Česká republika - Změnu času na letní ze soboty 28. na neděli 29. března se dotkne jedenadvaceti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se ve 2:00 SEČ posunou o hodinu dopředu. Cestující, kteří se chystají cestovat po změně času, by proto měli počítat s tím, že noční dálkové vlaky pojedou v části trasy ve změněných časech.
Všechny vlaky se úderem druhé ranní kvůli posunu času o hodinu zpozdí. Tam, kde to bude možné, zkrátí České dráhy pobyty nočních spojů ve stanicích a technické prostoje tak, aby do cíle spoje dojely s menším než hodinovým zpožděním. Cestující, kteří se chystají cestovat vlakem v noci ze soboty na neděli, si mohou aktuální odjezdy nočních vlaků ověřit na lince Kontaktního centra Českých drah (840 112 113) nebo si ověřit aktuální polohu vlaku přes internetovou službu ČD.
Změna ovlivní následující spoje:
- R 200 Silesia Krakov – Praha v úseku Bohumín – Praha
- R 201 Silesia Praha – Krakov v úseku Bohumín – Krakov
- R 202 Chopin Vídeň – Varšava v úseku Bohumín – Varšava
- R 203 Chopin Varšava – Vídeň v úseku Bohumín – Břeclav – Vídeň
- R 206 Matthias Braun Salcburk – Praha v celé trase na území Rakouska a ČR, vlak čeká v Salcburku na příjezd vlaků s přímými vozy z Curychu a Záhřebu do Prahy
- R 208 Vltava Moskva – Praha v úseku Olomouc – Praha
- R 209 Vltava Praha – Moskva v úseku Ostrava-Svinov – Moskva
- EN 424 Slovakia Košice – Praha v úseku Olomouc – Praha
- EN 425 Slovakia Praha – Košice na území Slovenska
- R 440 Excelsior Košice – Cheb v úseku Česká Třebová – Cheb, přímé vozy do Plzně pojedou z Prahy hl.n. mimořádně o hodinu později na rychlíku R 350 v 5:11 (SELČ), přímé vozy do Františkových Lázní o dvě hodiny později na rychlíku R 752 (odjezd z Prahy hl.n. v 6:11 SELČ)
- R 441 Excelsior Cheb – Košice v úseku Česká Třebová – Český Těšín – Košice
- R 442 Šírava Humenné – Praha v úseku Čadca – Praha
- R 443 Šírava Praha – Humenné v úseku Třinec – Košice
- EN 456 Phoenix Praha – Amsterdam jede na území ČR beze změn, opožděn pojede až na území Německa a Nizozemska
- EN 457 Phoenix Amsterdam – Praha v úseku Berlín – Praha
- EN 459 Canopus Curych – Praha v úseku Erfurt – Drážďany – Praha
- R 470 Amicus Břeclav – Praha v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Praha
- R 471 Amicus Praha – Břeclav v úseku Hodonín – Břeclav
- EN 476 Metropol Budapešť – Praha – Berlín v úseku Praha – Holešovice – Děčín – Berlín
- EN 477 Metropol Berlín – Praha – Budapešť v úseku Brno – Budapešť
- Sp 1831 Jordán Praha – České Budějovice v úseku Planá nad Lužnicí – České Budějovice
Zdroj: Tisková zpráva ČD


1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak údajně první všeobecná aplikace principu letního času údajně pochází z doby hitlerovské Třetí říše.
Ono je snadné na přehazování letního času žehrat, ale má někdo představu jak by to bylo bez něj? Tedy ne že by se zbořil svět ale prostě vycházelo by to jinak, možná (asi?) hůř.
Naopak s příchodem letního času se už doba východu slunce přibližuje době začátku ranní směny. Ráno se budím sice dříve, ale když pak jdu do školy, jsem za to rád.
Po nástupu letního času naopak uvítám přechod, kdy ráno je zase chvíli tma, naopak mohu prodloužit své případné venkovní aktivity. V létě ideál - dlouhý výlet na kole, který se protáhne, sluníčko zapadá v devět večer, venku ještě celkem teplo...parádička.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
