..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
22.02.2009 (19:57)  
MZ: Ano samozrejme to uz se tu mnohokrat uvadelo co by napriklad za ty prachy mohlo byt. Neni to zazrak ale jestli tomuto rikate smesne penize tak jak potom rikate tomu co posledni roky typicky vydavaji na nova vozidla CD (radove 10x mene)? Trapny omyl? Ukazka?
Navic jsou to hotove penize ktere nezpusobi zadnou dodatecnou zatez splatkami v dalsich letech. Proste neni to buhvico ale je to dost na to aby to bylo vyrazne videt v kazdodennim provozu na tratich. Navic mnohde poresi provozni problemy (ridicaky, nedostatecna vozidla, spotreba atd.) coz dale usnadnuje dopravci zivot...
22.02.2009 (19:34)  
Trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou byla značně poškozena, trochu lépe na tom byla trať z Petrova do Sobotína.
ČD byly samozřejmě připraveny obě trati opravit, podobně jako se opravovala trať ze Šumperka do Hanušovic, která taky na mnoha místech nebyla. Pokud si pamatuji, tak odborný odhad na opravu trati do Koutů nad Desnou nečinil ani 100 milionů Kč, což je z hlediska celkových nákladů na infrastrukturu směšná částka, jenže ministr dopravy Říman zakázal prostřednictvím generálního ředitele ČD trať opravit, aby se ty peníze ušetřily.

SYN : 12 miliard jsou pro nákup nových vozidel směšné peníze. Představují modelově 48 - 50 jednotek 471 (řekněme že za stejnou cenu by byla střídavá 571 nebo dvoustémová 671), tak s tím s bídou nahradíte existující elektrické jednotky 451/452, 460, 560. Nebo nějakých 300 vozů s klimatizací, uzavřeným okruhem WC, rozvody 230 V (výroba v tuzemsku).
registrovaný uživatel pekař 
20.02.2009 (22:32)  
Se neomlouvej:) MDS prostě tehdy označilo 14 tratí, jejichž opravu označilo jako diskutabilní. Mezi nimi pouze dvě však byly povodní vážně poškozeny ( ještě trať Vrbna ). Ať mě někdo znalejší doplní.
registrovaný uživatel SYN 
20.02.2009 (21:36)  
Pekar: takjo, omluva. Nebyly tehdy jeste CD vlastnikem infrastruktury?
registrovaný uživatel pekař 
20.02.2009 (21:35)  
SYN: jen bych opravil nemší nepřesnost. Ne, že ČD tu trať nechtěly opravit. Tu trať ( tuším i přes zájem ČD ) odmítlo výslovně opravit ministerstvo dopravy.
registrovaný uživatel SYN 
20.02.2009 (21:30)  
Josef Novak: hm, tak kdo z nich je (byl ve startovaci pozici) na tom lip nez CD? Se trochu sam sebe popirate... V nejhorsim pripade na tom byla Desna stejne (zadarmo par srotu, ovsem CD mely i par novejsich kousku), jinou otazkou zustava jak zapocitate tu opravu trati o ktere CD tvrdily ze se opravit nevyplati a hodlaly ji zavrit?
O Desirech nakoupenych s prispevkem zemskych vlad je to mimo, Viamont za ne snad neplati najem? Ale pokud ne tak nechapu proc takoveto dobrocinosti nevyuziji tez CD.
Vogtlandbahn tu tez bude jezdit Desiry, zatimco CD o nich stale jen spekuluji...
registrovaný uživatel SYN 
20.02.2009 (21:21)  
MZ: No tez nemam univerzalni reseni, snad neco jako - CD potazmo stat neprohraje proces pro nedovolenou podporu, CD zustane tech 12 milionu, dalibuh je pouziji v mire prevazne na nakup vozidel za hotove (bez leasingu, nebo aspon s velkou pocatecni splatkou), tim se jim o trosku zvedne efektivita (nova vozidla budou uspornejsi a nebudou tolik poruchova). Dojde k dalsimu lehkemu ruseni neefektivnich trati (oravdu rozumne zhodnocenych), kraje priplati trochu na ZDO (ne tolik co somruji CD ale precejen vic), CD za to predvedou trochu lepsi sluzby nez doposud (vozidla, zpozdeni). No a pak se to treba rozbehne... ale samozrejme zadna zaruka, taky to pomoct nemusi. To uz je zivot, nic neni jiste ze.

Tedy nejak mi to neda ale kdyz pomyslim ty posledni vozy rekonstruovane pro CD pres ZOS Trnava, tak se mi znovu a znovu vraci jakej to byl asi houby kseft ziskavat operativnim leasingem 0,5 GKc kdyz ted by mely CD mit teoreticky hotovosti docela dost? Ono to totiz v dusledku je samozrejme pomerne draho zaplacene, dost vysokymi splatkami ktere jeste dost dlouho pobezi. Jestli jsou ostatni ksefty podobneho razu tak potes.
Jedina omluva by byla kdyby CD az do posledni chvile netusily ze nejake penize dostanou...
20.02.2009 (21:17)  
Ad Syn:Kterykoliv jiny dopravce na tom bude hur - nedostane do zacatku ani ty sroty, bude si muset koupit VSE!

No když se podíváme na "kterékoli jiné dopravce" v české republice v Os dopravě(dotované),nevidím,že by si koupili vše.Železnice desná používá mot.vozy 810+010,které byly na ni bezplatně převedeny,zaplatila si jednu rekonstrukci na Regionovu.
Viamont 10 let provozuje os.dopravu pronajatými vozidly od ČD a Voglandtbahnu z Německa(které jsou nakoupeny s příspěvkem zemských vlád).Kolik si tito" jiní "dopravci vydělali na nová vozidla za 10 let své činnosti?Kdy si koupí ty Desira,nebo Stadlery?Prozatím vídám ve špičce na trati Sokolov-Kraslice nasazovanou soupravu ČD 810+010+010+810 se směrovkama a personálem Viamont.Už 10 let čekám,až tam uvidím žlutočerné Desiro.
20.02.2009 (20:57)  
SYN : máte bohužel pravdu, jenže jak to chcete řešit. ČD jsou mnohými považovány za černou díru, měly by šetřit – ale nikdo neřekne kde, protože má houby vědomost o ekonomickém fungování podniku.
Takže se šetří na údržbě kolejových vozidel, což znásobuje kritiku poměrů na ČD protože úspory na údržbě se projevují zhoršováním stavu vozidel.
Kraje chtějí za málo peněz hodně muziky, protože si myslí, že že dávají ČD hodně peněz.
Když stát rozhodne, že peníze získané z odprodeje majetku ČD a.s. státní organizaci SŽDC, tak provozovatel autobusové dopravy se podílí na podání žaloby "pro nedovolenou veřejnou podporu státu" ... Co je podnikateli v autobusové dopravě do toho, jak stát podporuje drážní dopravu. To je naprotý absurdistán.
Pak něco chtějte dělat.
20.02.2009 (18:24)  
Miroslav Zikmund: to jsou skvely zpravy, treba by pak zbyly tri kusy na ten ctyrhodinovy EC takt do Lince :)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko