Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

Během několikatýdenní pauzy mezi testy se pendolino podívalo na rakouské tratě, kde probíhaly různé zkoušky.
Tento týden probíhaly zkoušky na trati Letovice - Rájec-Jestřebí a maximální rychlost při zkouškách byla 132 km/h. V současnosti probíhají různé testy bezpečnosti jednotky proti vykolejení bez zjevných problémů.
Problémem i nadále zůstává ovlivňování kolejových obvodů na napájecí soustavě 25kV 50 Hz. Firma Alstom problém řeší, ale na české normy zatím nestačí.
Cestující se ale vlakem pendolino svezou možná již brzy - na vnitrostátních rychlících Praha - Děčín. Pokud vše dobře dopadne, jednotka bude na rychlíky nasazena krátce poté, co vstoupí v platnost nový jízdní řád 2004/2005.
Toto nasazení je nutné z důvodu najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími.
Začátkem listopadu se testy jednotky přesunou na trať Vranovice - Břeclav, kde budou probíhat zkušební jízdy rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Je to jediná trať v ČR, kde je možné takové rychlosti s nutnými úpravami a za dalších podmínek dosáhnout. Před několika málo lety zde byl testován rakouský Taurus, který jel rychlostí přes 200km/h (zkoušela se kvalita kolejí a trakčního vedení).
Rychlost 220 km/h. není náhodná, protože aby jednotka měla maximální rychlost 200 km/h, musí být zkušební jízda zajeta rychlostí o 10% vyšší, což je v tomto případě právě 220 km/h.
Testy jednotky provázejí přísné podmínky. Z bezpečnostních důvodů se testy jezdi v době, kdy je co nejmenší provoz, který je možné zastavit úplně. Během jízdy jednotky je totiž nutné, aby v obvodu měnírny, která pendolino právě zásobuje, nebyl žádný jiný jedoucí vlak - právě kvůli bludným proudům.
Na přiloženém snímku [foto: Jaroslav Stárek] je zdokumentována první část zkoušek na trati Č. Třebová - Brno v úseku Svitavy - Letovice dne 31.8.2004 a jednotka 680.001 ve stanici Svitavy.
Karel Chýla
| 22.10.2004 (18:45)

Zusammenhängende Nachrichten

Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info

informacni okenko