Praha — Vysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.
Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.
První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.
Zdroj: České noviny
Ale Ty asi vidíš jen to, že do Cerhenic je to kousek a dostaneš se tam za pár korun, ale kdyby sis měl okruh pronajmout třeba jen na 3 hodky, pronajmout si vozidlo a potřebný personál asi by ses hodně divil, na kolik by jedno takové odpoledne vyšlo.
Cesta do Berlina prvni tridou, ubytovani v 5* hotelu, vecere v luxusni restauraci a VIP vstupenka na Innotrans rozhodne vyjde draz, nez soukrome testovani ve Velimi.
To je prece uplne jasny...
PS: LEVNEJI by te to do Berlina vyslo ROZHODNE. Ono totiz asi bude problem, ze Berlin pocitas jako 2000, zatimco Velim je zadarmo, protoze vsichni tam budou na tebe cekat. Ne, vsichni na tebe cekaji v Belrine a je tvuj osobni problem, ze tam jet nechces a nechces si do toho sednout.
Ty tvoje pozadvky/prani mi prijdou trosku na urovni - chtel bych videt Real Madrid, ale do Madridu kvuli tomu nepojedu. Chtel bych, aby hrali u nas za barakem a vyslo mne to levneji...
ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. To je mineno jako odkaz na opci, nebo NTV projevilo zajem tuto opci skutecne vyuzit?
AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h - podle tiskove zpravy NTV maji byt jednotky ze zacatku v provozu jen v Italii, kde je nejvyssi rychlost omezena na 300 km/h. Mate informaci o zajizdeni jinam, pripadne o zvysovani maximalnich rychlosti v Italii, nebo je tato hodnota minena jako Vmax dodavanych jednotek?
Tehle obchod Alstomu sleduji a zajima mne, jestli mi neco neuniklo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.