Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.
Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.
Trať | Trasa | Úsek | Stav |
---|---|---|---|
343 | Hodonín - Vrbovce | Lipov - Velká n.Veličkou | zastaven provoz |
326 | Hostašovice - Nový Jičín horní nádraží | celá trať | zastaven provoz, není stanoven termín opravy |
270 | Česká Třebová - Bohumín | Suchdol n.O. - Polom | nesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9. |
295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku | Žulová - Javorník ve Sl. | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
296 | Velká Kraš – Vidnava | celá trať | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
198 | Volary – Strakonice | Volyně - Lčovice | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7. |
Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC
Jako jo, znas hodne lidi, co jezdi stejnou relaci jako ty, ale to hodne je hodne malo v ramci celku. Tim teda samozrejme netvrdim, ze prumerne zpozdeni na osobu (ne vlak) je do peti minut...
já si příspěvek četl, a právě že bych se neodhadoval ani tvrdit taková přesnost busu, cestuji více vlakem tak je to jednoduše vidět, ale busem občas cestuji či na něj přestupuji, a ta zpoždění vnímám tak nějak na velmi podobné urovni a cestuji tak nějak po celé republice ....
u těch busu mi to vadí mnohem více, protože tam to nikde nevidím a nevím zda mi přípoj ujel či má zpoždění a mám na něj čekat atd
jinak souhlasím ta statistika má vypovídací hodnotu jen v tom smyslu za kterým byla tviřene a tím rozhodně nebylo aby z ní vylozlo kolik procent cestujicí docestovalo do cíle řekněme do těch 15 minut zpoždění.
Sám moc dobře vím že tím že vlak EC nepočkal 5 minut, protože za 15 minut jede stejným směrem rychlík mi způsobilo zpoždění v cíli 3 hodiny ...to je holt riziko hromadné přepravy
Úhrnná autobusová statistika nejspíš nikdy nebude, už kvůli množství dopravců. Zpoždění v okolí Brna je momentálně negativně ovlivněno řadou souběžných stavebních prací (frézování Heršpické, oprava mostu na Heršpické, uzavření Vídeňské, Husovy, Pražské apod.). Mohu kontrovat tvrzením, že od začátku 80. let jsem na Trutnovsku zažil jedno jediné zpoždění autobusu vyšší než 15 minut, a že jsem se tam něco nacestoval busem.
Ta statistika prostě budí falešný dojem, že máte pouze 2,87% riziko, že přijedete domů vlakem o více než 15 minut později. A to není pravda ani náhodou, protože (1) ujeté přípoje, (2) nejčastěji bývají zpožděny nejvytíženější dálkové spoje. Stačí se podívat na babitron a odfiltrovat si osobní a spěšné vlaky, hned se začervená.
A těch divných a mnohými nechápaných 15 minut, není to náhodou kraji "tolerované" zpoždění, pokud je vyšší bez daných případů, tak musí dráy vrátit dotaci (zajímalo by mě zda to požadují i po autobusácích).... a tudíž tato statistika je asi primárně pro tyto učely a když už je tak proč ji někde nezveřejnit?
Sorry za OT
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.