Budapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.
Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.
Jednotka FLIRT
Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.
Zdroj: MÁV Zrt.
Mno potvrdil jsi mi, že o EJ471 toho víš opravdu pramálo, pokud si myslíš, že jediná změna je zcela nové čelo a jinak že se na 471 neudělala žádná jiná změna.
A proč nejsou 471 nabídnuty na západ .. no asi i proto, že napětí v troleji 15 kV 16 2/3 Hz by jendotce 471 zcela určitě nechutnalo :) a pak u DB či OeBB se preferuje víc než jendotka složená z MV+xVV+ŘV(MV) jedntoky typu pusch / pull.. a dále jistě znáš určité rozdíly v legislatviě DB Netz a SŽDC k obrysu doupodlažního vozu..
Propříště doporučuji více studovat odbornou literaturu a nečíst jen rádoby odborné příspěvky na DF, navštívit odborné semináře atd.
Prostě jsou tu tlaky protěžovat domácího výrobce za každou cenu a ten pak nemá důvod cokoliv měnit, když těch pár kousků ročně mu na slušnou existenci stačí. Pročpak ten svůj zázrak nenabídnou někde na západ od nás? By se jim tak leda vysmáli...
Ale upřímně řečeno: pokud by dráhy objednaly naráz aspoň 50 kusů 471 s dodáním do roka (max. 1,5 roku), tak neřeknu ani popel (naopak to přivítám), protože v Čechách musíme být spokojeni s málem, ale to bohužel s ohledem na přemrštěnou cenu, neflexibilního výrobce a výrobní kapacity není možné.
Pokud pomineme serepetičky ohledně designu, že je někde "levný plast" místo dřeva, etc...
Čím je tato jednotka (471 ČD) tak technicky zastaralá? Technicky myšleno "od sběrače přes přenos výkonu až po dvojkolí"
Děkuji za odpovědi :-)
Ale zase si nemyslím, že by v té ceně bylo něco až tak moc nekalého: prostě kusová výroba je vždy podstatně dražší než sériová, to je standardní ekonomická pravda. Akorát nechápu, proč musíme ez zjevného důvodu preferovat tu kusovou výrobu...
Jen bych poprosil o nějaký odkaz o tom, že Budapešti Combina nevyhovují? Já se v maďarských zdrojích trochu orientuju (2. rokem se učím maďarsky) a našel jsem akorát to, že a) Combina by nakupovali, kdyby měli z čeho (ono když kurs forintu k euru klesne z 210 na 270, tak se Combina dost zdraží) a nepotřebovali urgentně dokončit zpožďující se výstavbu M4 a přestárlý vozový park autobusů (ono mít autobusy z let 1987-1990 není zrovna optimální...) a b) Combina plně pokrývají potřebu na linkách 4 a 6, které jsou pro ně upravené a na ostatní tratě by nikdo rozumný tramvaje s neotočnými podvozky nekupoval, zase se v klidu obejdou bez požadavku na 100% NP. Tudíž se odvážím predikovat, že až něco začnou kupovat, Combina to sice nebudou, ale spíš něco na bázi Leolinera nebo tak.
Pokud jde o Prahu, tak znovu opakuju, že mi je jedno, jestli je Škoda 15T taková nebo maková, spíš jde o to, že 250 kusů jakýchkoliv tramvají naráz je pro Prahu moc a pokud se nám vrcholně se.e vozový park autobusů a musíme stavět metra do polí (s pásmovým provozem), tak je to prostě nad poměry. A že to navíc v době, kdy se to závazně objednávalo nikdo neviděl jinde než na papíře je taky dost unikátní- ve slušnější zemi by jen za to městská rada šla od válu, zcela bez ohledu na vhodnost nebo nevhodnost oné tramvaje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.