Ukrajina - Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o záměru ukrajinských železnic (UZ) na nákup sedmi jednotek pendolino. Ty měly být nasazeny před začátkem fotbalového mistrovství Evropy konaného spolu s Polskem, které vyhlásilo výběrové řízení na 20 vysokorychlostních jednotek, do jehož finále se s vlakem Nuovo Pendolino dostal také italský koncern Alstom. Nové soupravy pro ukrajinské železnice měly zejména přispět ke zkrácení jízdních dob mezi Kyjevem a Lvovem nedaleko hranic se Slovenskem a Oděsou na břehu Černého moře.
Nyní však tamní železniční dopravce přehodnotil svůj záměr a od případného nákupu pendolin ustupuje s odkazem na špatný stav stávající železniční infrastruktury. Původní záměr pořízení 7 jednotek za 180 milionů dolarů (dle aktuálního kurzu cca 565 milionů korun za jednu soupravu) tak zřejmě definitivně padá. Jako jeden z důvodů ústupu od připravované koupě je sice udáván špatný stav tratí, kde by pendolina jezdila stejnou rychlostí jako klasické soupravy (doporučujeme srovnat se závěry studie zmíněné v minulé aktualitě). Nicméně, jako hlavní faktor se může jevit špatná ekonomická situace Ukrajiny, která je silně ovlivněna současnou ekonomickou krizí, stejně jako neustálými dohady s Ruskem nejen o cenách zemního plynu.
Zdroj: Rynek Kolejowy

Když jsem pak původně uvažovanou turnusovou potřeby 18 lokomotiv zvýšil na 19 a sebral jsem jednu ze "zálohy", tak z toho začal jeden ze strojmistrů kauzu ohrožující samotnou existenci ČSD ...
A Brazílie není Amerika? :-o
(Podobne jako v Brazilii urcite jsou lide, kteri litaji letadlem, ale asi jich nebude stejne jako v Americe a to ani kdybysme to jakkoliv prepocetli na stejnej pocet obyvatel celkem).
Proste srovnavat Ukrajinu s Nemeckem a odvozovat podle toho pocty nutnych jednotek je blbost na n-tou. Ostatne i u nas 7 souprav na pokryti Praha-Ostrava staci bohate a Ukrajinci jiste neplanovali, ze by ty nove jednotky mely jezdit uplne vsude (jako je tomu v Nemecku)
aron - su klidny:-) Zvlast jestli projde ten "zajimavej" navrh na rozsireni poctu tymu...
Z obecného pohledu je to relativní. Vemte si napriklad JAR. Na strane jedné Blue Train, který projizdí slumy. Ukrajina zdedila po CCCP "témer zadnou" infrastrukturu, tedy obdobnou, co pod tím slovem myslíme u nás. Jinak: i na Ukrajine je dost lidí, kterí "na to mají", ale ono to není, ono to nejde jaksi profinancovat.
Takze srovnavat Ukrajinu a Svycarsko nebo Nemecko - no, to ma ekonomickou uroven jak vino... Aneb Brazilie je zhruba stejne velka jako USA, takze by tam melo litat zhruba stejne velkych dopravnich letadel...
No to jste meli stestí.
Jako kluk jsme cetl v LN od Mnacka seriál "Prjamo, prjamo asfalt". Poucné.
Pak jsem v 80. letech zazil v na Ukraine vukol Krivého Rogu to, co nebyla dálnice. Byly v tom díry dvojího druhu: malé = past na medvedy a velké = past na mamuty. Pochopil jsem, proc nacelník Elektrocecha vsech "GOKu" v zime pouziva GAZ s platenou strechou a Volgu 24 si setri na lepsi casy. Aneb v dobové mluve: Ja drugoj takoj strany neznaju a CCCP na vzor.
A domaci zvirectvo (husa zivá, kejhající, stítkem neoznacená) jsem zazil na palube vnitrostatní linky Aeroflotu ze Zaporozi do Mockby. Jó zlatý casy, kdy ve sluzebních vozech bývala schránka na psy .....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
