..: Nejrychlejší vlak světa AGV se vrátil do Česka na testy :..

Alstom AGV, ŽZO Cerhenice (Sokoleč), 1.7. 2009, foto: Chary PrahaVysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.

Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.

První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.

Zdroj: České noviny


Aleš Macura | 6.7.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.07.2009 (14:50)  
junkrs : myslím, že tyto informace se týkají především ZC VUZ a zástupců výrobce, který chce jezdit a tito si chrání veškeré informace o průběhu zkoušek. A ostatním do toho vůbec nic není, kdy bude kdo testovat. Pokud se chceš vydat na ZC VUZ, je to vždy o štestí a náhodě.
registrovaný uživatel junkrs 
11.07.2009 (12:13)  
Hawkey: A to je to takový tajný? :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.07.2009 (20:42)  
junkrs: No i kdyby to někdo věděl, tak to určitě nebude hlásit někde na diskusním fóru...
registrovaný uživatel junkrs 
10.07.2009 (11:00)  
Mohl by někdo napsat, jestli se AGV bude testovat poslední týden v červenci? Nebo případně co se tam v tomto termínu bude testovat? Díky za info.
08.07.2009 (13:44)  
add nehoda na TVE, pro ujasnění: nehoda nebyla v žádném případě chybou vozidla či tratě, ale lidským opominutím pracovního vozíku na trati, zabezpečovač byl nějak mimo provoz a hlavní slovo mělo řídicí centrum. Na internetu se lze dohledat dalších podrobností...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.07.2009 (17:20)  
Elias is best: No to si piš, že jsem se vším počítal, pokud si nepotrpíš na Hilton, tak i ten Berlín se dá udělat za rozumné peníze, uvážím-li co všechno je k vidění a že je to jednou za 2 roky. Czech Raildays jsou každoročně a když si vemu co stojí semináře, hotel, cesta a nepočítám exkurze na Stodolní, vyjde to na na 2/3 toho na kolik vyjde výlet na Innotrans. Pokud něco chci vidět, je lepší jet tam, kde Ti máš možnost si vše prohlédnout a vyzkoušet si vše dle Tvé libosti.

Ale Ty asi vidíš jen to, že do Cerhenic je to kousek a dostaneš se tam za pár korun, ale kdyby sis měl okruh pronajmout třeba jen na 3 hodky, pronajmout si vozidlo a potřebný personál asi by ses hodně divil, na kolik by jedno takové odpoledne vyšlo.
registrovaný uživatel M 
07.07.2009 (15:19)  
Panove, Elias ma pravdu!!

Cesta do Berlina prvni tridou, ubytovani v 5* hotelu, vecere v luxusni restauraci a VIP vstupenka na Innotrans rozhodne vyjde draz, nez soukrome testovani ve Velimi.

To je prece uplne jasny...

PS: LEVNEJI by te to do Berlina vyslo ROZHODNE. Ono totiz asi bude problem, ze Berlin pocitas jako 2000, zatimco Velim je zadarmo, protoze vsichni tam budou na tebe cekat. Ne, vsichni na tebe cekaji v Belrine a je tvuj osobni problem, ze tam jet nechces a nechces si do toho sednout.

Ty tvoje pozadvky/prani mi prijdou trosku na urovni - chtel bych videt Real Madrid, ale do Madridu kvuli tomu nepojedu. Chtel bych, aby hrali u nas za barakem a vyslo mne to levneji...
07.07.2009 (10:13)  
Hawkey : Cenově by mi to levněji určitě nevyšlo. Nezapomeň taky na cestu do Berlína, občerstvení atd. Ale s realizací souhlasím. Naprosto nulová.
registrovaný uživatel Raquac 
07.07.2009 (8:31)  
P!zz@man: Mohl by jste se prosim vajadrit k nasledujicim dotazum?
ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. To je mineno jako odkaz na opci, nebo NTV projevilo zajem tuto opci skutecne vyuzit?
AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h - podle tiskove zpravy NTV maji byt jednotky ze zacatku v provozu jen v Italii, kde je nejvyssi rychlost omezena na 300 km/h. Mate informaci o zajizdeni jinam, pripadne o zvysovani maximalnich rychlosti v Italii, nebo je tato hodnota minena jako Vmax dodavanych jednotek?

Tehle obchod Alstomu sleduji a zajima mne, jestli mi neco neuniklo.
registrovaný uživatel Raquac 
07.07.2009 (8:26)  
Railpic: Snad bych jen doplnil, že šance, že by prakticky jakákoliv jednotka testovaná v Cerhenicích kdy jezdila v ČR, je skoro nulová... Rekl bych, ze vsechny jednotky ktere u nas jezdi se testovaly ve Velimi :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko