..: Výluka v Praze Dejvicích přinese značná omezení :..

714_Unhost, foto: JTB Praha - Již v pondělí začne komplikovaná výluka trati 120 v úseku Masarykovo nádraží – Dejvice s výrazným omezením železničního provozu. Během trvání dopravního omezení, rozděleného na dvě etapy, bude platit výlukový jízdní řád a některé vlaky budou jezdit odklonovými trasami. Přímo ve stanici Praha-Dejvice budou zrušena obě stavědla, a zároveň nedaleko stanice metra A Dejvická vznikne nová provizorní zastávka Gymnasijní, kde budou ve druhé etapě výluky končit vlaky ze směru Kladno. České dráhy ve spolupráci s Dopravním podnikem a společností ROPID vydal řadu materiálů a informačních letáků, kterými by se cestující měli řídit.

1. etapa 18.5. – 13.6.2009 – provoz bude částečně zachován, vlaky od Kladna budou jezdit pouze do stanice Praha-Dejvice; v platnosti bude výlukový jízdní řád tratí 093, 120 a 121. Vybrané vlaky pojedou odklonem přes stanici Praha-Smíchov společné nádraží, resp. Severní nástupiště a dále po trati 122, některé až na hlavní nádraží. Pro tuto trať bude taktéž v platnosti výlukový jízdní řád. Od úterý 19. května je však plánována i kolejová výluka ve stanici Praha-Vyšehrad, tudíž i na trati 171 lze očekávat nepřesnosti v provozu.

2. etapa 14.6. – 31.7.2009 – vlaky budou již končit v provizorně zbudované zastávce Gymnasijní, práce budou probíhat na obou zhlavích a dojde k uzavření stavědel. Dopravní opatření stejná jako v první etapě:

Ve dnech 23., 24., 30. a 31. května, 6. a 7. června 2009 proběhnou výluky i v úseku Praha-Dejvice – Praha-Veleslavín, vždy od 8:00 do 14:10. Vlaky budou vyjíždět a končit ve stanici Praha-Veleslavín, přičemž cestující s platnou jízdenkou pro úsek Praha-Veleslavín – Praha–Dejvice budou moci využít tramvajovou linku 8 a 36 v úseku Nádraží Veleslavín – Dejvická a opačně. Pro aktuální informace o probíhajících a plánovaným výlukách na železniční síti sledujte portál Výluky.cz, který spravujeme.

Zdroje: České dráhy, ROPID a Magistrát Hlavního města Praha


Vítek_V | 17.5.2009 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.05.2009 (7:25)  
Schválně kolik vteřin je tam ta zelená pro chodce? A dále jak vypadá "zelená" vlna na Evropské pro tramvaje.
21.05.2009 (21:13)  
Borovička : tak on je už problém s přecházením "na světlech" ? Nicméně stále lepší než obcházení "půlky" Dejvic a přecházení široké frekventované Svatovítské ulice, kde žádná světla nejsou.
Ony také existují nenormální tramvajové ostrůvky ?
20.05.2009 (12:20)  
MZ: Veleslavín není zrovna dobře uzpůsoben na přestup. Z vlaku se leze oklikou - to by šlo změnit, ale problém je překonávání velmi frekventované Evropské ulice a na ní jen normální tramvajové ostrůvky.
19.05.2009 (21:26)  
Ad MZ: Ne, to je věcí investora, tedy hl. m. Prahy. O co si řeknou, to mají.
Registered user brqo 
19.05.2009 (17:47)  
M.Z.: Otázka ne/výhodnosti tramvajových zastávek pro jednu soupravu zřejmě patří už do jiné diskuze. Nicméně ony ty "dlouhé" mají v určitých případech taky svoje více či méně podstatné mouchy. Navíc projekt počítá i s jistou změnou uspořádání tram tratí na Výtoni, takže co není může být. A ty auta tam taky nemusí být věčně.
19.05.2009 (16:26)  
Dispatcher :
V tomhle stavu je Vyšehrad samozřejmě zcela nepoužitelný. Je to jen žalostný obrázek nekoncepčnosti pražské veřejné dopravy. V době, kdy byla na ostrovním nástupišti stavba čekárny, by s tou přestavbou kolejiště byl drobet problém. To ovšem neznamená, že by se stavba odborně nerozebrala a po renovaci zase nepostavila. Nyní, když ji ti darebáci zlikvidovali "problém není".

brqo : já jsem zase slyšel názor, že Výtoň není nejvhodnější, protože má krátké tramvajové ostrůvky (jedna souprava), navíc hustý silniční provoz.

ekoter : firmu METROSTAV "nějací" cestující celkem nezajímají. To je konec konců věcí dopravce nebo spíše vrcholového "organizátora" PID, totiž instituce ROPID, která zastupuje a jistě účinně hájí zájmy cestující veřejnosti před manýry zlých stavebních firem a zlými dopravci.
Když se to vezme kolem a kolem, tak z hlediska dostupnosti MHD od "Dejvického nebo Gymnaziálního" nástupiště mi připadá jako nejjednodušší přestup na / z MHD na zastávce TRAM Nádraží Veleslavín. Pěší přesun + jízdní doba na "kulaté náměstí" nebude o mnoho delší než pěší přesuny z "výlukových" lokalit.

Sim : posun ze "společného" na "osobní" by se musel provádět přes výhybnu Vyšehrad, patrně formou posunu mezi dopravnami, standardní jízdní doba "společné" – Vyšehrad jsou tři minuty, při "posunu" tam pojede strojvedoucí mínut pět, pak minutový pobyt na Vyšehradě a zase tak čtyři minuty do osobního. Za stejnou dobu bude na HLN. Tam je místa dost a to konkrétně na koleji 11a.
Registered user Sim 
19.05.2009 (12:27)  
Giba > muzu poprosit o vysvetleni, kvuli cemu jizda uvrati nejde pod 10 minut? Nejsem od fochu a jako laikovi mi to prijde neskutecne moc, zvlast kdyz vidim, jak to muze odsejpat pri posunovani...
Registered user brqo 
18.05.2009 (23:12)  
ad Vyšehrad: Nedávno jsem vyslechl HIPa projektu Optimalizace t.ú. Pha hl.n.-Pha Smíchov s tím, že snad na žádost místního zastupitelstva by měla s největší pravděpodobností vzniknout zcela nová zastávka (na estakádě) s přímou vazbou na tramvajovou zastávku Výtoň (tj. cca 250 m západně od stávající VB na Vyšehradě). Leč variant je ještě poměrně dost, takže nic není zcela jisté.

ad Řepy: Když na to cestující přijdou, tak to bude nejrychlejší přestupní vazba (vlak-tramvaj-metro) na oblast obsluhovanou trasou B. Ještě kdyby nám vrátili tu sedmičku...:,(
18.05.2009 (23:09)  
Dovolte abych se připojil:
Budulinek 4 a spol. úplně vypustili frekvenci, která jede z Masaryčky pak MHD na Smíchov, Braník, Modřany apod. (Linky 14,3,B MHD od Masaryčky) pro ty bude spojení na Smíchov sev. n. lepší.
Ti co jedou do Dejvic a té strany města budou samozřejmě lepší Dejvice a Gymnazijní.
Ti co jedou k Andělu si vystoupí v Řepích.
Ostatní (tranzit) pojedou si myslím autem :-(

K úvratím:
Jak již bylo řečeno vlaky úvratí na Smíchov osobní n. by měly tragický dopad na dopravu na trati 171 (interval ve špičce 5 minut). Je třeba brát v úvahu, že vjezdové návěstidlo do Smíchova je až na Vyšehradě.
Na Hlavní nádraží se tyto vlaky bohužel nevejdou.
A výstup na Vyšehradě není možný z více důvodů m.j. dezolátního stavu staniční budovy a přilehlých schodišť, kde již dnes je vstup pouze na vlastní nebezpečí.

K Dejvicím:
15. 6. končí zbytek elektromechaniky v Dejvicích, nově bude instalovaná JOPKA. Rovněž bude zlikvidován přejezd 3,313 u Hradčanské.
V průběhu výluky bude v Dejvicích stále výpravčí a to z toho důvodu, že v Dejvicích je kontrola PZZ VÚD mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a je tedy jedním z těch na kterém závisí odjezd vlaku z Gymnazijní, aby ten vlak tam nemusel houkat, což by místní obyvatelé nelibě nesli (znalí znají). Navíc i v době výluky bude v provozu v Dejvicích osobní pokladna, jejíž obsluhu zajistí výpravčí.

A k tomu proč se stavba nedělá v termínu 18.6. - 31.8. je jednoduchá. Podle zástupců stavby se to v tomto termínu nestihne v návaznosti na další průběh stavby.
18.05.2009 (22:18)  
Ad Hamták: No těch 8 minut je interval na linkách tramvají.
Při přestupu z 18/24 z centra na vlak v původní poloze musíte jít něco přes 200 m (přes světelnou křižovatku -> + 1 minuta), na sev. n. je to asi 300 m do metra.
Ad MZ: Záleží na tom, jak je sestaven grafikon a jak je plněn. Reálná situace je, že 18 i 24 jedou často těsně za sebou (v grafikonu je to 3 a 5 minut - je otázka, jak to vypadá v desetinách sekundy - je možné, že podle grafikonu to vychází skrytě na 2 minuty). Takže těch skoro 8.
Harmonogram - samozřejmě se tato věc měla brát v úvahu od samého začátku. A určitě se dala do harmonogramu stavby trvající několik let zapracovat tak, aby co nejméně ovlivňovala okolí.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko