..: ŽOS Vrútky dodají ZSSK další rychlíkové vozy :..

ZSSK Ampeer, označení vozu, foto: Josef Petrák Bratislava/Vrútky — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila výsledky výběrového řízení na dodávku 10 osobních vozů klasické stavby s opcí na dalších 30 kusů. Celková hodnota kontraktu na všech 40 vozů by měla dosáhnout 75 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy korun, tj. průměrně 47,5 milionu korun za jeden vůz). Jako dodavatel byla vybrána firma ŽOS Vrútky, která jako jediná podala svou nabídku; podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedlo celkem 11 zájemců — 4 ze Slovenska, 3 z Itálie, 2 z Rumunska a po jednom zájemci ze Španělska a České republiky. Žádný z nich však nezaslal svou nabídku. ŽOS Vrútky dodají již třetí sérii osobních vozů klasické stavby pro dálkové spoje. ZSSK již převzalo 10 vozů první třídy řady Ampeer a 27 z 35 vozů druhé třídy řady Bmpeer.

Prvních deset vozů by měly ZSSK obdržet do konce roku 2012, zbývajících třicet do konce roku 2014, ale pouze v případě plného využití opce. Všechny vozy budou mít délku 26,4 metru, budou vybaveny klimatizací, vakuovým WC a jejich maximální cestovní rychlost bude buď 160 nebo 200 km/h. Část vozů z případné opce by pak mělo být v tlakotěsném provedení — dopravce zatím žádné takové vozy nevlastní. Prvních pět vozů bude mít interiér uspořádán do podoby jednoho velkoprostorového oddílu, dalších 5 bude mít dva oddělené velkoprostorové oddíly. Obdobně jsou řešené i dříve dodané vozy první třídy. V rámci opce může být dodáno 15 vozů druhé třídy s jedním velkoprostorovým oddílem, schopných jízdy rychlostí 200 km/h; 10 vozů druhé třídy s interiérem rozděleným do tří velkoprostorových oddílů, s maximální cestovní rychlostí 160 km/h a 5 vozů první třídy s maximální cestovní rychlostí 160 km/h, jejichž interiér bude také rozdělen na tři velkoprostorové oddíly pro cestující.

Kromě výroby samotných vozů je součástí zakázky také zaškolení obsluhy vozů a dodávka 4 sad (z toho 2 na opci) potřebného technologického zařízení pro celkovou diagnostiku vozů včetně hardwaru a softwaru spolu se všemi potřebnými licencemi.

Začínají dodávky i jiných nových vozidel

Kromě novostaveb osobních vozů klasické stavby mají ZSSK objednány i několik dalších typů zcela nových vozidel. Jedná se o 10 kusů dvousystémových dvoupatrových elektrických jednotek řady 671, 10 kusů patrových push–pull souprav 951/051, kdy oba typy dodávané ostravskou Škoda Vagonkou vychází z elektrických jednotek CityElefant. ŽOS Vrútky vyvine a dodá 12 kusů trojdílných motorových souprav řady 861 a plzeňská Škoda Transportation vyrobí dvě nové třísystémové lokomotivy řady 381, které vychází z rodiny Škoda 109E. Jejich výroba má navázat na produkci 20 kusů podobné řady 380 pro České dráhy.

Dodávky nových souprav pro ZSSK
Řada / Rok 2010 2011 2012 2013
671 1 5 4
951 3 5 2
861 1* 5 5 1
381 1* 1**
celkem 2 (6 vozů) 14 (39 vozů + 1 loko) 15 (42 vozů + 1 loko) 3 (9 vozů)

*) Bude dodán v posledním čtvrtletí roku.

**) Bude dodán v první polovině roku.

Zdroj: ZSSK, Železniční magazín 6/2010, Vagonweb


JiříK. | 19.7.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.07.2010 (17:31)  
Však tam se přesunou kvalitní vozy z linek, které se stejně časem tendrovat budou. Nebuďme naivní...
19.07.2010 (17:28)  
Hele, nemrkej na mě. ;)

Předělané Bmee tam možná půjdou, ale pokud se podíváš na reálný provoz, tak i tak tady chybí min. jedna až dvě celé soupravy kvalitních vozů. Jak si jinak vysvětlíš legitimní řazení Bee272 nebo B249 na EC?
19.07.2010 (17:15)  
Však tam mají jít ty Bdmpee a spol. ;-)
19.07.2010 (17:06)  
GC) Nic proti, ale třeba EC linka Praha – Ostrava se po dobu platnosti desetileté smlouvy MDČR–ČD tendrovat nebude. Je vyňata z toho balíku, který se smí oddělit a vysoutěžit. Takže minimálně zde mohou bez obav investovat, když to mají zaplacené.
19.07.2010 (17:00)  
strejcekms: ČD jednak kupovaly nové vozy v době kdy Slováci modernizovali (a teď to je naopak) a jednak asi těžko ti teď koupí něco, když neví jaké budou podmínky na vozidla v chystaných VŘ na dálkovou dopravu...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (16:23)  
ČD si opět mohou do zápisníčku napsat Letos jsme opět nepořídili ani jeden nový osobní vagon-heč.
Jenže tim jen opět oddalují problém. Tim že se udělají A,B(p)ee, tak tím se toho moc nezmění, humanizace neni modernizace, ale údržba masivně medializovaná z PR oddělení drah.
V té regionálce je alespoň nějaká vize obnovy (panťáky, mot. jednotky, atd..) i za finanční spolupráce ROP EU- což je dobře, ale ta dálkovka. Dráhy potřebují navíšit počet slušných vozů, škoda že nevišli ty ojetiny, určitě být ve vedení, tak se o ně alespoň ještě jednou pokusím (cca o 40 vozů- což je reálnější než 100). Tady přece nikdo nechce, aby kupovali hned Railjet (i když by to potěšilo), ale normální slušné vozy pro dálkovou dopravu, tak aby Bee272 + A,B(p)ee mohli zdárně přecházet do kategorie EX a R...
19.07.2010 (15:47)  
Takové vozy by ČD rozhodně potřebovaly, ale to ne, hlavně že má pan Žaluda další regionovy.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (15:22)  
Josef Petrák) No tak dodání nové skříně + podvozku, to už je u mě nový vůz, ale nebudeme tady o tom diskutovat, jen řeknu že by to tu min. 2-3 podniky zvládli, ARmpee, nebo WLABmee jsou prakticky nové vozy, až na skříň a relativně slušné podvozky, které se jen opraví..

Spíše MOVO, vagonka má dost práce s ešusi a možná i KOS, ale ti nemají kapacitu (dělají Bdtn + tramvaje). Pars má 814+842+961, takže MOVO.

3 z Itálie- také zajímavé, že až Italové? A nebo byli zvědavý :)
19.07.2010 (14:58)  
strejcekcms) Po tom, co předvedly ŽOS Vrútky, přestávám tvrdit, že modernizace stávajícího a stavba nového vozu nejsou rovnocené. Pokud v některých případech rozeberou vůz na prvočinitele, předělají rám, dosadí novou skříň, nové podvozky, nový interiér, tak se to defacto rovná stavba nového vozu. Jediný rozdíl je v tom, že z takové "novostavby" je víc odpadu. Podívejte se na ARmpee, tam v jednom případě museli ten rám dokonce rovnat, protože byl pokřivený.

Takže bych tipoval Škoda Vagonka nebo MOVO.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (14:32)  
Podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedl i jeden zájemce z ČR. To by mě teda zajímalo kdo, protože tady nikdo vozy klasické stavby nedělá, jedině kdyby se chystal, protože na to že ZSSK chtějí vagony netlakotěsné + tlakotěsné (160 a 200km/h), tak na to nepotřebuji dokumentaci. Tedy možná Škoda Vagonka, nebo nějaké bývalé ŽOSky (Movo, KOS), ale modernizovat a vyrábět nové vagony je trošku rozdíl. Nebo Bombardier Č. Lípa, ale také asi nedělají vozy. Ovšem co neni může být..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko