..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2009 (16:34)  
Prikladu obou variant (kdy pruvodci cestujici informoval / mel to na haku) tu muzem davat spousty, bez ohledu na to, o jaky druh dopravy se jedna nebo u jake spolecnosti se to stalo. Dulezite ale je, ze pokud vladne monopol, nic netlaci danou firmu se chovat vstricne vuci zakaznikum. Pak je to jen a pouze na konkretnim zamestnanci a treba i na tom, esi ma naladu nebo ne.

Naopak, jakmile to bude v ramci konkurencniho "boje", ma zakaznik sanci jet priste jinak. Treba s jinou spolecnosti. Takze prodelat na tom cestujici nemuze.

Na jednu stranu jsou to mozna trochu uchylne pozadavky, ale verim tomu, ze spousta dalsich by to taky udelala, kdyby to slo... neco ve smyslu toho, co pise M ... prijit k okenku s pozadavkem "Dobry den, chtel bych jet zitra odpoledne mezi druhou a sestou hodinou z Pecek do Olomouce a chtel bych jet elefantem, pojede nejaky? Ano? tak mi dejte dva listky s mistenkami do druhe tridy do patra na dve sedacky vedle sebe"

Ne ze by tedka neco podobneho ale forma je ponekud jina "Dobry den, chtel bych jet zitra odpoledne mezi druhou a sestou hodinou z Pecek do Olomouce, pojede neco? Ano? A je mozne si koupit mistenky? Fajn, tak mi dejte dve k oknu. Jo aha, vy nevite, kam to bude... tak mi dejte nejaky dve mistenky, at jsou pokud mozno vedle sebe nebo aspon do stejnyho kupe. Jo tak, on je to velkoprostor... tak nekam at jsme aspon blizko u sebe... hmm, takze kdyz mi date mistenky do velkoprostoru a prijede kupe, tak budou ty sedacky poskladany jinak? Hmm, tak mi tedy dejde nejaky mistenky. Do kolikateho vagonu jsou? Takze do tretiho za lokomotivou? Jo tak, takze to zalezi na tom, jestli budou pridany posilove vozy... tak jinak, kolikaty to je od konce? No ale jak se dozvim, jestli bude razen jidelni vuz, kdyz ten muj ma byt hned pred nim? Dobre, tak ja se zitra nekoho zeptam."

Ano, je to samosebou ponekud prehnane, ale snad je z toho znat ten rozdil. Co je spatneho na tom, mit si moznost vybrat cim pojedu, a to zvlast v pripade, ze jsem ochoten si priplatit za to, ze pojedu prave timto? Ale samosebou za podminky, ze kdyz nepojede "to slibene", tak se "to zaplacene navic" bude vracet...
registrovaný uživatel DJ 
14.05.2009 (15:39)  
KK: Jo jo, zkracujte to z patnácti na deset... :-))

Hlavně že v tom vlaku byli lidi, co v té stanici měli "těsné" přestupy do několika směrů, a najednou byli znejistěni, co se to děje, a jestli to bude čekat.
Přitom v tu chvíli už tam ten stav panoval už několik hodin, takže o tom průvodčí už mohli vědět.
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (15:38)  
web: stale Vas zajima jak pan jancura predrazoval? tak vam rad napisu, ale musim doma vyhrabat podrobnosti, bylo to v zacatcich provozu linky plzen-praha cca 2 mesice
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (15:34)  
v mem pripade bylo temi "udalostmi" toto
- porucha pantografu loko na brnenskem expresu nekde na 011 trati (bylo to v poli)
- upadnutí pluhu u loko ve stanici Horažďovice předměstí (čekalo se na jinou)
- porucha loko (blize nezjistena) ve stanici Zdice
- pad troleje kdesi v brne (to bylo 30.4.) jel jsem rychlikem Svitava a koncily jsme v blansku, tam me tedy )abych byl zcela uprimny) nastval vlakvedouci, protoze sice obesel vlak a oznamil ze se pojede busem, ale pak mel hlavni starost, aby odjel tim prvnim a neobtezoval se starosti o zbyvajici cestujici, tj. mohl nam rict, ze pojedou za 5 minut dalsi dva busy
- zavati trati 240, v jihlave prisel k nam do kupicka placackovy vypravci a rekl, ze pojedeme pres H.Brod

jo a jeste jedna sesta:
- nekdy v lete jsem chtel jet vlakem z brna do prahy a u CT spadla trolej, jednak to CD nahlasili a jednak nejakej zeleznicar to prisel osobne rozhlasit na peron (nebyl to pruvodci, ani placackovy vypravci), rekl, ze mame jet spesnakem pres CT s prestupem

slo mi o mimoradnosti, nikoliv o to, ze se nekde stalo 10 minut na navesti stuj
registrovaný uživatel DJ 
14.05.2009 (15:17)  
Já jsem jednou jel cca 6-vozovým rychlíkem, čekali jsme asi čtvrt hodiny před stanicí, ve které byly provozní asi jenom dvě koleje, ostatní byly vyloučeny kvůli nějaké nehodě, a žádný průvodčí nešel, nikdo nic neřekl.
Já vím, je to jen jeden příklad.
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (14:45)  
hele nech si urazky jinam (prosím)

JA TO KLIDNE ODPRISAHNU U SOUDU! ZE JSEM PETKRAT ZAZIL PROVOZNI KOMPLIKACI A (ABYCH BYL PRESNY) 4× PRISEL PRUVODCI A 1× PLACACKOVÝ VYPRAVCI PRIMO DO VLAKU DO KUPECKA

jel ty si vubec nekdy vlakem??????
registrovaný uživatel M 
14.05.2009 (14:21)  
Wow...
S tim jak pruvodci prijdou se nenech vysmat. Myslim, ze kazdej kdo kdy jel vlakem si po tve odpovedi musi rict, jakej ses vul (lhar)...
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (12:53)  
M:
1) Bites, ano bylo to tak
2) vlak v poli, ano pruvodci prijde a rekne nam co se deje, sice ne behem 30 sekund po zastaveni, ale prijde. osobne jsem to zazil 5×, a vzdycky pruvodci dosel, obesel vlak a rekl co se deje, pripadne bude dit
registrovaný uživatel M 
14.05.2009 (12:24)  
Ja psal pouze "soukromy", nepsal jsem "soukromy autobusovy"...

Bites - bylo to neco ve stylu autobus sjel z dalnice, lide nevedeli co se deje (nikdo nerekl ani pul slova) a potom autobus pokracoval dal? No ufff, jesteze se mi to nikdy nestalo, protoze bych mel pocit, ze jde o unos.
Jeste ze kdyz vlak zastavi v poli, tak hned prijde pruvodci a vysvetli, co se deje. SA by si z CD mely vzit priklad.
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (11:47)  
M: kdyz uz porad zduraznujete "soukroma", znate nejakeho statniho autobusoveho dopravce??? delal jsem do busu 13 let, ale o zadnem v dnesni dobe uz nevim, posledni 2 (CSAD Praha5 a CSAD Liberec) uz jsou davno zprivatizovane (jinak, nez ze by kraj/stat vlastnil 100% akcii)

zakaznik se nema ptat, zakaznikovi se veci rikaji bez ptani myslite ze u Jancury to tak chodi??? chocho cheche.... zajizdeni do Bitese take tajil dost dlouho

ale proc vlastne chodite na zeleznicni web, kdyz preci zeleznice je tak spatna, a SA tak super??? jezdete s SA, na konecne si pujcte gumokol a jedte dal gumokolem, pak Vas prohresky CD nebudou trapit :-D
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko