..: Od 1. dubna podraží jednorázové jízdenky v JMK :..

IDS JMK Brno - Nepříjemného apríla chystají svým obyvatelům zastupitelé Jihomoravského kraje, od 1. dubna se totiž zvýší ceny jednorázových jízdenek IDS. MHD v Brně tak bude dražší než v Praze. Náměstek primátora Ladislav Macek říká, že např. základní jízdenka na 60 minut (2 zóny) zdraží o 7 na konečných 22 Kč a jízdenka na 10 minut bude stát místo 10 Kč 14. Změny už schválilo i představenstvo brněnského dopravního podniku.

Jednorázové jízdenky tak budou od dubna v Brně v přepočtu na minutu dražší než v Praze. V hlavním městě stojí totiž jízdenka na 75 minut (90 při využití SMS jízdenky) 26 korun, jízdenka na 20 minut potom 18 korun. Zástupci kraje prosadili navíc úplně novou jízdenku. „Razantní zdražení, které prosazovalo Brno, se nám zdálo pro zbytek regionu neúnosné. Po dlouhých diskuzích vznikla nová jízdenka za 18 korun, která bude platit v Brně 15 minut, jinde v regionu potom 45 minut,“ vysvětluje jihomoravský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil.

Dražší budou také jízdenky u řidiče. Základní jízdenka na 60 minut bude za 30 korun, zlevněná bude stát o 10 korun méně. „Chceme, aby lidé tuto možnost využívali opravdu jen výjimečně. Nákup u řidiče totiž jízdu zdržuje,“ podotýká Macek. Od dubna zdraží také jednorázové jízdenky na 3 a více zón, které platí po celém IDS JMK. Jejich cena se zvýší přibližně o 10%. Předplatní měsíční, čtvrtletní a roční jízdenky už město zdražilo v prosinci, ale i tyto jízdenky opět čeká další zdražení.

Podle primátora Romana Onderky je zdražení nevyhnutelné, pokud město nemá doplácet dopravnímu podniku ještě víc než dnes. Nynější roční subvence přesahuje miliardu korun, tvoří zhruba desetinu rozpočtu Brna. Brno už loni zdražilo asi o pětinu cenu předplatních kupónů.

ZÁKLADNÍZLEVNĚNÁ
2 zóny / 10 minut14 Kč (10 Kč)7 Kč (5 Kč)
2 zóny / 15 (45) minut*18 Kč9 Kč
2 zóny / 60 minut22 Kč (15 Kč)11 Kč (7 Kč)
3 zóny / 90 minut24 Kč (21 Kč)12 Kč (10 Kč)
4 zóny / 90 minut30 Kč (26 Kč)15 Kč (13 Kč)
5 zón / 120 minut37 Kč (32 Kč)18 Kč (16 Kč)
6 zón / 120 minut43 Kč (37 Kč)21 Kč (18 Kč)
7 zón / 150 minut49 Kč (43 Kč)24 Kč (21 Kč)
8 zón / 150 minut55 Kč (48 Kč)27 Kč (24 Kč)
9 zón / 180 minut62 Kč (54 Kč)31 Kč (27 Kč)
10 zón / 180 minut59 Kč (68 Kč)34 Kč (29 Kč)

* jízdenka platí 15 minut v zónach 100 + 101 a 45 minut ve zbytku regionu

zdroj: Deník a IDS JMK


Adys Poslat mail autorovi | 4.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
04.02.2009 (9:40)  
Stará paní - Zdražení univerzální jízdenky není tak výrazné jak se zdá. Navyšuje se u ní počet polí na 24, aby ji šlo využít jako zpáteční na delší trasy. Ceny ročních předplatních jízdenek mimo brněnské zóny 100 a 101 se nemění
04.02.2009 (9:37)  
Semík: Jednu miliardu dává MĚSTO do DPmB a další miliardu (ne)dává kraj do ČD. Je to dost rozdíl, v Brně jsou mraky šalin, sutobusů a trolejbusl, o lodích nemluvě, a navíc v Brně šaliny jezdí velmi často, podstatně častěji než v Praze. O krajské dotaci se mluví jen do ČD, tady je miliarda opravdu hodně, protože nezahrnuje ty mraky prázdných autobusů, které v kraji dělají tu tolik důležitou dopravní obslužnost a zatraktivňují bydlení na vesnici.
04.02.2009 (9:29)  
Precla: Kromě hlediska pohodlně usazené a svezené prdele by tu mělo být ještě hledisko ekologie a podpory veřejné dopravy. Měl jsem za to, že zrovna na tomto webu je pro tato hlediska více pochopení než obecně mezi lidem.
Navíc nepochopitelně ignorujete možnosti předplatních jízdenek. Kupříkladu pro trasu Tišnov - Brno stojí roční šalinkarta 9700,- a od dubna zdražuje na 10700,- Kč. Při minimálně 200 cetách do práce za rok vyjde jeden pracovní den (tam+zpět) od dubna na 53,50 Kč (dosud 48,50 Kč). Tím se Vám ovšem jen cestam do práce zaplatí roční neomezené cestování z Tišnova do Brna, po Brně, o víkendech navíc platné pro 2 dospělé + 3 děti. Jste nezávislý na časovém rozvrhu Vašich spolucestujících (srovnejte půlhodinový či dokonce dvacetiminutový takt vlaků ve špičce s Vaším soukromým autem, které nabízí jeden spoj denně tam a jeden zpět). No nevím, jestli jsem Vás přesvědčil, ale mně ta Vaše "luxusní" vidina moc neláká.
registrovaný uživatel Semík  mail  
04.02.2009 (9:25)  
Podle primátora Romana Onderky je zdražení nevyhnutelné, pokud město nemá doplácet dopravnímu podniku ještě víc než dnes. Nynější dotace přesahuje miliardu korun, tvoří zhruba desetinu rozpočtu Brna.
České dráhy vyčíslily ztrátu za provozování nasmlouvaných vlakových spojů na jihu Moravy na 1,027 miliardy Kč. Politici z vedení kraje ale požadavek dopravce označili za přemrštěný a hejtman Michal Hašek (ČSSD)už dříve řekl, že kraj drahám celou částku uhradí, jen když na ni přispěje stát. Takže ČD chce tolik na celý kraj, kolik chce DPMB. Dopravní podnik dostane peníze v plné výši. ČD ne. Moc hezký přístup od vedení kraje.
04.02.2009 (9:17)  
ivanka: K té odpovědnosti bych přidal ještě zelené, pro něž je realizovaný odsun nádraží a skokové zdražování veřejné dopravy opravdu nelichotivou vizitkou.

Trochu mě mrzí, že podle nového tarifu nejvíce zdraží dosud největší "vychytávka" IDS JMK - univerzální jízdenka. Její zdražení z 94,- na 140,- Kč (tedy nárůst o 49%!) ji mezi cestujícími podstatně devalvuje a její výhodnost klesá či zcela mizí (např. její cena 140,- a použitelnost pro deset desetiminutových jízd, u nichž je jednotlivá jízdenka za 14,- Kč).

Například jet přes devět zón (z Brna do Kyjova) tam a později zpět spotřebuje akorát celou univerzální jízdenku, tedy 94,- Kč. Jednotlivá jízdenka na 9 zón nyní stojí 54,- Kč. S univerzální jízdenkou tedy zaplatím 94,- Kč namísto 108,- a ušetřím tak 14,- Kč. Takto chápu její význam. Jak mi ovšem kdo vysvětlí, že od dubna zaplatím za totéž s univerzální jízdenkou (tedy jaksi předplatní) 140,- Kč, zatímco jednotlivá bude na 9 zón za 62,- a dohromady to tedy vyjde s jednotlivými jízdenkami na 124,-? K čemu taková univerzální jízdenka je? To je jako kdyby teď prodávali stávající desetiminutovou jízdenku za 10,- Kč a bloček deseti takových jízdenek by stál třeba 120,- Kč.

Nene, tak hrozné zdražení není systémové, rozklíží to celý tak složité vytvářený integrovaný systém cen.
registrovaný uživatel Precla 
04.02.2009 (8:53)  
Heh, pěkný, když pojedeme se známím jedním autem, tak ušetříme za 4 jízdenky ( 37Kč) => 37*4 = 148Kč / 23 ( cena za natural) = 6,4 litru benzinu,což odpovídá 90 kilometrům při spotřebě mého auta.
Tišnov (centrum)- Brno (centrum) = 25km*2 = 50 km, ještě mi zbyde na 40km, dejme tomu, že bych z těch 40 km poplatil olej a ručení a jsem na tom stejně jako MHD.
Mám rád vlaky, ale nestojími za to se někde tlačit a v zimě čekat za stejný prachy, za který se mohu projet v "luxusu" ( s porovnáním Bdmtee a narvané šaliny).
04.02.2009 (8:49)  
Kdyby se nekupovali drahé a nevhodné tramvaje Porsche 13, tak by ke zdražení nedošlo.
04.02.2009 (8:40)  
Zdražení ano, MHD Brno bylo poměrně levné vůči ostatním větším městům. Avšak zdražení v menší míře, ne tento skok.
registrovaný uživatel Dark 
04.02.2009 (8:24)  
Myslím, že zdůvodnění zdražení je možné najít třeba v dnešní idnes.cz: zvýšení počtu placených zastupitelů (ze dvou na šest), a na ty poplatky pro důchodce v lékárnách se také někde musí vzít.
registrovaný uživatel ivanka 
04.02.2009 (7:49)  
Je vidět, že sociální demokraté to s podporou veřejné dopravy myslí doopravdy vážně. Vždyť v Brně vyhráli před dvěma lety komunální volby s tím, že nádraží ponechají v současné poloze. A jen se ujmuli moci, tak dali odsunu zelenou. A když se začala podvedená veřejnost ozývat, tak vymysleli kočkopsa-projekt dvou nádraží spojených městskou dráhou. Ovšem bez toho kdo v budoucnu zaplatí dopravu.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko