..: Bombardier má zájem dodávat vagony do Česka :..

Talent DB, zdroj: Media Center Bombardier, foto: Media Center, BombardierČeská Lípa - Výrobce lehkých vlakových souprav a tramvají Bombardier Transportation CR má zájem dodávat vlaky i pro české regiony. ČTK to řekl generální ředitel Jiří Maděra v reakci na nedávné prohlášení Asociace krajů ČR, že příští rok zveřejní v rámci svých Regionálních operačních programů (ROP) výzvu na nákup vozů pro regionální železniční dopravu za čtyři miliardy korun.

Většina produkce českolipského podniku končí nyní v zahraničí. Bombardier dodává komponenty pro vlaky pařížského metra nebo regionální vlaky pro německé a francouzské dráhy. Společnost, která ještě před deseti lety vyráběla nákladní vagony, se nyní soustředěje na osobní dopravu. V posledních letech masivně investuje do modernizace a rozvoje a ročně zvyšuje výrobu o 20 až 30 procent. Rozvoj společnosti s 850 zaměstnanci nezabrzdila ani krize. "Hlavně Francie investuje do rozvoje infrastruktury a nakupuje nové vlaky," řekl Maděra.

Českolipská firma je součástí nadnárodní skupiny Bombardier, kterou se stala po privatizaci bývalého podniku Vagónka Česká Lípa v roce 1994. Firma Bombardier je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. V Česku firma investovala v minulých letech desítky milionů korun do modernizace a rozšíření závodu. Díky tomu roste i objem výroby. V roce 2008 uskutečnila zakázky za 1,689 miliardy korun, meziročně tak tržby firmy vzrostly téměř o 40 %. Hospodaření přesto skončilo ztrátou ve výši 165,69 milionu korun, která způsobenou výše zmíněnou modernizací závodu a následnými zvýšenými odpisy. Svou roli sehrál i kurz české koruny vůči euru.

Zdroj: www.i-noviny.cz, ČTK


mates111 | 26.5.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
29.05.2009 (21:07)  
Jenže Alstom už něco podobného (nevím přesně na jakém pricipu) má. Tato tramvaj jezdí v Bordeaux. Venku na feriferii normálně na trojel v historickém centru na bezkontaktním (asi elektromagnetickém) způsobu.
28.05.2009 (12:52)  
brqo: Tak to je naprosto genialni! :) ja si pamatuju Ifu a Wartase z tetecek, ale tohle je fakt 21 Jahrhundert...
registrovaný uživatel brqo 
28.05.2009 (10:35)  
K.K.:Sice budu OT, ale na principu zmiňovaných vozíků funguje např Faller Car System pro modelovou železnici
( http://www.youtube.com/watch?v=gLG2K1gYB9A - německé video na ukázku) nebo pohyblivé modely vozidel v Legolandu.:)
registrovaný uživatel Kakov 
28.05.2009 (9:13)  
wormik: no na necem takovem pracoval Nikola Tesla v USA uz na nekdy na konci 19. stol., v moderni dobe byly vzdy problemy prave ty velike ztraty pri prenosu, proto se to zatim nikde nepouzivalo pro prenos hnaci energie, ale jen jako "vodici kolej".
kdyz se postavila nova tramvajovka na zlicine, tak tam meli jezdit jakesi voziky rozvazejici materiál, ktere by jezdily sice na pneu, ale trasa by se urcila prave napajenym kabelem v podlaze, tj. vozitko by jelo podle nej
registrovaný uživatel land 
27.05.2009 (7:54)  
Mám přímou zkušenost s jejich leteckým portfoliem. Moc hezké na první pohled, berné na prvních pár let provozu ale třikrát běda, půjdete-li do detailů. Neuvěřitelně extrémně mizerná kvalita zpracování agregátů, které nejsou vidět, děsivě malá spolehlivost v provozu a přímo horentní náklady na opravy a udržení v provozu. Taková Dacie v kabátě Lamborghini.
registrovaný uživatel wormik 
26.05.2009 (23:56)  
Na stránkách Bombardieru mě velmi zaujala jedna věc - technologie bezkontaktního napájení tramvaje, kterou vyvíjejí. V zemi mezi kolejnicemi je umístěn kabel (proudová smyčka), který vytváří silné magnetické pole, a to je "sbíráno" cívkou na spodní straně tramvaje. Kdyby se to podařilo přivést do praxe, byla by to výborná věc - bezpečnější a spolehlivější než troleje (žádná stržená trolej větrem a pod.). Ale nějak se mi to nezdá, připadá mi, že tam musí být obrovské ztráty rozptylem magnetického pole (část se indukuje v kolejnicích a pod.), navíc protékaný proud tou smyčkou by musel být obrovský, a s tím jsou další komplikace (nebezpečí požáru, nutnost velké hustoty napáječek, tlustých kabelů a pod.). Nevíte o tom něco bližšího? Našel jsem jen pár povrchních informací.
26.05.2009 (22:07)  
MZ: No tak toho uz bych se vubec nebal. Kdyz se chce, tak vsechno jde, jak jsme nedavno videli na prikladu Taura a Herkula, te dalsi elektriky, plus v letosnim roce zkousky uspesne musi absolvovat 109E...
Proti tomu jsou nejake tramvajky a motoracky legrace.
26.05.2009 (21:28)  
SYN : ano, až majitel (výrobce) investuje do úprav omezeného počtu vozidel, která pak stejně mohou jezdit jen někde. Pokud se situace nezměnila, tak např. v Českých Budějovicích mohl v určitou dobu jen na dvě konkrétní koleje.
registrovaný uživatel SYN 
26.05.2009 (21:20)  
MZ: Poté co DÚ ČR předvedl jak rychle dokáže razítkovat jakmile je "vážný zájem" (viz Taurus) tak bych se toho zase tolik nebál...
26.05.2009 (21:15)  
Kterépak z vozidel Bombardieru má "papíry" se štemplíčkem Drážního úřadu (České republiky) ?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko