Česká republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.
Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.
Zdroj: ČT24
Ano přesně jak píšeš. OBB mají několikanásobně vyšší jízdné. A to vloni zdražili o 5% a letos budou díky ztrátě zdražova o dalších 5%. V rakousku se sice vlakem jezdí více než u nás, ale na přepočet na počet obyvatel se držíme rovněž hodně vysoko.
Mě jde spíše o to, že když něco ČD je to vždy špatně a černá díra by zasloužila zprivatizovat ... jak tyto privatizace v minulosti dopadli všichni dobře víme. Jde jen o náhrab do kapes právě vládnoucí strany a managementu ... o nic jiného. A šotoušci v takovém případě vždy vytáhnou OBB tohleto, OBB támhleto, OBB má Desira, Taurusy, Talenty. Jen podotýkám, že OBB mají několikanásobně vyšší dotace, mají jisté výkony, osobní doprava je dofinancována (a přesto chtějí rušit lokálky), nákup nových vozidel je z velké části hrazen prostředky spolkových zemí a státu, jízdné je několikanásobně vyšší a přesto jsou ve 2Oti násobně vyšší ztrátě než ČD. Tak kdo je potom onou černou dírou. ČD nebo OBB? Proto nějaká dotace od EU, která v kraji vysočina a jihomoravském ani na nákup vozidel pro železnici nepôjde mne nechává klidným :)
V Nemecku/Rakousku vyjde auto stejne jako u nas, dalnice jsou mnohem lepsi, auto ma kazdej, vlak je mnohem drazsi a stejne se tim vlakem jezdi.
Pritom nektere vlaky jsou zcela identicke jako u nas. Jenomze kdo jede vlakem neni hogo fogo rodina...
Co by mozna mohlo pomoct - aby treba EC stavelo v Praze (i v Brne) vic nez jednou - pokud potrebuji v Praze kamkoliv jinam nez na sever (trebas Chodov, at je to kriklave), tak vlakem jedu usek Bechovice-Holesovice a nasledne metrem zcela zbytecne. Stacilo by vylezt v Bechovicich a dojet po Sterboholske/Jizni spojce. Uspora casu pul hodiny...
Uplne presne tuhle funkci ma videnska "zastavka" Semmering...
Nechtějme proto u nás mít systém, kdy si dopravce řekne kolik chce a tolik také dostane. Ten je totiž pak náchylný na politické rozhodování a jak je vidět už nyní v některých krajích...
Stále operujete, že u OBB a DB toto a toto a támhleto. Proč najednou nikoliv? Nehodí se vám to najednou? Chtějí kraje Desira, Talenty, Taurusy a mzety jako mají OBB? No dobrá, ale ať se nejdříve podívají jaké náklady vykazují OBB a jaké dotace následně dostávají. A mmch. OBB jsou za rok 2008 ve 20ti násobně vyšší ztrátě než ČD! A to veškerá vozidla spolufinancují z 50%(!) kraje a stát, každý rok dostávají další dodatečné dotace na nákup vozidel, kraje neřvou o tom že OBB nevykazují náklady přesně a přesně je skutečně nevykazují, co předloží kraji to kraje a stát zaplatí, o žádných VŘ se neuvažuje, OBB se neatomizuje, protože Rakousko bere železnici jako strategicky významnou dopravní síť a to mají fungující IDS (narozdíl od nás), osobní doprava je zcela dofinancovaná a navíc dotace na jeden vlkm je 5 násobně vyšší než dotace u nás. A přesto je ztráta OBB 20ti násobně vyšší než ztráta Českých drah. Takže nejsou "Černou dírou" spíše opěvované OBB? A skutečně si myslíte, že jezdit OBB v našich podmínkách byli by zde stejná vozidla jako v Rakousku? Tuším, že nikoliv. Spíše by OBB se svým dosavadním hospodařením rychle padli "na hubu".
Napadl mne takovej priklad - ukol zni: Spocitat s odchylkou max. 5% kolikrat v ramci jednoho milionu hodu kostkou padne sestka. MZ by mel praci na dva mesice (a nevim proc jsem si vzpomnel na Cervenyho trpaslika a na dil, ve kterym Rimmer totalne obrousi ty relaxacni kulicky:), mates na dvacet vterin
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.