..: Praha hlavní nádraží - závěr týdne plný novinek :..

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.

Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti

I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.

363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO

Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (11:37)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
05.06.2009 (14:00)  
Jo, cedule taxi vypada fakt pritazlive... Jinak celkove se mi to libi celkove. Ja teda kolem toho jen probehl, ale vypadalo to celkem gut (taky jsem teda probehl kolem kyblu vodu, do kterych kapala voda ze stropu:-))
Akorat jedna vec - probihal jsem smerem OD vlaku, kde je to snadny - clovek jde s davem a pokud nenarazi na blbej proud, tak ho nejakej pastyr z temnoty vyvede.
Trosku mi to prijde malicko slozitejsi smerem K vlakum (a pokladnam a tak) - vzivam se do role cloveka, ktery dobiha skoro na posledni chvili, jeho orientacni smysl neni idealni a ma narychlo koupit listek a najit cesta k peronu. Ja bych z toho mel skoro strach (ale ja se v tech "kaskadach" nikdy dobre neorientoval:-))

Pav Lucistnik - jako to ale vypada na videu (ve skutecnosti)? Neni to treba tak, ze se to zvetsuje a zmensuje nebo tak neco?
05.06.2009 (13:53)  
Hlavně ta cedule TAXI na této fotce:

http://www.zelpage.cz/story/praha-hln-druha-faze/hl_n_sever_vv_04.jpg

je opravdu "reprezentativní". Tipoval bych, že si to tam dročkáři připevnili sami "na černo"
05.06.2009 (13:31)  
Ta velká světelná tabule odjezdů je supr, za to dík, ale proč jsou blikající časy spojů těsně před odjezdem tak droboučkým písmem? Je to vada, která se odstraní, nebo finální stav?
Registrierter Benutzer aron 
05.06.2009 (13:26)  
infected:Myslel jsem prosvětlit světlejšíma materiálama použitýma na stěnách podlaze a podhledech(museli by se samozřejmě světlími udržovat).
sAd: No tak jestli byl problém ve financích, tak rozdělením prakticky jedné stavby na dvě se rozhodně neušetří.
Registrierter Benutzer sAd 
05.06.2009 (13:11)  
Situace se střechou nad perony je složitější, než se na první pohled zdá. Mám pocit, že to před nějakou dobou vysvětloval i zástupce investora na stránkách www.novespojeni.cz v diskuzi. Bohužel už si přesně nepamatuji, jak vysvětlení znělo, ale snad měl jeden z hlavních problémů být ve financích.
05.06.2009 (13:08)  
aron: No prosvětlit, nevim moc jak, ono je to dost těžký prosvětlit, když máš "na střeše" dálnici. ¨Mě se to naopak moc líbí.
Registrierter Benutzer aron 
05.06.2009 (12:52)  
JP:Mě šlo o to, aby se to udělalo najednou, přece spolu mohli tyto dvě firmy komunikovat a svoje stavby naplánovat,aby se to udělalo při jedný delší "uzavírce".Dle mýho názoru se nejdřív měly udělat kopule a až poté perony, aby bordel z vrchu nepadal na novou dlažbu apd.
05.06.2009 (12:42)  
aron) SŽDC nemohlo opravit kupoli nad perony, protože to SŽDC nepatří. To budou mít na starosti Grandi Staziony, až na to přijde. V tom žádnou nelogičnost nevidím. I proto tam jsou jen dočasné plastové okapy - později tam přijdou jiné, více historizující.
Registrierter Benutzer kobros 
05.06.2009 (12:37)  
pro arona - zvlaste ty perony maji suprovy povrch. Vse saji. Po zaschnuti zustava flek, ktery zadny uklizeci stroj nevycisti. Cili predpokladam, ze dlazba je tam jen docasne, dokud se nevyspravi odjezdova hala. Vic jak 5 let se na ni, podle menho divat nepujde a do 5 let by snad mela zacit ta rekonstrukce odjezdove haly.
Ale jinak v odbavovaci hale se podhledy meni, dlazba cisti. V odbavovaci hale totiz tu dlazbu vycistit lze.
Registrierter Benutzer aron 
05.06.2009 (12:31)  
S podlahou, podhledama a obkladama se nic dělat nebude? Příjde mi to takové polovičaté, chtělo by to trochu prosvětlit. Ale na hlaváku je asi normální dělat všechno polovičatě, nejdřív opravit perony a potom někdy kopule nad něma.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko