..: Kraje nabídnou dopravcům 4 miliardy na nákup nových vagonů :..

interiér 471a, foto: CharyČeská republika - Společný krok pro zlepšení vlakové dopravy připravují jednotlivé české kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů. Kraje nabídnou vybranému dopravci na nákup nových vozidel sumu ve výši až 4 miliard Kč, přičemž na každý z krajů připadne 500 až 600 milionů. Místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek říká, že v prvních dvou měsících příštího roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na pořízení kolejových vozidel pro regionální dopravní síť. Zájem o finanční příspěvek mají ČD, které provozují většinu regionálních vlaků.

Dle mluvčího vedení Jihomoravského kraje Jana Chmelíčka se předpokládá, že finance na nové vozy z tohoto programu obdrží právě dráhy. Některé z krajů se však nebrání ani jiným dopravcům a uvažují o vypsání výběrových řízení, do kterých se bude moci přihlásit kterákoliv jiná firma. O možnost ucházet se o dotaci pro regionální dopravu projevila i společnost Student Agency.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.5.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.05.2009 (0:29)  
Mira inflace? Na naklady CD ma nejaky vyznam inflace (cili spotrebni kos, kde jsou i potraviny, obleceni, znamky, ...)? Neni mi moc jasne, proc by dotace mely byt nejak linkovane na inflaci (pozn. tim rikam, ze dotace mohou rust i vic nez je inflace...)
22.05.2009 (10:15)  
M: Však já také neříkám to, že by dopravce bez VŘ měl dostat co si řekne. Ale pravdou je, že na přepočet na míru inflace se tyto dotace neustále snižují a paradoxně nejvyšší byli v roce 1994.

Ano přesně jak píšeš. OBB mají několikanásobně vyšší jízdné. A to vloni zdražili o 5% a letos budou díky ztrátě zdražova o dalších 5%. V rakousku se sice vlakem jezdí více než u nás, ale na přepočet na počet obyvatel se držíme rovněž hodně vysoko.

Mě jde spíše o to, že když něco ČD je to vždy špatně a černá díra by zasloužila zprivatizovat ... jak tyto privatizace v minulosti dopadli všichni dobře víme. Jde jen o náhrab do kapes právě vládnoucí strany a managementu ... o nic jiného. A šotoušci v takovém případě vždy vytáhnou OBB tohleto, OBB támhleto, OBB má Desira, Taurusy, Talenty. Jen podotýkám, že OBB mají několikanásobně vyšší dotace, mají jisté výkony, osobní doprava je dofinancována (a přesto chtějí rušit lokálky), nákup nových vozidel je z velké části hrazen prostředky spolkových zemí a státu, jízdné je několikanásobně vyšší a přesto jsou ve 2Oti násobně vyšší ztrátě než ČD. Tak kdo je potom onou černou dírou. ČD nebo OBB? Proto nějaká dotace od EU, která v kraji vysočina a jihomoravském ani na nákup vozidel pro železnici nepôjde mne nechává klidným :)
registrovaný uživatel M 
21.05.2009 (17:35)  
Jarousek - hele je to taky o tom, ze jsme porad ve stadiu, kdy lidi maji pocit, ze jet vlakem je povl. Ale oni jsou nobl a pojedou autem...
V Nemecku/Rakousku vyjde auto stejne jako u nas, dalnice jsou mnohem lepsi, auto ma kazdej, vlak je mnohem drazsi a stejne se tim vlakem jezdi.
Pritom nektere vlaky jsou zcela identicke jako u nas. Jenomze kdo jede vlakem neni hogo fogo rodina...

Co by mozna mohlo pomoct - aby treba EC stavelo v Praze (i v Brne) vic nez jednou - pokud potrebuji v Praze kamkoliv jinam nez na sever (trebas Chodov, at je to kriklave), tak vlakem jedu usek Bechovice-Holesovice a nasledne metrem zcela zbytecne. Stacilo by vylezt v Bechovicich a dojet po Sterboholske/Jizni spojce. Uspora casu pul hodiny...
Uplne presne tuhle funkci ma videnska "zastavka" Semmering...
21.05.2009 (11:12)  
Ad Mates: Ano možná máte pravdu, ale kdyby u nás jezdila nová vozidla, tak se domnívám, že by vlakem jezdilo také více lidí... A ruku na srdce - na vlaky, které máme (až na vyjímky) moc lidí nenalákáme
21.05.2009 (10:53)  
Porovnání s Rakouskem považuji za přinejmenším zkreslující. Zkusme se třeba podívat, kolik % lidí jezdí vlakem v Rakousku a kolik u nás. Domnívám se, že u nás jezdí vlakem minimum lidí v porovnání s Rakouskem nebo třeba se Švýcarskem. Rovněž podíl tržby/dotace jsou v Rakousku někde jinde. Zvyšováním dotace v ČR ho ještě více oddálíme. Zkusme se podívat na průměrné vytížení vlaku. Rovněž úplně někde jinde. Takové dvě třetiny vlaků by dokázal odvozit autobus (teď se odprostěme od toho, že by to mělo další důsledky) a můžu pokračovat.

Nechtějme proto u nás mít systém, kdy si dopravce řekne kolik chce a tolik také dostane. Ten je totiž pak náchylný na politické rozhodování a jak je vidět už nyní v některých krajích...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
21.05.2009 (9:30)  
Mirek Hruška: Sdílím tento názor. JDe o to, kdy už lidem dojde, že na standard osobní železniční dopravy má v evropských podmínkách mnohem větší vliv veřejná správa (kraje, stát...) se svými platbami a požadavky, než sami dopravci. Proto též nesdílím všeobecné nadšení z nástupu soukromých dopravců v ČR. Za stávajících podmínek se totiž jejich nabídka od ČD příliš lišit nebude, ostatně Železnice Desná je též od ČD docela k nerozeznání. Tudíž OBB by v Čechách též připomínaly spíše ČD než rakouský základ. Navíc při pohledu zblízka se jejich styl řízení a celková politika od ČD příliš neliší- rozdíl je jen v tom, že mají k dispozici nesrovnatelně víc peněz od státu, zemí i od cestujících.
21.05.2009 (8:15)  
Pánové a jak víte, že kraje tyto 95% přesné výpočty nedostávají? Jenže oni chtějí prostě 100% a i poté by jim to bylo málo, protože by tomu nevěřili.

Stále operujete, že u OBB a DB toto a toto a támhleto. Proč najednou nikoliv? Nehodí se vám to najednou? Chtějí kraje Desira, Talenty, Taurusy a mzety jako mají OBB? No dobrá, ale ať se nejdříve podívají jaké náklady vykazují OBB a jaké dotace následně dostávají. A mmch. OBB jsou za rok 2008 ve 20ti násobně vyšší ztrátě než ČD! A to veškerá vozidla spolufinancují z 50%(!) kraje a stát, každý rok dostávají další dodatečné dotace na nákup vozidel, kraje neřvou o tom že OBB nevykazují náklady přesně a přesně je skutečně nevykazují, co předloží kraji to kraje a stát zaplatí, o žádných VŘ se neuvažuje, OBB se neatomizuje, protože Rakousko bere železnici jako strategicky významnou dopravní síť a to mají fungující IDS (narozdíl od nás), osobní doprava je zcela dofinancovaná a navíc dotace na jeden vlkm je 5 násobně vyšší než dotace u nás. A přesto je ztráta OBB 20ti násobně vyšší než ztráta Českých drah. Takže nejsou "Černou dírou" spíše opěvované OBB? A skutečně si myslíte, že jezdit OBB v našich podmínkách byli by zde stejná vozidla jako v Rakousku? Tuším, že nikoliv. Spíše by OBB se svým dosavadním hospodařením rychle padli "na hubu".
21.05.2009 (1:04)  
M: No když to tady tak někdy vidím, tak v momentě, kdy se bavíme o odpisech a o schopnosti ČD rozkličovat náklady, tak je možná lepší strčit hlavu do písku a neřešit to....
registrovaný uživatel M 
21.05.2009 (0:01)  
Huff - z toho ihnedu bych jeste vybral tohle: Podle něj stát může takovou smlouvu uzavřít jen v případě, že si je jistý, že na trhu není alternativní dopravce. Hodi se totiz jako pojmenovani toho stavu, kdy je treba "urcit" ten primereny zisk
registrovaný uživatel M 
20.05.2009 (23:41)  
mates - pockej, to jako ze to mozne je? Jako ze MZ nema pravdu? No to snad ne...

Napadl mne takovej priklad - ukol zni: Spocitat s odchylkou max. 5% kolikrat v ramci jednoho milionu hodu kostkou padne sestka. MZ by mel praci na dva mesice (a nevim proc jsem si vzpomnel na Cervenyho trpaslika a na dil, ve kterym Rimmer totalne obrousi ty relaxacni kulicky:), mates na dvacet vterin
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko