..: Přejezdy jsou bezpečné, pokud se používají správně :..

přejezd Velká Británie – Na ostrovech se nyní žije přejezdy. Podle vyjádření Network Rail bylo vloni na 7600 přejezdech zjištěno přes 3400 nebezpečně a nezákonně jednajících chodců a motoristů, což je čtyřleté maximum. Každý týden průměrně 3 motoristé a 5 chodců vlaku těsně unikne, vlaky jsou zpožděny v úhrnu o 55 dní a správci infrastruktury Network Rail vzniká škoda okolo 1,8 mil. liber – a to bez započtení nákladů na opravu vozidel, kolejí a pracovní dobu zaměstnanců.

Iain Coucher z vedení Network Rail sdělil: „Každý týden vidíme, jak lidé ignorují výstražná světla nebo objíždí závory jen aby ušetřili pár minut. Takové chování má velký potenciál pro vznik škod na majetku a zdraví a nepravidelností. Vyzýváme odpovědné orgány ke zvážení vážnosti těchto přestupků a všech jejich aspektů při udílení právních postihů.

Bob Crow, generální tajemníck unie Rail, Maritime and Transport k tomu dodává: „Přejezdy jsou řešením z 19. století a ve 21. by neměly mít místo. Rok co rok dojde k tolika usmrcením a vážným zraněním. Network Rail by se měla zavázat k desetiletému programu rušení přejezdů a jejich nahrazení nadjezdy, podjezdy, lávkami a podchody, aby nadále nedocházelo ke styku chodců a motoristů s vlaky.

Podzimní televizní a radiová kampaň je znovu spuštěna. Některé šokující záběry najdete na odkazech ve zdrojích.

Zdroj: Network Rail, BBC


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 13.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Marťa 
13.02.2009 (21:03)  
Jen k těm přejezdům: když se v roce 1928 stavěla trať Veselí nad Moravou - Nové Mesto nad Váhom, nebyl na ní jediný přejezd, i všechny polní cesty důsledně kříží trať mimoúrovňově. A to je horská trať plná oblouků a stoupání, rychlost bych i dnes tipnul tak do 60 km/h. Také když se ve 30. letech zdvojkolejňovala trať Brno - Břeclav, zmizela většina přejezdů. Překvapuje mě, že se tak důsledně nepostupovalo při akci "Koridory". Je to škoda, díky tomu se asi nikdy nebude jezdit dvoustovkou ani tam, kde by to dovolil terén. Přejezdy by se skutečně měly odstraňovat kde to jen trochu jde, aut je nesrovnatelně víc, řídí je kde kdo, stačí vteřina nepozornosti a je zle.
13.02.2009 (20:07)  
SYN: Jízdou do kopce a z kopce namísto po rovině se příliš paliv neušetří, pravděpodobně se při nich i více namáhají některé součásti vozidel, a to už nemluvím o nutnosti někde trvale vytěžit materiál a provádět celkově náročnější údržbu než u povrchových přejezdů, natož o případném hyzdění krajiny nadjezdy. Je to stejné jako s křižovatkami - tam je také třeba dávat přednost, a jelikož i tam se najdou ignoranti, je tlak na stavbu mimoúrovňových křižovatek, které jsou stavebně i na údržbu ještě náročnější než ty se železnicí, a navíc někdy zcela znehodnocují přilehlou část města, pokud jde o estetiku i pohyb nemotoristů. Takže podjezdy (eventuelně nadjezdy) ano, ale s citem - hlavně tam, kde vlaky jezdí natolik vysokou rychlostí, že samotné rozhlédnutí se před vstupem či vjezdem (třeba při poruše signalizace) není dostatečné pro vyhodnocení rizika střetu.
registrovaný uživatel SYN 
13.02.2009 (18:32)  
Hele, sice ustupování blbcům není optimální, ale na druhé straně pokud je někde slušná frekvence na trati a/nebo na silnici tak tam je mimoúrovňové řešení na místě. Zajistí totiž nejen vyšší bezpečnost ale též podstatně vyšší propustnost, mírnou úsporu paliv a opotřebení vozidel...
Ono opravdu brzdit přes přejezd na 50/30kmh a stejně mít málem rozbitý podvozek je něco. Neříkám dělat mimoúroveň všude ale víc než je dneska. A aby to bylo co nejefektivnější tak se soustředit především na případy kdy se dané místo opravuje/rekonstruuje takjaktak, ne že se to jeden rok spraví a druhý to půjdeme předělávat...
13.02.2009 (18:14)  
Ne, ne a ne. Co bude další? Přechody pro chodce? A kde to skončí? U těch 2 metrových budov, jak psal M? Smiřme se s tím, že jsou lidé chytří a hloupí. A že existuje něco jako přirozená selekce blbců a že ti, co se chtějí zabít si vždycky způsob najdou.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.02.2009 (18:07)  
Rušit všechny přejezdy je prostě šílenost! Chápu to pouze na tratích, kde se jezdí více jak 100 km/h. Ale na těch ostatních není důvod. Lidé prostě musí uvažovat, takhle to nejde dál.

Řešení: Tvrdé postihy za porušování, pomohly by kamerové systémy, které by fotily každé auto/chodce, který na přejezd vleze, když nemá. Podobně jak je tomu u měření rychlosti. Dále cílené policejní razie. A v neposlední řadě výchova ve školách mateřských, základních, vysokých i v rámci školení BOZP u zaměstnavatelů. Důležité je zajistit to, aby člověk který se takto prohřeší, byl společensky degradován. To by byl pro něj největší trest.
registrovaný uživatel M 
13.02.2009 (14:48)  
aron - a jak jsi prisel na to, kdo se o to bude starat?:-)

Jako v podstate jo, proc ustupovat ignorantum - to by taky mohlo skoncit tak, ze se budou delat jenom dvoumetrovy baraky (aby nikdo nemohl skocit ze strechy nebo vypadnout z okna) a tak podobne...

Akorat bych chtel podotknout, ze je to clanek z Britanie - takze hlupaci nejsou jen mezi Cechy, jak nekdy nekteri naznacuji...
registrovaný uživatel aron 
13.02.2009 (13:54)  
Myšlenka to není špatná nahradit přejezdy mimoúrovňově, ale proč se má o všechno starat dráha a ne správci silnic?
registrovaný uživatel Qaws 
13.02.2009 (13:44)  
Určitě je to dobrá myšlenka, ale zase si říkám, proč ustupovat idiotům... Když jsou to ignoranti a stejně tam vjedou, tak je to bohužel jejich blbost..:(
Když sakra vidím blikat světlo (a závory dole), tak tam snad nepojedu (nevlezu)!!!
Já tyhle "lidi" vážně nechápu..
registrovaný uživatel Semík  mail  
13.02.2009 (13:36)  
Network Rail by se měla zavázat k desetiletému programu rušení přejezdů a jejich nahrazení nadjezdy, podjezdy, lávkami a podchody, aby nadále nedocházelo ke styku chodců a motoristů s vlaky.“ Tohle by u nás nefungovalo, u nás ignoranti neumí přecházet ani přes přejezd. Jak je donutit k tomu, aby chodili přes lávku, nebo podchod.
13.02.2009 (13:22)  
Zruseni urovnovych prejezdu na patricnych trati je otazkou casu nez to bude spolecensky, politicky dulezite, ze se najde zdroj penez, ktere je treba do toho nasypat.

Varianta neustale vychovy ucastniku pohybu na prejezdu, aby se chovali dle pravidel, zakonu, je dle mne cerna dira na penize oproti finalnimu reseni mimourovnosti na dulezitych trati.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko