Praha - Už do konce března chtějí České dráhy vypsat výběrové řízení na nákup stovky ojetých osobních vozů i na pronájem osmi dieselových jednotek. Dnes v dopoledních hodinách to vedení ČD oznámilo na palubě vlaku EC 73 mezi Prahou a Kolínem. Zástupci drah před novináři prezentovali plány pro osobní dopravu na letošní rok. Celková částka, kterou letos dráhy investují, by měla dosáhnout 4,5 miliardy korun.
Výrazných posil se dle vrcholných zástupců dopravce dočká i regionální doprava. Podle finančního náměstka Michala Nebeského dráhy vlak vnímají jako základní výrobní prostředek, který má svou investiční prioritu. Během letošního roku by se tak na kolejích mohlo objevit 13 rekonstruovaných osobních vozů pro vlaky v motorové trakci nebo 46 motorových jednotek. Pozadu nezůstanou ani městské aglomerace, kam budou zařazeny další jednotky řady 471 City Elefant. Finanční prostředky budou dráhy čerpat zejména z utrženého obnosu za loňský prodej majetku SŽDC, který dle drah činí zhruba 8 miliard. Na tuto skutečnost již dříve reagovalo Sdružení železničních společností kritikou za nedovolenou podporu a zároveň podáním žaloby k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Podle nich se ve skutečnosti jedná o částku blížící se hodnotě 12 miliard.
Já osobně si myslím, že hydří soupravy jsou na rychlících Rakovník-Praha lepším řešením. Naopak na Budějice bych řekl, že by Desira byla značným zkulturněním, ač to je spíše příměstská jednotka.
Jo a eště jeden dotaz, nevíte někdo, jestli se shoduje automatické spřáhlo u Desira se spřáhlem u City Elefanta...?
peter100 - 20let, ale vydrzi dvojnasobek i vice
Na kolejích se letos objeví například 12 nových pantografů City Elefant, 46 regionálních motoráčků nebo 13 modernizovaných vagonů pro motorové vlaky. Celková částka se může ještě zvýšit, neboť dráhy chtějí do konce března vypsat tendry na nákup 100 rychlíkových vagonů a pronájem osmi motorových jednotek pro rychlíky Praha - Rakovník a Praha - České Budějovice.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.