Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.
Předpokládaná hodnota zakázky by měla dosáhnout výše 15 milionů € (téměř 430 milionů Kč). Zakázka má být realizována v době od 31.3. 2010 do 31.3. 2015. Klíčovým omezením pro účast v tomto výběrovém řízení budou zřejmě podmínky technické způsobilosti. Dle zadání výběrového řízení jsou jako informace nezbytné pro posouzení splnění požadavků technické způsobilosti považovány: "Doklady o schválení provozování pranajímaných lokomotiv na železničních tratích v ČR a SRN, ev. čestné prohlášení, pokud doklady v době nabídky nejsou k dispozici, seznam významných pronájmů lokomotiv za poslední 3 roky".
Výběrová řízení nekončí vždy úspěchem
Kdy můžeme očekávat výsledky? Otevírání obálek proběhne přesně za měsíc a půl - ve čtvrtek, 26.3. 2009. Připomeňme si však, že zdaleka ne každé výběrové řízení může dospět až do fáze realizace. Například výběrové řízení Českých drah na dodávku řídících vozů řady 961 skončilo bez vítěze, protože ani jeden z účastníků tendru nedokázal splnit stanovené podmínky. Rovněž i v případě slovenských sousedů se výběrová řízení zdaleka ne vždy setkávají s úspěchem.
Některá výběrová řízení se potýkají též s odklady v zadání. Kupříkladu nákup 100 ojetých vozů ze SRN a pronájem 8 nízkopodlažních motorových jednotek České dráhy (navzdory lhůtě do konce ledna) dodnes stále nevyhlásily.
Proč se nejezdí na DB? je problém s VZ Mirel kde je problém s přepnutím.(s Mirelem jsou vůbec problémy,ale to musí ozdřejmit někdo povolanější,údajně při "ztrátě kódu" a rychlosti nad 120km/hod následuje okamžitě prudké brzdění na 120 km/hod.)
No to koukám teda! Není těch překlepů nějak moc? Před pár dny zakázka na 90 let, teď tohle... ČD by se měly trochu zamyslet, co do těch zadání píší.
Co přesně myslíš řadou 363.5? Já slyšel, že ČDC vypsalo VŘ na modernizaci 30 kusů 163 na 363.2 - číslo vem čert, ale pořád to budou esa, tak jak by mohly operovat za hranicemi? Anebo jsem tě špatně pochopil a zahraničím jsi myslel Slovensko a Polsko a ne německy mluvicí země?
Pravda, v současné jsou prakticky všechny taurusy zajíždějící do ČB řady 1116, i když na EC 100/101 a R 206/207 by teoreticky měly jezdit 1216.2, a také až do změny GVD jezdily, nicméně mám pocit, že tohle omezení platí i pro 1216.
Není to krásná ironie, že na právě modernizované trati smí jezdit rychleji než jedna z nejmodernějších lokomotiv v Evropě i 30 let stará žehlička? Alespoň že ty City Shuttly už konečně mohou jezdit řídicím vozem napřed...
Nevíte taky někdo za jaké peníze pronajímá mašiny současný MRCE Dispolok?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.