Velká Británie – Na ostrovech se nyní žije přejezdy. Podle vyjádření Network Rail bylo vloni na 7600 přejezdech zjištěno přes 3400 nebezpečně a nezákonně jednajících chodců a motoristů, což je čtyřleté maximum. Každý týden průměrně 3 motoristé a 5 chodců vlaku těsně unikne, vlaky jsou zpožděny v úhrnu o 55 dní a správci infrastruktury Network Rail vzniká škoda okolo 1,8 mil. liber – a to bez započtení nákladů na opravu vozidel, kolejí a pracovní dobu zaměstnanců.
Iain Coucher z vedení Network Rail sdělil: „Každý týden vidíme, jak lidé ignorují výstražná světla nebo objíždí závory jen aby ušetřili pár minut. Takové chování má velký potenciál pro vznik škod na majetku a zdraví a nepravidelností. Vyzýváme odpovědné orgány ke zvážení vážnosti těchto přestupků a všech jejich aspektů při udílení právních postihů.“
Bob Crow, generální tajemníck unie Rail, Maritime and Transport k tomu dodává: „Přejezdy jsou řešením z 19. století a ve 21. by neměly mít místo. Rok co rok dojde k tolika usmrcením a vážným zraněním. Network Rail by se měla zavázat k desetiletému programu rušení přejezdů a jejich nahrazení nadjezdy, podjezdy, lávkami a podchody, aby nadále nedocházelo ke styku chodců a motoristů s vlaky.“
Podzimní televizní a radiová kampaň je znovu spuštěna. Některé šokující záběry najdete na odkazech ve zdrojích.
Zdroj: Network Rail, BBC
Ono opravdu brzdit přes přejezd na 50/30kmh a stejně mít málem rozbitý podvozek je něco. Neříkám dělat mimoúroveň všude ale víc než je dneska. A aby to bylo co nejefektivnější tak se soustředit především na případy kdy se dané místo opravuje/rekonstruuje takjaktak, ne že se to jeden rok spraví a druhý to půjdeme předělávat...
Řešení: Tvrdé postihy za porušování, pomohly by kamerové systémy, které by fotily každé auto/chodce, který na přejezd vleze, když nemá. Podobně jak je tomu u měření rychlosti. Dále cílené policejní razie. A v neposlední řadě výchova ve školách mateřských, základních, vysokých i v rámci školení BOZP u zaměstnavatelů. Důležité je zajistit to, aby člověk který se takto prohřeší, byl společensky degradován. To by byl pro něj největší trest.
Jako v podstate jo, proc ustupovat ignorantum - to by taky mohlo skoncit tak, ze se budou delat jenom dvoumetrovy baraky (aby nikdo nemohl skocit ze strechy nebo vypadnout z okna) a tak podobne...
Akorat bych chtel podotknout, ze je to clanek z Britanie - takze hlupaci nejsou jen mezi Cechy, jak nekdy nekteri naznacuji...
Když sakra vidím blikat světlo (a závory dole), tak tam snad nepojedu (nevlezu)!!!
Já tyhle "lidi" vážně nechápu..
Varianta neustale vychovy ucastniku pohybu na prejezdu, aby se chovali dle pravidel, zakonu, je dle mne cerna dira na penize oproti finalnimu reseni mimourovnosti na dulezitych trati.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.