..: 671 ZSSK: Další informace :..

Jednotka 671 ZSSK, foto: ŠkodaSlovensko - V aktuálním čísle časopisu Škodovák bylo zveřejněno několik nových informací ohledně jednotek řady 671, jenž bude ostravská Škoda Vagonka dodávat slovenskému národnímu dopravci, který si jich objednal 10 kusů. Mezi informacemi nechybí nejen harmonogram dodávek, ale také popis technických změn a inovací, které tyto jednotky dostanou oproti dosud vyráběným jednotkám řady 471 pro ČD a 575 pro LG (Litevské železnice).

Jednotky mají být dodány do 47 měsíců od podepsání smlouvy. Ta byla byla uzavřena 30. prosince 2008 a mimo jiné obsahuje i termín dodání prvního kusu slovenským ZSSK. První vůz řady 671 by se tak měl na slovenských kolejích objevit do 18 měsíců.

Interiér jednotky 671 ZSSK, foto: ŠkodaMezi největší inovační prvky oproti starším typům řad 471 a 575 bude zcela nový řídicí systém z produkce Škody Transportation. Výrazných změn se dočká stanoviště strojvedoucího, kde bude nainstalován nově řešený řídicí pult. Mezi další výbavu lze zařadit vnitřní kamerový systém, kterým jsou již osazeny jednotky 575 dodávané do Litvy. Interiér bude kompletně řešen jako druhá vozová třída s místem pro 307 sedících cestujících, na rozdíl od jednotek řady 471, které jezdí pod hlavičkou Českých drah a disponují první třídou v horním patře hnacího vozu.

Podle Ivo Gurňáka, sales area managera Škoda Vagonka by měla být do konce letošního roku v Ostravě připravena první jednotka z desetikusové série. Tu pak čeká instalace a zprovoznění trakčního a řídícího systému v Plzni. Následovat budou nezbytné zkoušky jízdních vlastností na zkušebním okruhu v Cerhenicích a slovenských tratích. Pokud vše půjde dle plánů, první jednotka by měla být na Slovensko předána v polovině roku 2010.

Zdroj: Škodovák


JiříK. | 11.2.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.02.2009 (11:57)  
Georgo, ty si iný optimista :-) Kým dorazí koridor do Púchova, tak 671 už budú v múzeu...
12.02.2009 (10:54)  
IDeeSák: presne tak. Než sa tie jednotky reálne dostanú do služby u ZSSK, mala by sa poloha prechodového bodu 3 kV=/25 kV~ posunúť až do Žiliny (teda predpokladajme tesne pred Žilinu s ohľadom na trať 127). ZSSK teda pri výbere vozidiel nemá až tak veľmi na výber: viacsystémovosť je v tejto chvíli nutnosťou.
12.02.2009 (9:27)  
Joska Holibajda - A nechtějí Slováci převádět všechny elektrifikované tratě na střídavinu? To potom i kolem Žiliny a Košic budou potřebovat dvousystémovky, aby mohli jezdit před i po
12.02.2009 (8:36)  
ufo:
Nasazení jednotek v okolí Žiliny nemusí být nutně politickou záležitostí. Jedná se o dvousystémová vozidla, takže nejvýhodnější je provozovat je na hranici stejnosměrného a střídavého trakčního systému (přiznávám, že nevím přesně kde se na trati Bratislava - Žilina tato hranice nachází).
Ale může to být i jinak, např. třísystémová Pendolina jezdí převážně na trati Praha - Ostrava, tedy pouze pod jedním systémem.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.02.2009 (22:43)  
SYN: no ono se ve Škoda Vagónce pro ČD vyrobí to, co si ČD objednají a zaplatí, takže by ten dotaz měl být spíš na ČD zda vypíšou tendr ..
registrovaný uživatel SYN 
11.02.2009 (22:09)  
xAnri: řekl bych že pokud by nebylo 4vozových moc tak by neměl být problém okolo Prahy najít linky kde by byly slušně naplněny. Jiná otázka je v jakém by byly složení, snad ne MV-VV-VV-RV? To by pak dále klesal poměr hnaných náprav a taky 2MW na takovouhle soupravu... Takže asi nic jelikož se dvěma hnacími vozy bych zlepšení poměru cena/obsaditelnost neočekával.
A především, jakmile bude vyrobeno 60ks 471 tak už se snad proboha konečně (aspoň pak když už do té doby nic) vyrobí i nějaké 67x? Anebo že by se ještě dále zlepšoval poměr 60:0??
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.02.2009 (21:48)  
pavek: CD maji v planu pokracovat, nicmene 471 je celkem dost draha. Takze je otazka, zda se takove jednotky vubec vyplati kupovat, nicmene jsou nutne (krome Prahy zejm. vicesystemove s nasazenim kolem Brna). Mozna by se kolem Prahy uzily i 4vozove - pomer cena/obsaditelnost by pak byl unosnejsi. Ale naplni se?
11.02.2009 (18:42)  
Jak jsem si prohlížel ten obrázek 671 ZSSK na titulní straně Škodováku, tak mě zaujalo, že budou v DKV Praha :))) To asi bude turnusováno i na některá EC Praha - Žilina, když se o to budeme starat v Praze :)))
11.02.2009 (17:47)  
Můžu se zeptat mají ČD vplánu koupit taky nějaké 671 nebo to skončí šedesáti 471 a nic.
registrovaný uživatel ufo 
11.02.2009 (17:46)  
Nasadenie netreba brať vážne. To závisí od politickej strany, ktorá nominuje riaditeľa ZSSK. Teraz je to Chňúpek, takže SNS a depo na pobreží Slotoviny.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko