..: ŽOS Vrútky dodají ZSSK další rychlíkové vozy :..

ZSSK Ampeer, označení vozu, foto: Josef Petrák Bratislava/Vrútky — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila výsledky výběrového řízení na dodávku 10 osobních vozů klasické stavby s opcí na dalších 30 kusů. Celková hodnota kontraktu na všech 40 vozů by měla dosáhnout 75 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy korun, tj. průměrně 47,5 milionu korun za jeden vůz). Jako dodavatel byla vybrána firma ŽOS Vrútky, která jako jediná podala svou nabídku; podklady k výběrovému řízení si ale vyzvedlo celkem 11 zájemců — 4 ze Slovenska, 3 z Itálie, 2 z Rumunska a po jednom zájemci ze Španělska a České republiky. Žádný z nich však nezaslal svou nabídku. ŽOS Vrútky dodají již třetí sérii osobních vozů klasické stavby pro dálkové spoje. ZSSK již převzalo 10 vozů první třídy řady Ampeer a 27 z 35 vozů druhé třídy řady Bmpeer.

Prvních deset vozů by měly ZSSK obdržet do konce roku 2012, zbývajících třicet do konce roku 2014, ale pouze v případě plného využití opce. Všechny vozy budou mít délku 26,4 metru, budou vybaveny klimatizací, vakuovým WC a jejich maximální cestovní rychlost bude buď 160 nebo 200 km/h. Část vozů z případné opce by pak mělo být v tlakotěsném provedení — dopravce zatím žádné takové vozy nevlastní. Prvních pět vozů bude mít interiér uspořádán do podoby jednoho velkoprostorového oddílu, dalších 5 bude mít dva oddělené velkoprostorové oddíly. Obdobně jsou řešené i dříve dodané vozy první třídy. V rámci opce může být dodáno 15 vozů druhé třídy s jedním velkoprostorovým oddílem, schopných jízdy rychlostí 200 km/h; 10 vozů druhé třídy s interiérem rozděleným do tří velkoprostorových oddílů, s maximální cestovní rychlostí 160 km/h a 5 vozů první třídy s maximální cestovní rychlostí 160 km/h, jejichž interiér bude také rozdělen na tři velkoprostorové oddíly pro cestující.

Kromě výroby samotných vozů je součástí zakázky také zaškolení obsluhy vozů a dodávka 4 sad (z toho 2 na opci) potřebného technologického zařízení pro celkovou diagnostiku vozů včetně hardwaru a softwaru spolu se všemi potřebnými licencemi.

Začínají dodávky i jiných nových vozidel

Kromě novostaveb osobních vozů klasické stavby mají ZSSK objednány i několik dalších typů zcela nových vozidel. Jedná se o 10 kusů dvousystémových dvoupatrových elektrických jednotek řady 671, 10 kusů patrových push–pull souprav 951/051, kdy oba typy dodávané ostravskou Škoda Vagonkou vychází z elektrických jednotek CityElefant. ŽOS Vrútky vyvine a dodá 12 kusů trojdílných motorových souprav řady 861 a plzeňská Škoda Transportation vyrobí dvě nové třísystémové lokomotivy řady 381, které vychází z rodiny Škoda 109E. Jejich výroba má navázat na produkci 20 kusů podobné řady 380 pro České dráhy.

Dodávky nových souprav pro ZSSK
Řada / Rok 2010 2011 2012 2013
671 1 5 4
951 3 5 2
861 1* 5 5 1
381 1* 1**
celkem 2 (6 vozů) 14 (39 vozů + 1 loko) 15 (42 vozů + 1 loko) 3 (9 vozů)

*) Bude dodán v posledním čtvrtletí roku.

**) Bude dodán v první polovině roku.

Zdroj: ZSSK, Železniční magazín 6/2010, Vagonweb


JiříK. | 19.7.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.07.2010 (19:16)  
Busman: To švýcarské není jednotka, ale vozy IC2000, které normálně vozí lokomotivy. U nás dálkové patrové vlaky nemají opodstatnění.
registrovaný uživatel Busman 
19.07.2010 (19:02)  
Tak ve vnitrostátní dálkové dopravě jsou dneska perspektivní hlavně jednotky.

Jako třeba tyhle IC ve Švýcarsku:
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/IC2000/A/000820_Dsc00215.jpg

nebo tyhle IC v Nizozemsku:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/IRM/9547-9597/090110-14.jpg
19.07.2010 (18:51)  
tuším dve nepresnosti v článku... ZSSK má tlakotesné vozne - WLABmee62 a druhá - ZSSK má v prevádzke 27 z 35 kusov Bmpeer ;)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (18:47)  
Dobře nechám toho - zatím končím, mějte se.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (18:30)  
G.C- to ale přeci nemůžeš vědět, zda-li opravdu s těmi vozy nepůjde do VŘ.

A neberte tu diskusi tak destruktivně :)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (18:14)  
a jednak asi těžko ti teď koupí něco, když neví jaké budou podmínky na vozidla v chystaných VŘ na dálkovou dopravu...
a Regiojet jako ví jaké budou podmínky, když nakupuje 50 vozů se kterými se nejspíše bude chtít zůčastnit VŘ na dálkovou dopravu? Tento argument fakt neberu..
19.07.2010 (17:50)  
To, co ZSSK dělá pro své cestující, tomu se říká maximum. Teď jenom bych rád doufal, aby sedačky BortCad se neobjevily v 1.třídě vzhledem k tomu, že jsem někde četl, že i 2.třída má míst uspořádání sedaček 2+1 (4+2).
Je ale obrovská škoda, že ČD jsou zatím hodně pozadu. Kdesi jsem četl, že chtějí dát budoucí vozy Bdmpee a v budoucnu reko vozy X(p)ee pouze ne expresy a rychlíky. Nezdá se mi to reálné. To by ČD nejdříve musely nakoupit těch 16 RailJetů a aspoň k tomu tak minimálně 50 emzet ( snad i víc ). Já doufám, že naše dráhy po vzoru ZSSK nakoupí nějaké osobní vozy ve větším počtu.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.07.2010 (17:47)  
G.C - přesně, NEBUĎME NAIVNÍ!
19.07.2010 (17:43)  
Jediná linka s kvalitními vozy je Německo - Praha - Břeclav - Rakousko... A zrovna tam bych ty soutěže v blízké době moc reálně neviděl. I když takovým ÖBB nebo DB by nedělalo žádný problém tuto linku komplet provozovat a 380 a Ampz/Bmz/WRmz by potom byly k dispozici pro jiné výkony. Ale stejně by to bylo furt hrozně málo.
19.07.2010 (17:37)  
Ale ty vozy nejsou...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko