..: Nová zastávka v Brandýse nad Labem :..

Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch Brandýs nad Labem — Slavnostního otevření se 3.6. 2009 dočkala nová zastávka na trati 074 z Čelákovic do Neratovic. Nese jméno Brandýs nad Labem–Zápská a byla uvedena do provozu již 25. května tohoto roku. Hlavním investorem je Správa železniční dopravní cesty; na nákladech se podílelo i město Brandýs nad Labem–Stará Boleslav, které také v roce 2007 iniciovalo projekt jejího vybudování.. „Očekáváme, že nová zastávka výrazně zlepší dopravní obslužnost v místní části Brandýsa spolu s možností dopravy žáků do blízkých škol,“ komentoval starosta města Ing. Ondřej Přenosil. V následujících týdnech a měsících má dojít k úpravě okolí, vybudování parkoviště a návazného chodníku. Společně se zastávkou byl upraven nedaleký přejezd, aby nedocházelo k neúměrně dlouhému přerušení dopravy na silniční komunikaci křižující trať poblíž zastávky. Samotné nástupiště má standardní výšku 550 mm nad temenem kolejnice a délku 45 metrů. Společně s ním byl vybudován přístřešek pro cestující a nový akustický informační systém. Již nyní, před II. letošní změnou jízdního řádu, zde zastavují všechny osobní vlaky jedoucí po této trati.

Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch Brandýs nad Labem-Zápská, foto: Pavel Ch

Je nová? Ne, jen po letech obnovená

Nedaleko nástupiště tvořícího novou zastávku Zápská se nachází objekt, který by asi místní bez váhání nazvali „starým nádražím“. To svému účelu začalo sloužit již v roce 1883, kdy Rakouská společnost místních drah vybudovala trať Čelákovice — Brandýs nad Labem zakončenou právě v této stanici. V roce 1899 pak byl zahájen provoz na dalším úseku Neratovice — Brandýs nad Labem s tím, že obě dráhy nebyly propojené; bránily tomu terénní poměry a nový úsek byl zakončen v tzv. „novém nádraží“. Příslušný zářez nutný pro vybudování propojující trati byl vykopán až v roce 1925. Staré nádraží bylo pro osobní dopravu později opuštěno, dále sloužilo jako nákladové, a stavělo se jen na novém. Plány na obnovení zastávky pro osobní dopravu přišly až v roce 2007 z iniciativy města a ROPID.

Zdroj: České dráhy, SŽDC, Železná nostalgie, Jízdní řád 1944; foto: Pavel Ch


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.6.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jeffer 
04.06.2009 (11:02)  
DominiX: su to betonove L-kove prefabrikaty. viac enviem.

Sim: Jazdia tu 809, ked sa nedostava tak aj 810. vzdy solo.
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (10:05)  
karosa, TTtrain > dik za vysvetleni
registrovaný uživatel DominiX  mail  
04.06.2009 (9:57)  
Nemá někdo povědomí o tom, co je to za nový typ zastávky? Že tam nejsou na kraji (ke kolejím) ty přečnívající desky, ale pěkný obrubník...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.06.2009 (9:48)  
Trať je plně "šukafonizována", takže peron vyhoví. Doby kdy zda jezdila M240, v místě zastávky byla rychlost 10, takže se dalo klidně "vystoupit" a ještě za sebou zavřít dveře, jsou dávno pryč. Jinak děkuji ŽP za rozšíření obzoru ohledně historie spojení obou nádraží.
registrovaný uživatel karosa  mail  
04.06.2009 (9:29)  
Sim: Těch 45 metrů bohatě stačí. Nic velkého tam totiž nejezdí, jen orchestrióny.
04.06.2009 (9:28)  
Fakt se to povedlo
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2009 (9:17)  
Neznam mistni pomery, ale neni 45 metru delka nastupiste trochu malo? Vejdou se sem tri sukafony, pokud tu zastavi Hydra s pripojnym vozem, tak se taky jeste vystoupit da (854 nema dvere uplne na konci), pokud bude motorovy vuz otoceny, vyjde to jen tak tak. Ale dva klasicke vagony rady Y uz se sem proste nevejdou... pritom podle fotky nic nebrani dalsim 3 - 4 metrum zastavky, ktere by to vyresily.

Samosebou ze je mozne, ze tu nic jinyho nez 810 nejezdi (razeni neni na ZP zpracovane, takze netusim, jaka je realita), ale zda se mi to jako setreni na ne zrovna vhodnem miste.
registrovaný uživatel jeffer 
04.06.2009 (8:04)  
Nj. V cestovnom poriadku je uz minimalne druhy rok pisana "odo dna vyhlasenia", tak som sa konecne dockal. Asi mesiac stala stavebne dokoncena, len na elektrickej ceduli svietilo "zastavka mimo provoz".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko