..: ŽOS Vrútky dodají ZSSK další rychlíkové vozy :..

ZSSK Ampeer, označení vozu, foto: Josef Petrák Bratislava/Vrútky — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila výsledky výběrového řízení na dodávku 10 osobních vozů klasické stavby s opcí na dalších 30 kusů. Celková hodnota kontraktu na všech 40 vozů by měla dosáhnout 75 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy korun, tj. průměrně 47,5 milionu korun za jeden vůz). Jako dodavatel byla vybrána firma ŽOS Vrútky, která jako jediná podala svou nabídku; podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedlo celkem 11 zájemců — 4 ze Slovenska, 3 z Itálie, 2 z Rumunska a po jednom zájemci ze Španělska a České republiky. Žádný z nich však nezaslal svou nabídku. ŽOS Vrútky dodají již třetí sérii osobních vozů klasické stavby pro dálkové spoje. ZSSK již převzalo 10 vozů první třídy řady Ampeer a 27 z 35 vozů druhé třídy řady Bmpeer.

Prvních deset vozů by měly ZSSK obdržet do konce roku 2012, zbývajících třicet do konce roku 2014, ale pouze v případě plného využití opce. Všechny vozy budou mít délku 26,4 metru, budou vybaveny klimatizací, vakuovým WC a jejich maximální cestovní rychlost bude buď 160 nebo 200 km/h. Část vozů z případné opce by pak mělo být v tlakotěsném provedení — dopravce zatím žádné takové vozy nevlastní. Prvních pět vozů bude mít interiér uspořádán do podoby jednoho velkoprostorového oddílu, dalších 5 bude mít dva oddělené velkoprostorové oddíly. Obdobně jsou řešené i dříve dodané vozy první třídy. V rámci opce může být dodáno 15 vozů druhé třídy s jedním velkoprostorovým oddílem, schopných jízdy rychlostí 200 km/h; 10 vozů druhé třídy s interiérem rozděleným do tří velkoprostorových oddílů, s maximální cestovní rychlostí 160 km/h a 5 vozů první třídy s maximální cestovní rychlostí 160 km/h, jejichž interiér bude také rozdělen na tři velkoprostorové oddíly pro cestující.

Kromě výroby samotných vozů je součástí zakázky také zaškolení obsluhy vozů a dodávka 4 sad (z toho 2 na opci) potřebného technologického zařízení pro celkovou diagnostiku vozů včetně hardwaru a softwaru spolu se všemi potřebnými licencemi.

Začínají dodávky i jiných nových vozidel

Kromě novostaveb osobních vozů klasické stavby mají ZSSK objednány i několik dalších typů zcela nových vozidel. Jedná se o 10 kusů dvousystémových dvoupatrových elektrických jednotek řady 671, 10 kusů patrových push–pull souprav 951/051, kdy oba typy dodávané ostravskou Škoda Vagonkou vychází z elektrických jednotek CityElefant. ŽOS Vrútky vyvine a dodá 12 kusů trojdílných motorových souprav řady 861 a plzeňská Škoda Transportation vyrobí dvě nové třísystémové lokomotivy řady 381, které vychází z rodiny Škoda 109E. Jejich výroba má navázat na produkci 20 kusů podobné řady 380 pro České dráhy.

Dodávky nových souprav pro ZSSK
Řada / Rok 2010 2011 2012 2013
671 1 5 4
951 3 5 2
861 1* 5 5 1
381 1* 1**
celkem 2 (6 vozů) 14 (39 vozů + 1 loko) 15 (42 vozů + 1 loko) 3 (9 vozů)

*) Bude dodán v posledním čtvrtletí roku.

**) Bude dodán v první polovině roku.

Zdroj: ZSSK, Železniční magazín 6/2010, Vagonweb


JiříK. | 19.7.2010 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Pivo  mail  
20.07.2010 (8:45)  
já tedy ešusem jezdím každý den .. a dost často se praštim o ty police nahoře:D:D
registrovaný užívateľ thingie  mail  
20.07.2010 (1:20)  
Já mám něco přes 190 cm a do ešusu se vlezu kam se mi jenom zlíbí.
registrovaný užívateľ M 
20.07.2010 (0:21)  
Smim se zeptat, jakou ty problemy maji "podobu"?
registrovaný užívateľ SergeS 
19.07.2010 (23:57)  
Krutas57: Mi řekni kolik měřiš, ja se svýma 188 cm mam problemy jak v horním tak v dolním patře ešusu ( abych neměl tak by tam ty poličky nesměly byt nahoře ) - a take bych rád cestoval vlakem ... ty dvoupodlažní vozy by byli dalši bod proč ne. A nemyslim si že jsem jedinej
19.07.2010 (23:03)  
strejcekms: Ano, to je problém patrových vozů v příměstské dopravě. Kapacita je vyšší než u jednopodlažního vozu, ale počet dveří a jejich rozměry stejné... K tomu ještě ty schody do patra apod., výsledkem je pomalejší výměna cestujících.
19.07.2010 (22:47)  
Krutas57: S VRT souhlasím - pro budoucnost železnice u nás jsou nutné, a to z více důvodů... A nejen kvůli osobní dopravě, ale i kvůli nákladní (tím myslím hlavně uvolnění kapacity pro nákladní dopravu na stávajících tratích po přesunu dálkové osobní dopravy na VRT).

Tak ale to je spíš daný uspořádáním interiéru, ne? Vyšší police udělám i do podlažního vozu, sedící cestující tak vysokej snad neni. :-)
Ne, to je daný opravdu tou nižší výškou. Myslím, že by z toho nikdo nadšený nebyl, kdyby měl hned u hlavy zavazadlovou polici, obzvlášť ne někdo vyšší. :D
registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
19.07.2010 (22:38)  
Dobrá, ale já myslím příměstskou dopravu, kde sice mladší ročníky budou třeba nahoře, ale jel jste někdy podobným vlakem? Určitě tedy víte že než se ti ze zdola dostanou ven (dvoje 2 křídlé dveře na každé straně vozu), tak ti nahoře budou stejně čekat na ty dole, kterých bude asi více než v patře...
19.07.2010 (22:29)  
strejcekms: pomalejší výměna cestujících v horním patře, i přes 2 křídlé dveře

Já myslím, že logicky lidi co cestujou jen kousek a ti co se budou těžko škrábat nahoru (důchodci...) zůstanou dole (a nastoupí bez obtíží) a mladší ročníky s delší cestou si vylezou nahoru. U "středněpodlažního" vozu se musí "po žebříku" a úzkými dveřmi soukat všichni včetně důchodců, maminek s kočárky a vozíčkářů.

když už tu máme ty 400 metrové perony :)

Doufám, že ten smajlík nazančuje ironii, ale když to vemu racionálně:

1. Ne všude.
2. Tam kde nejsou jejich budování vyjde draho a hledat pro ně místo (navíc s ohledem na trasování) bude složitý.
3. Ty stávající se musí jednou rekonstruovat a logicky větší perón bude dražší.

Ve "švýcarském měřítku" už by ty perony měly kilometry... :-)

EDIT: Na VRT nejsou peníze a ani nebudou, vize je to pěkná, asi si o ní dnes nechám zdát :)
Něco reálnějšího by nebylo?


No když si reálně spočítáš, kolik by ty VRT stály, jakej je na to rozpočet, kolik dodá EU, co se tim teoreticky ušetří a jaký předraženosti se (u)dělaj (tunel do Berouna třeba), tak si troufám tvrdit, že peníze by se našly. A VRT jsou prostě potřeba, peníze se najít musej. Na dálnice pro auta se dává hromada peněz, proč se něco nedá na dálnice pro vlaky?

doomlukas: Si srovnej ešus s něčím jednopodlažním... Do zavazadlové police tam toho moc nenacpeš.

Tak ale to je spíš daný uspořádáním interiéru, ne? Vyšší police udělám i do podlažního vozu, sedící cestující tak vysokej snad neni. :-)

jde třeba o průjezd minibarového vozíku, návštěvu restauračního vozu... V dálkové dopravě je pohyb uvnitř vlaku větší než v regionální.

Vozík - buď zmíněné průchozí horní patro nebo se bude nosit něco ručního nebo se místo schodů z mezipatra dolů daj rampy nebo si ty lidi holt dojdou do jídelňáku.
Pěší snad těch pár schodů daj.
A vozíčkář/mamka s kočárem může být celou cestu v jídelňáku, pokud ho chce využít (nebo opět ty rampy nebo průchozí vršek).

Já myslim, že řešit se to dá i bez omezení nízkýho nástupu.

Ostatně co braní mít v jedný jednotce jak středněpodlažní, tak dvojpodlažní / nízkopodlažní vozy? Tim by se to taky dalo řešit.
19.07.2010 (22:29)  
Krutas57: Výška je v patrových vozidlech opravdu nižší. Si srovnej ešus s něčím jednopodlažním... Do zavazadlové police tam toho moc nenacpeš. A v dálkové dopravě se jezdí s velkými zavazadly. Samozřejmě se to dá řešit i jinak, ale cestující mají zavazadla raději přímo u sebe...
Vnitří bezbariérovost - jde třeba o průjezd minibarového vozíku, návštěvu restauračního vozu... V dálkové dopravě je pohyb uvnitř vlaku větší než v regionální.
registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
19.07.2010 (22:28)  
Krutas57 - humanizace je jen obyčejná údržba, která je masivně medializovaná ze strany PR oddělení ČD - to neni modernizace (asi jako když si doma natřete topení).

Na VRT nejsou peníze a ani nebudou, vize je to pěkná, asi si o ní dnes nechám zdát :)
Něco reálnějšího by nebylo?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko