..: Praha hlavní nádraží - závěr týdne plný novinek :..

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.

Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti

I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.

363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO

Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (11:37)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
06.06.2009 (14:09)  
MirekM:No to sem nebyl ale tady by se to muselo řešit buď podchodama nebo nadchodama a předpokládám,že na to by asi peníze nebyly. Kdyby to měl v zadání tak věřím, že by tu navrhl. Autobusem tam nejel neboť jezdím hl.vlakem:o)
Jinak, to Ti nestačí dvoje čekárny i s restaurací?
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
06.06.2009 (11:23)  
DJTiësto: Ale byl… Byl ty jsi někdy na autobusáku dejme tomu ve Warringtonu? Pěší trasy se nekříží s autobusy… Nemusíš čekat venku… Tomu já říkám skvost. Autobusák v Hradci sice vypadá hezky (to Kotas umí), ale je nepraktický. Navržen s ohledem na vzhled, ne na funkci. Projížděl jsi ho autobusem? Jedenapůlkrát dokola? Byl ses podívat v informačním středisku, kde tě uvítá cedule, že pokud sháníš to druhé, musíš přejít celé nádraží?
06.06.2009 (10:43)  
MirekM: Asi jsi nikdy nebyl v Hradci na autobusáku. To je skvost. Kotas si prostě s tím co dělá vyhraje. Je vidět, že ho to baví a nedělá to jen pro peníze, ostatně kolikrát jsem ho potkal v metru a nevědět, že to je on tak bych nikdy neřekl, že to je ten známý architekt. Jeho přístup silně kontrastuje s přístupem takových studií jako je Najbrt a spol.
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
06.06.2009 (8:39)  
Dusanh: Nástupiště jsou SŽDC, snad kromě prvního, to patří k budově (ČD). Konstrukce haly patří k budově určitě.
DJTiësto:Ty jeho [Kotasovy] stavby jsou nadčasové.
Nadčasové?! Ty jsou právě poplatné době. Sklo a ocel jsou teď na vrcholu. Také proto, že pouze nyní se za celou historii Evropy nepočítá s příchodem války.
M: Provedení nákupního centra má splňovat účel, aby v něm nakupující (cestující?!) strávil co nejvíc času. Při dobíhání na vlak se asi máme nač těšit…

Pragotron: Není to s tím malým časem odjezdu tak, že už nemáte koukat na čas, ale rychle běžet na nástupiště? ;-) Nicméně je to software, takže pokud se sejde dostatek stížností, neměl by být takový problém to změnit.

Redakce: Chválím článek a především fotečky!
06.06.2009 (7:56)  
AD jjjarda toho jsem si nevšiml,ale v každém případě oficiálně je vyhrazený prostor až v podchodě.Červený pruh na zemi nemá žádný význam,nejde o žádné vymezení je to je čára bez smyslu.
06.06.2009 (7:40)  
Ne, naproti pokladnám jsou lavičky, a na zdi i na zemi je červený pruh s nápisem vstup pouze s platnou jízdenku, a zde se věčně povalují bezdomovci a feťáci
06.06.2009 (6:55)  
AD jjjarda a Holešovice,právě že ne prostor před pokladnamy je volně přístupný, vstup pouze s platnou jízdenkou je povolen až cca v úrovni 1. nástupiště. Navíc dle policie stejně mužou pouze nechtěným obyvatelém ztěžovat život kontrolou dokladů a to v případech daných zákonem(páchaní trestného činu nebo přestupku,případně podezřenení a dále v případě že podezření na podobnost s osobou po níž je vyhlášeno pátrání),takže kontrola třikrát denně neprojde. Navíc prostor před pokladnamy je veřejně přístupný.Ale bohužel není snaha,protože je prioritní ztěžovat pusobení dealerům drog.
06.06.2009 (0:02)  
za tu castku co maj investovat grandi stacioni toho o moc vic cekat nejde:( dyt ta prestavba hlavaku by mela stat min jeste nez prestavba chocne. a je skoda ze to neprestavujou CD, mohly z toho mit penize z pronajmu tech obchodu, ale kdyz proste CD nemaj na tu rekonstrukci penize...
05.06.2009 (22:34)  
Wau, to je hodně hezký nádraží!
registrovaný užívateľ Dusanh 
05.06.2009 (22:04)  
Mno, já jsem včera nadšeně využil prodejnu čokoládových pralinek (sbohem moje linie :-D ) a přitom jsem měl stále takový nepatřičný pocit - že to prostě není hlavák, po kterém se pohybuju už 18 let. Že jsem se octnul někde jinde.
Nedostatky uvedené v diskusi vnímám taky, zejména mě fascinuje pos..né šikmé zasklení přímo v rest. Potrefená husa. Nicméně doufám, že se tady projeví tlak nájemců prostor. Žádné obchodní centrum není pos..né od holubů, tak doufám, že se k tomu dopracuje i hlavák. Zcela upřímně, stávající podoba mě natolik vyvedla z míry, že jsem (zcela nesprávně!) ochoten přimhouřit oko a dát GS nějakou dobu hájení, co s nedostatky provedou.

A co se týče šmíru na nástupištích - komu vlastně patří (ta nástupiště)? ČD nebo SŽDC?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko