..: Deutsche Bahn kupuje polského operátora PCC Rail :..

PCC lokomotiva 311 D-15, foto: Petr ŠtefekBerlín, Varšava – Německý národní dopravce, společnost Deutsche Bahn, v pátek 30.1.2009 vydala zprávu o uzavření dohody na koupi největšího polského železničního operátora, firmu PCC Rail. Ta podle serveru Financial Times ročně dosahuje obratu kolem 10 miliard korun a zastupuje kolem 8% polského železničního trhu v nákladní dopravě. Ve vlastnictví společnosti je zařazeno na 400 lokomotiv a více než 7000 železničních nákladních vozů.

PCC Rail zaujímá významnou pozici především v přepravě uhlí a chemických výrobků. V jejich řadách pracuje zhruba 5800 lidí zejména v oblasti Slezska. Předpokládá se, že koupí dojde i k přejmenování a začlenění, jakožto dceřinné společnosti do konsorcia DB Schenker. Odhadovaná cena prodeje se pohybuje kolem 350 milionů euro. DB si títmo odvážným krokem slibují zpřístupnění a expanzi na strategcký východoevropský železniční trh a přímý přístup k překladovým stanicím ze širokorozchodného provozu. Zároveň s tím však může dojít k úbytku zakázek tranzitní dopravy přes Slovensko a Česko, což negativně ovlivní případnou privatizační hodnotu společnosti ČD Cargo a mezistátní nákladní doprava přes Slovensko a ČR se tak stane ještě méně konkurenceschopná.

Samotný nákup PCC Rail je však již druhým pokusem německých investorů o průnik na východ od jejich hranic. V roce 2007 se DB snažily koupit v tehdejší době největšího soukromého dopravce, firmu CTL. Kontrakt však pro ně skončil neúspěchem, o tuto společnost se také ucházela britská investiční skupina Bridgepoint, která za CTL zaplatila 400 milionů eur. Ta však pod novým majitelem neprosperuje a britští vlastníci se snaží své neúspěšné investice odprodejem zbavit.

Zdroj: Financial Times Deutschland; text: Vítek_V


konca | 5.2.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nákladní doprava

More from Německo Polsko


Registered user M 
05.02.2009 (14:34)  
Ja vim, na co narazel...

Ale stejnou logikou (spis palogikou) se da rict, ze zamestnanci DB nemaji dost casu, aby pracovali o hodinu dele, ale na televizi si vecer cas udelaji.
Registered user kade  mail  
05.02.2009 (12:53)  
To předpokládám naráželo spíš na platové požadavky a spol.

Trochu mě zaráží celá druhá polovina článku, bez urážky to působí, že si někdo hraje na znalce, ale to s tím tranzitem je podle mě naprostý blábol, co nás může objíždět nás už objíždí, z čistě zeměpisných a z toho plynoucích dalších důvodů objížďka přes Německo opravdu nemlůže být alternativa k ferdinandce a PCC beztak nic takového neprovozuje (momentálně v tranzitu jen jeden kontrakt do Maďarska). Co se týče nějakých významných kšeftů, tak tranzit PL/A je kromě fiátků do itálie snad jedině uhlí, dnes tak populární, jak se o ně tahá Bazala s Bakalou a to drží v ruce Sped.Holding takže na to bude mít vliv DB tak leda až koupí RCA. Možná to teda bylo myšleno tak, že po té ferdinandce budou jezdit oni, ale to má stejné háčky - reálně není moc k čemu by se tu dostali.

CTL podle polských zdrojů má problém čistě a jen v důsledu současné recese, jen se u nich projevil trochu dříve než u některých jiných dopravců.

A osmiprocentní podíl může mít PCC jen v součtu s celým PTK Holdingem, jehož vlastnictví je ovšem, byt neoficiálně, zřejmě již realita. Jinak byla v Polsku jednička vždy CTL
Registered user M 
05.02.2009 (12:26)  
Mozna to koupili prave kvuli tomu, aby meli na ty vyplaty...

Mimochodem, DB neplati zamestnancum vyplaty?
05.02.2009 (8:58)  
Tak to nejsi sám :-). Když dorazí do Chalupek nebo do Petrovic, tak vzbuzuje opravdu velký zájem. Viděl jsem už pár fotek od našich fírů, kteří je tam prolézali.
Jinak je to typ 311D, reko M62, více info zde http://www.spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=971
Aneb co jde udělat ze sergeje :-)
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
05.02.2009 (8:45)  
Tuhle mašinku jsem předevčírem viděl v Chalupkách. Hleděl jsem na ni jako na zjevení...měla za sebou dlooouhou soupravu uhláků (bohužel při focení měla přes celé čelo "tučný stín" od návěsti a neměla v úmyslu se hnout ani o metr). Víte o ní někdo něco více třeba specifikaci?
05.02.2009 (8:29)  
No však ať kupují,ale na výplaty zaměstnancům nemají ale na tyto projekty ano.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko