..: ČD Cargo: výběrové řízení na pronájem vícesystémových lokomotiv :..

185 002-3 DB, foto: Bombardier Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.

Předpokládaná hodnota zakázky by měla dosáhnout výše 15 milionů € (téměř 430 milionů Kč). Zakázka má být realizována v době od 31.3. 2010 do 31.3. 2015. Klíčovým omezením pro účast v tomto výběrovém řízení budou zřejmě podmínky technické způsobilosti. Dle zadání výběrového řízení jsou jako informace nezbytné pro posouzení splnění požadavků technické způsobilosti považovány: "Doklady o schválení provozování pranajímaných lokomotiv na železničních tratích v ČR a SRN, ev. čestné prohlášení, pokud doklady v době nabídky nejsou k dispozici, seznam významných pronájmů lokomotiv za poslední 3 roky".

Výběrová řízení nekončí vždy úspěchem

Kdy můžeme očekávat výsledky? Otevírání obálek proběhne přesně za měsíc a půl - ve čtvrtek, 26.3. 2009. Připomeňme si však, že zdaleka ne každé výběrové řízení může dospět až do fáze realizace. Například výběrové řízení Českých drah na dodávku řídících vozů řady 961 skončilo bez vítěze, protože ani jeden z účastníků tendru nedokázal splnit stanovené podmínky. Rovněž i v případě slovenských sousedů se výběrová řízení zdaleka ne vždy setkávají s úspěchem.

Některá výběrová řízení se potýkají též s odklady v zadání. Kupříkladu nákup 100 ojetých vozů ze SRN a pronájem 8 nízkopodlažních motorových jednotek České dráhy (navzdory lhůtě do konce ledna) dodnes stále nevyhlásily.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 11.2.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Německo Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.02.2009 (19:01)  
Hodil jsem si to tak narychlo na papír a vychazí mi to kolem 1 mil CZK / masina / mesic. Za podobné peníze pronajímal stroje Dispolok. O ES64F4 se kdysi mluvilo jako o první mašině od Siemensu, která získá homologaci na sít SŽDC. Čas ukáže jaké mašiny si Cargo pronajme. Nicméně, je otázkou jaké další parametry budou požadovány. Homolgace na síti SŽDC a refernce jsou myslím trošku málo.

Další otázkou je, má li Dispolok dost mašin ...

Kulaté rychlostníky, nevím a neznám pozadí, ale domnívám se, zda to nemá nějakou souvislost s tím, že Taurus je přece jen o něco delší než jsou naše mašiny,tak může mít větší rozvor nebo vzádlenost otočných čepů.... Ale říkám, je to pouze má domněnka.

Natix: Pokud vím, tak u Budějovic se prohání ne 1216.2 ale 1116 a tam můžou být nějaké omezení. Oni ani OeBB tech 1216.2 schválených pro provoz na SŽDC moc nemají, myslím, že 9 ks.

Co se 1216.2 týká alespoň podle mých informací je to podobné jako s Pendolinem, na verifikovaných tratích není problém, ale mimo ně ma Vmax 50km/h.
11.02.2009 (18:49)  
Natix) Ty rychlostíky jsou způsobeny parametry lokomotivy, třeba mezi Chocní a Brandýsem a kolem Blanska/Adamova jede podle kulatých. Přes Schöna Gr. není problém s přechodností ale snad vlakovým zabezpečovačem nebo něčím podobně kritickým. Přesné znění dokumentu o schválení ale asi nikdo zdejší neviděl.
registrovaný uživatel Natix  mail  
11.02.2009 (18:46)  
Trainman:
A není to spíš naopak, čili že ČDC si prozatím pár lokomotiv pronajme, aby si za pár let pak mohlo 380 či nějakou její nákladní úpravu koupit?

Měl bych otázku do pléna:
Jak je to vlastně se schválením taurusů na ŠŽDC? Sice se v loňské tiskové zprávě psalo "hurá, ES64U4C jsou schváleny", ale v diskuzích jsem se pak dočetl, že ve skutečnosti je to trochu jinak, že smí jezdit jenom na 1. koridoru (a snad do instalace nějakého zabezpečovače nebo SW jenom omezenou rychlostí). Dále snad zatím nemají přechodnost přes česko-německou hranici a např. na právě zmodernizované trati 196 (Horní Dvořiště - České Budějovice) musí jezdit podle kulatých rychlostníků, čili 70 km/h. Mohl by někdo upřesnit, jak to tedy s taurusy ve skutečnosti vypadá?
11.02.2009 (18:24)  
M.Š) Na výjimku jezdí do Děčína, to je první krok. Uvidíme. Taky si myslím, že je to nejvíc pravděpodobné. Už se těším na tyhle černý potvory s modrým logem "telefonního operátora". To bude zajímavý.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
11.02.2009 (18:21)  
Co jsem slyšel, tak s ES64F4 se taky pracuje na přístupu na sít SŽDC. Ale je to zpráva, za kterou bych ruku do ohně nedal.
11.02.2009 (18:19)  
To jsem ale zvědavý, jaká lokomotiva v tomto tendru může zvítězit... Bombardier Traxx MS, Siemens ES64F4, Siemens ES64U4... první dvě nemohou jezdit po ČR, poslední přes Schöna Gr. :)
11.02.2009 (18:15)  
Škoda, že se 109E nestihla dokončit dle plánu. Byla by v tomto řízení silným konkurentem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko