..: Pendolino pojede rychlostí až 220 km/h při testech Vranovice - Břeclav :..
Pendolino - Po několika týdnech se pendolino vrátilo na trať Česká Třebová - Brno, aby pokračovalo v předepsaných testech.
Během několikatýdenní pauzy mezi testy se pendolino podívalo na rakouské tratě, kde probíhaly různé zkoušky.
Tento týden probíhaly zkoušky na trati Letovice - Rájec-Jestřebí a maximální rychlost při zkouškách byla 132 km/h. V současnosti probíhají různé testy bezpečnosti jednotky proti vykolejení bez zjevných problémů.
Problémem i nadále zůstává ovlivňování kolejových obvodů na napájecí soustavě 25kV 50 Hz. Firma Alstom problém řeší, ale na české normy zatím nestačí.
Cestující se ale vlakem pendolino svezou možná již brzy - na vnitrostátních rychlících Praha - Děčín. Pokud vše dobře dopadne, jednotka bude na rychlíky nasazena krátce poté, co vstoupí v platnost nový jízdní řád 2004/2005.
Toto nasazení je nutné z důvodu najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími.
Začátkem listopadu se testy jednotky přesunou na trať Vranovice - Břeclav, kde budou probíhat zkušební jízdy rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Je to jediná trať v ČR, kde je možné takové rychlosti s nutnými úpravami a za dalších podmínek dosáhnout. Před několika málo lety zde byl testován rakouský Taurus, který jel rychlostí přes 200km/h (zkoušela se kvalita kolejí a trakčního vedení).
Rychlost 220 km/h. není náhodná, protože aby jednotka měla maximální rychlost 200 km/h, musí být zkušební jízda zajeta rychlostí o 10% vyšší, což je v tomto případě právě 220 km/h.
Testy jednotky provázejí přísné podmínky. Z bezpečnostních důvodů se testy jezdi v době, kdy je co nejmenší provoz, který je možné zastavit úplně. Během jízdy jednotky je totiž nutné, aby v obvodu měnírny, která pendolino právě zásobuje, nebyl žádný jiný jedoucí vlak - právě kvůli bludným proudům.
Na přiloženém snímku [foto: Jaroslav Stárek] je zdokumentována první část zkoušek na trati Č. Třebová - Brno v úseku Svitavy - Letovice dne 31.8.2004 a jednotka 680.001 ve stanici Svitavy.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 22.10.2004 (18:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko