..: Pivní vlaky budou pokračovat :..

KolejePlzeň – Plzeňský pivovar již přes rok využívá k přepravě zlatavého moku železniční dopravy. První destinací, do které se pivovarský podnik rozhodl pilotně dovážet své produkty po železnici, bylo Švédsko. Přeprava po železniční síti nahradila zhruba více než stovku kamionů. Po roce testovacího provozu železniční přepravy jsou odezvy ze strany vedení podniku na tento typ přepravy kladné a dokonce se uvažuje o rozšíření přepravy po železnici i do Řecka.

Celkově vyvezl pivovar do Švédska 33 500 hektolitrů piva, z toho 15 300 hektolitrů přepravil po kolejích. Díky "pivním vlakům", jak jsou tyto exporty také nazývány, se tak ušetřila polovina jízd kamionů. "Ušetříme na přepravních nákladech, ale současně se chováme šetrněji k životnímu prostředí," řekl manažer Prazdroje Luděk Hraba. Rychlostně je železnice také konkurenceschopná. Přeprava je do Švédska přibližně o dva dny delší (vyšší počet překládek), ale výhodou prý je, že se pivo doveze na místo určení v pořádku, bez jediného poškození obalů.

Doprava po železnici se však pivovarům vyplatí pouze při transportu větších objemů. Toto je také jeden z důvodů, proč je Plzeňský pivovar v současné době z hlediska typu exportní přepravy ojedinělý. "Vývoz piva vlakem považuji za velmi rozumný. Dříve měla většina pivovarů vlečky a dělalo se to masově," řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

zdroj: Finanční noviny, Plzeňský Prazdroj


J.F. Poslat mail autorovi | 12.4.2009 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nákladní doprava

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Jakub Geleta  mail  
12.04.2009 (15:51)  
Chci se optat, jestli by třeba někdo neměl fotku takového vlaku?:) Děkuji :)
registrovaný užívateľ Kakov 
12.04.2009 (15:25)  
Jen bych dodal, že v dávných dobách (tj. za první republiky) vlastnil prazdroj několik desítek vagónů (když bude zajem zkusím zjistít přesné číslo) a dokonce měl v areálu vlastní opravnu vagónů. Hodně dlouho jezdil také železniční pivní speciál do Vídně, kam začal jezdit už za Rakouska-Uherska.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko