů je součástí zakázky také zaškolení obsluhy vozů a dodávka 4 sad (z toho 2 na opci) potřebného technologického zařízení pro celkovou diagnostiku vozů včetně hardwaru a softwaru spolu se všemi potřebnými licencemi.

Začínají dodávky i jiných nových vozidel

Kromě novostaveb osobních vozů klasické stavby mají ZSSK objednány i několik dalších typů zcela nových vozidel. Jedná se o 10 kusů dvousystémových dvoupatrových elektrických jednotek řady 671, 10 kusů patrových push–pull souprav 951/051, kdy oba typy dodávané ostravskou Škoda Vagonkou vychází z elektrických jednotek CityElefant. ŽOS Vrútky vyvine a dodá 12 kusů trojdílných motorových souprav řady 861 a plzeňská Škoda Transportation vyrobí dvě nové třísystémové lokomotivy řady 381, které vychází z rodiny Škoda 109E. Jejich výroba má navázat na produkci 20 kusů podobné řady 380 pro České dráhy.

Dodávky nových souprav pro ZSSK
Řada / Rok 2010 2011 2012 2013
671 1 5 4
951 3 5 2
861 1* 5 5 1
381 1* 1**
celkem 2 (6 vozů) 14 (39 vozů + 1 loko) 15 (42 vozů + 1 loko) 3 (9 vozů)

*) Bude dodán v posledním čtvrtletí roku.

**) Bude dodán v první polovině roku.

Zdroj: ZSSK, Železniční magazín 6/2010, Vagonweb


JiříK. | 19.7.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer papa_chubby  mail  
19.07.2010 (13:48)  
19.07.2010 (12:51)  
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
19.07.2010 (12:17)  
Dotaz: zajíždějí vozy řad Ampeer a Bmpeer i do České republiky? A pokud ano, na kterých vlacích? Díky.
19.07.2010 (12:02)  
Já jsem opravdu zvědav na tu 861.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko