..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.07.2009 (23:43)  
Dobre, ale zase jsme jak v tom Volejte rediteli... "Ja znam hodne lidi, co se na Novu nikdy nedivaji a zasadne sleduji (pokud maji vubec telvizi) vyhradne dokumenty na CT2..."
Jako jo, znas hodne lidi, co jezdi stejnou relaci jako ty, ale to hodne je hodne malo v ramci celku. Tim teda samozrejme netvrdim, ze prumerne zpozdeni na osobu (ne vlak) je do peti minut...
16.07.2009 (19:30)  
M: Opravdu záleží na relaci. Znám dost lidí, kteří cestují podobně jako já na to, abych věděl, že moje zkušenost není ojedinělá. Ale o to nejde: Chtěl jsem jen poukázat na to, že tahle statistika je pro cestujícího pramálo vypovídající, chybí zejména nějaká referenční rovina, vůči které by se tahle hausnumera dala porovnat.
registrovaný uživatel Sim 
16.07.2009 (10:46)  
M > takovych "smolaru" je tu obcas ponekud vice, i ja se mezi ne radim. Jde proste o to, jestli cestujes spojem, ktery ma na prestup 30 minut a pripadne ceka, nebo mas 10 minut a neceka... Pokud vezmu svoje vsechny jizdy vlakem, prumer zpozdeni (ne na jeden vlak, ale na jednu cestu, tedy vcetne prestupu) se bude pohybovat kolem jedne hodiny.
registrovaný uživatel M 
15.07.2009 (21:27)  
MJ - jako muzu ti rict jediny - jsi smolar. Ja mam uspesnost slusnou. Sice ne 97%, ale skutecne nemam v prumeru 100 minut. A rekl bych (odhaduji), ze krome tebe nikdo v republice
registrovaný uživatel NolthA  mail  
15.07.2009 (19:50)  
Michal Janko
já si příspěvek četl, a právě že bych se neodhadoval ani tvrdit taková přesnost busu, cestuji více vlakem tak je to jednoduše vidět, ale busem občas cestuji či na něj přestupuji, a ta zpoždění vnímám tak nějak na velmi podobné urovni a cestuji tak nějak po celé republice ....
u těch busu mi to vadí mnohem více, protože tam to nikde nevidím a nevím zda mi přípoj ujel či má zpoždění a mám na něj čekat atd

jinak souhlasím ta statistika má vypovídací hodnotu jen v tom smyslu za kterým byla tviřene a tím rozhodně nebylo aby z ní vylozlo kolik procent cestujicí docestovalo do cíle řekněme do těch 15 minut zpoždění.
Sám moc dobře vím že tím že vlak EC nepočkal 5 minut, protože za 15 minut jede stejným směrem rychlík mi způsobilo zpoždění v cíli 3 hodiny ...to je holt riziko hromadné přepravy
15.07.2009 (19:44)  
NolthA: Přečtěte si můj příspěvek pořádně, než se vůči němu budete vymezovat. Já netvrdím, že busy mají v 99,95 % zpoždění do 15 minut, já to ODHADUJI, a to na základě své omezené zkušenosti (každá osobní zkušenost je omezená).

Úhrnná autobusová statistika nejspíš nikdy nebude, už kvůli množství dopravců. Zpoždění v okolí Brna je momentálně negativně ovlivněno řadou souběžných stavebních prací (frézování Heršpické, oprava mostu na Heršpické, uzavření Vídeňské, Husovy, Pražské apod.). Mohu kontrovat tvrzením, že od začátku 80. let jsem na Trutnovsku zažil jedno jediné zpoždění autobusu vyšší než 15 minut, a že jsem se tam něco nacestoval busem.

Ta statistika prostě budí falešný dojem, že máte pouze 2,87% riziko, že přijedete domů vlakem o více než 15 minut později. A to není pravda ani náhodou, protože (1) ujeté přípoje, (2) nejčastěji bývají zpožděny nejvytíženější dálkové spoje. Stačí se podívat na babitron a odfiltrovat si osobní a spěšné vlaky, hned se začervená.
registrovaný uživatel NolthA  mail  
15.07.2009 (18:37)  
Michal Janko, v těch 99,95 % spojů máte započítání i spoje v okolí brna jako lokálky, já jen že třeba v tomto období zrovna bylo běžné zpoždění i 50 minut na spojích které jezdí po 15 minutách, prostě hodinu nejelo vubec nic..... to se mi nějak nechce věřit že je jen těch 0,05 % do 15 minut, ale proč to netvrdit když to není kde zjistit že.

A těch divných a mnohými nechápaných 15 minut, není to náhodou kraji "tolerované" zpoždění, pokud je vyšší bez daných případů, tak musí dráy vrátit dotaci (zajímalo by mě zda to požadují i po autobusácích).... a tudíž tato statistika je asi primárně pro tyto učely a když už je tak proč ji někde nezveřejnit?
registrovaný uživatel eton11 
15.07.2009 (17:02)  
mouka: Nikoliv, pouze orientačně "letmý kilometr" pomocí kilometrovníků. 120 km/h jsem stopnul jen někde mezi Pardubicemi a Třebovou, jinak kolísání kolem stovky. Akcelerace byla pocitově dost slabá.

Sorry za OT
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
15.07.2009 (15:54)  
eton11: Kde jsi sledoval rychlost? Vlastníš GPS?
registrovaný uživatel eton11 
15.07.2009 (15:09)  
Sim: Ten rychlík kolem čtvrté znám, ten to nebyl. Ale nedělám z toho nějakou katastrofu, s tou bobinou se jednalo opravdu o ojedinělý exces. Pamatuju si to hlavně protože jsem celou dobu sledoval rychlost, abych zjistil rozdíl oproti esu nebo fénu.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko