Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz
Navic jsou to hotove penize ktere nezpusobi zadnou dodatecnou zatez splatkami v dalsich letech. Proste neni to buhvico ale je to dost na to aby to bylo vyrazne videt v kazdodennim provozu na tratich. Navic mnohde poresi provozni problemy (ridicaky, nedostatecna vozidla, spotreba atd.) coz dale usnadnuje dopravci zivot...
ČD byly samozřejmě připraveny obě trati opravit, podobně jako se opravovala trať ze Šumperka do Hanušovic, která taky na mnoha místech nebyla. Pokud si pamatuji, tak odborný odhad na opravu trati do Koutů nad Desnou nečinil ani 100 milionů Kč, což je z hlediska celkových nákladů na infrastrukturu směšná částka, jenže ministr dopravy Říman zakázal prostřednictvím generálního ředitele ČD trať opravit, aby se ty peníze ušetřily.
SYN : 12 miliard jsou pro nákup nových vozidel směšné peníze. Představují modelově 48 - 50 jednotek 471 (řekněme že za stejnou cenu by byla střídavá 571 nebo dvoustémová 671), tak s tím s bídou nahradíte existující elektrické jednotky 451/452, 460, 560. Nebo nějakých 300 vozů s klimatizací, uzavřeným okruhem WC, rozvody 230 V (výroba v tuzemsku).
O Desirech nakoupenych s prispevkem zemskych vlad je to mimo, Viamont za ne snad neplati najem? Ale pokud ne tak nechapu proc takoveto dobrocinosti nevyuziji tez CD.
Vogtlandbahn tu tez bude jezdit Desiry, zatimco CD o nich stale jen spekuluji...
Tedy nejak mi to neda ale kdyz pomyslim ty posledni vozy rekonstruovane pro CD pres ZOS Trnava, tak se mi znovu a znovu vraci jakej to byl asi houby kseft ziskavat operativnim leasingem 0,5 GKc kdyz ted by mely CD mit teoreticky hotovosti docela dost? Ono to totiz v dusledku je samozrejme pomerne draho zaplacene, dost vysokymi splatkami ktere jeste dost dlouho pobezi. Jestli jsou ostatni ksefty podobneho razu tak potes.
Jedina omluva by byla kdyby CD az do posledni chvile netusily ze nejake penize dostanou...
No když se podíváme na "kterékoli jiné dopravce" v české republice v Os dopravě(dotované),nevidím,že by si koupili vše.Železnice desná používá mot.vozy 810+010,které byly na ni bezplatně převedeny,zaplatila si jednu rekonstrukci na Regionovu.
Viamont 10 let provozuje os.dopravu pronajatými vozidly od ČD a Voglandtbahnu z Německa(které jsou nakoupeny s příspěvkem zemských vlád).Kolik si tito" jiní "dopravci vydělali na nová vozidla za 10 let své činnosti?Kdy si koupí ty Desira,nebo Stadlery?Prozatím vídám ve špičce na trati Sokolov-Kraslice nasazovanou soupravu ČD 810+010+010+810 se směrovkama a personálem Viamont.Už 10 let čekám,až tam uvidím žlutočerné Desiro.
Takže se šetří na údržbě kolejových vozidel, což znásobuje kritiku poměrů na ČD protože úspory na údržbě se projevují zhoršováním stavu vozidel.
Kraje chtějí za málo peněz hodně muziky, protože si myslí, že že dávají ČD hodně peněz.
Když stát rozhodne, že peníze získané z odprodeje majetku ČD a.s. státní organizaci SŽDC, tak provozovatel autobusové dopravy se podílí na podání žaloby "pro nedovolenou veřejnou podporu státu" ... Co je podnikateli v autobusové dopravě do toho, jak stát podporuje drážní dopravu. To je naprotý absurdistán.
Pak něco chtějte dělat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.