..: V Brně vznikne ve Starém Lískovci nový dopravní uzel :..

Troubsko, foto: Firefighter Brno - V brněnské městské části Starý Lískovec se dle plánů radních bude stavět nový velký přestupní terminál pro vlaky, regionální autobusy i městskou hromadnou dopravu. Situován bude na konci ulice Osová mezi Starým Lískovcem a Bohunicemi. Stavba uzlu by měla začít už příští rok a příjde na 300 milionů korun. Termín dokončení stavby se plánuje na rok 2013. Investice za 300 milionů korun by měla být spolufinancována z evropských fondů; investorem bude SŽDC, která postaví novou zastávku na trati Brno – Střelice. Město Brno pak zřídí zastávky MHD a parkoviště.

Dále budou vybudovány chodníky, lávka přes říčku Leskavu, veřejné osvětlení, přípojky vody, plynu, kanalizace a bude prodlouženo trolejové vedení. "Bude tam jeden velký přestupní uzel. Lidé se dostanou z vlaku rovnou do trolejbusu směrem do města nebo do autobusu integrovaného dopravního systému," říká náměstek primátora Ladislav Macek.

Západní část Brna je jednou z nejrychleji rozvíjejících se částí města. Naproti Fakultní nemocnici Bohunice staví Masarykova univerzita rozsáhlý kampus. Do dokončovaných studoven, knihoven a laboratoří dojíždějí studenti lékařských a přírodovědných oborů, pracují tam i stovky výzkumníků. Podle Žáry je proto nezbytné, aby se doprava do této části Brna zlepšila.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
26.02.2009 (0:27)  
No o drateh jsem cetl, ale protahnout draty a ulici je rekl bych o rad nekde jinde. Nicmene OK, diky za vysvetleni.

BTW - zajimalo by mne, jestli developer na strankach toho projektu ma vizualizaci, kde je vsude zelen a vicemene ani noha (div ze ne co barak, to 25m bazen) nebo tam bude vlakovy nadrazi a v pozadi dalnice:-)))
registrovaný uživatel SYN 
25.02.2009 (18:44)  
Prodloužení ulice Osová(vozovka, chodníky) by měl zatáhnout developer co tam staví baráky, s prodloužením drátů o cca. 900m se v té ceně počítá (jak jsem už jednou psal dole), taktéž základní úprava okolo zastávky, parkoviště atd.
registrovaný uživatel M 
25.02.2009 (15:56)  
A vcetne prodlouzeni ulice (zhrua receno to znamena protahnout draty o 500 metru na konec dnesni ulice a potom protahnout celou ulici, vcetne dratu, o dalsich 500 metru) to vyjde na 300 mega?
registrovaný uživatel Racek 
25.02.2009 (14:27)  
posejdon: já bych řekl, že než se toho terminálu dočkáme (pokud se plánuje 2013, tak reálně nejdřív 2017 ;-), tak rozbombarovanost Heršpic bude už minulostí. A navíc se tam nebude zastavovat, ta Vídeňská je místo zastavení v HH.

M: Osová se prodlužovat bude, v tom originálním článku na idnesu se o tom píše.
A k té druhé půlce: pokud vlak nebude tvrdnout na hlavním, tak bude rozhodně rychlejší přestoupit z vlaku později na kratší úsek. A to i kdyby v té době už jezdila k nemocnici šalina z Osové, jak slibuje pan "Rychlodráha" Veselý.
registrovaný uživatel M 
25.02.2009 (10:25)  
Gregy - neco takovyho mne napadlo taky, ale nechtel jsem rypat:-))

Racek - to je prave otazka... Jestli bude kombinace vlak-trolej rychlejsi a pohodlnejsi nez neco z centra. Fakt je, ze prime spojeni je jenom pofiderni 60 tusim...
25.02.2009 (8:30)  
To mas pridani zastavky na Videnske a v Liskovci, treba se jeste ozvou z Ostopovic a pak uz to bude stejne pomaly jako salina.
Vzhledem k tomu, ze ranni vlaky vecne cekaji pred Horni Herspice st. silnice a od Herspic se do Brna pohybuji priskoky (vlaky pred Hornbachem stavaji s zeleznou pravidelnosti, ale v JR jsem takovou zastavku nenasel) tak casovy efekt pro mnohe nastane jeste drive nez po presunuti nadrazi. A to nemluvim o tom, kdyz se z Herspic vylouci byt jedna kolej...
Ale myslim si, ze vznik zastavky Videnska bude mit vetsi prinos nez terminal v Liskovci. A to i pres to, ze lidi, bydli okolo trati a jezdi casto do nemocnice, je dost, problem je, ze k vlaku existuje alternativa ve forme autobusu, ktery budto zajizdi k trolejbusu uz ted, nebo stavi rovnou pred nemocnici. Dalsi vec je, jestli se duchodcum nastupuje lepe do autobusu nebo vlaku, s prihlednutim na to, ze na teto trati se az na Strelice dolni vyskytuji pouze pseudonastupiste a ze nizkopodlazni jednotky jsou na dlouhy vyhled na teto trati utopie.
registrovaný uživatel Racek 
25.02.2009 (0:38)  
M: já si myslím, že to tak je skutečně myšlené - jako přestupní bod z vlaku do jihozápadního kvadrantu Brna a naopak, nic víc. Ale nejenom od Střelic, ale i z druhého konce linky - předpokládám, že po elektrizaci bude linka z/do Zastávky průjezdná, možných směrů bude na výběr dost (na sever povedou z nového hlavního 4 tratě). A na tramvaje se bude přestupovat až na Vídeňské.
registrovaný uživatel Gregy 
24.02.2009 (21:38)  
Takže Osovou budou prodlužovat? Od konce ulice k trati je to ještě půl kilometru.
registrovaný uživatel Marťa 
24.02.2009 (20:23)  
M: Myslel jsem to jinak: kdo pojede např. z Bučovic na vyšetření do bohunické nemocnice, přestoupí na novém nádraží na vlak směr Střelice (linka S x), který bude jezdit ve špičce po 15 minutách, a bude pokračovat do Lískovce. Zbytek dojede trolejbusem. Tím dojde k odlehčení pouliční dopravě. Takhle by měla fungovat městská doprava po přestavbě ŽUB. Když bude přestupních uzlů několik a regionální vlaky budou přijíždět i odjíždět z hlavního nádraží všemi směry ve stejnou dobu, nebude ani tolik vadit, že nové nádraží nebude přímo v historickém centru.
registrovaný uživatel M 
24.02.2009 (17:27)  
To ukonceni autobusu - no to ani nevim, kde jsem vzal. Spis to nejak souvisi s tim vyznenim cele tehle akce. Ja osobne v tom nejaky vylozene zasadni (ani mene zasadni) prinos nevidim. Zkrati to cestovani typu Strelice-Bohunice. Je ale celkem otazka kolik takovych cestovani je. Proste tenhle terminal bude pouzitelny jen pro cestujici od Strelic a jen pokud v Brne nejedou do centra, ale na jeho zapadni periferii.
Nerikam, ze je to sptane a at se to nestavi, ale nejakou zasadni zmenu cestovani do Brna to bez prestupu vlak-salina prinest nemuze.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko