Brno – V brněnském uzlu se i přes dosavadní neschválení projektu odsunu hlavního nádraží čile staví, což přináší i mnohé výluky. V rámci projektu nového odstavného nádraží je právě dokončována vlaková myčka v Brně–Horních Heršpicích a k ní budován podchod. V rámci rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na trati Brno – Břeclav pak dojde k aktivaci nového zabezpečovacího zařízení. Obě výluky, iniciované Správou železniční dopravní cesty, přinesou od 30. října do 6. listopadu 2009 změny do provozu vybraných vlaků Českých drah na trati 240 v relaci Brno – Zastávka u Brna, rychlíků na trase Brno – Jihlava, téměř všech osobních vlaků na této relaci a na trati 244 mezi Brnem a Střelicemi.
Obě výluky způsobí výrazné snížení kapacity dopravní cesty, proto byla zavedena následující opatření v regionální a dálkové dopravě:
- Rychlíky v relaci Brno – Plzeň budou z Brna hl.n. vypravovány o 5 minut dřív, přijíždět budou o 5 minut později.
- Osobní vlaky mezi Brnem a Zastávkou u Brna budou vedeny náhradní vlakovou soupravou v pozměněné časové poloze, viz výlukový jízdní řád. Při cestě dále na Třebíč a Jihlavu bude nutný přestup do náhradní vlakové soupravy. Pro spoje Os 4838, Os 4840, Os 4844, Os 4848, Os 4849, Os 4853 a Os 4855 bude v uvedeném úseku zavedena náhradní autobusová doprava.
- Osobní vlaky v relaci Brno – Hrušovany nad Jevišovkou jsou v úseku Brno hl.n – Střelice odřeknuty, cestující mohou využít spoje jedoucí ve směru Zastávka u Brna a přestoupit ve Střelicích.
Od června do prosince tohoto roku prochází rekonstrukcí zabezpečovací zařízení na celé trati 250 mezi Brnem a Břeclaví. I na této trati platí pro všechny regionální a meziregionální spoje výlukový jízdní řád.
Příloha: výlukový jízdní řád pro trati 240 a 244 platný 30. 10. – 6. 11. 2009
Podrobnosti o pracích ve stanici Brno–Horní Heršpice uvádí na své stránce Alan Butschek.
Úplné podrobnosti o této a dalších výlukách na české drážní síti najdete na portálu www.vyluky.cz.
Zdroj: České dráhy, SŽDC
Pak tady mám též analogii s Prahou - bylo by přiměřené v Praze navěky zachovat jako hlavní Masaryčku? Nebo bylo dobře že se jednoho dne postavilo poblíž nové Hlavní nádraží (Wilsonovo, které už samozřejmě mezitím dávno není nové)? Budeme se tu hádat o tom zda je v Praze vzdálenost Masaryčka - Wilsonka o 400m (nebo tak nějak) menší než v Brně plánované Hlavní - nové hlavní?
A když se tedy nové nepostaví přesunutě, co teda s tím aby se tu dalo kloudně jezdit (což teda v poslední době skoro nejde, jednak kapacita starého je už hodněhodně nedostatečná, druhak stav kolejí všude okolo je za dobu čekání na rozhodnutí (prakticky posledních několik desetiletí) tristní. Takže tedy když nepřesunout, bylo by namístě nějaké Nové spojení, nějaký ten tunel a estakáda, ale na to budou potřeba řádově stejné peníze jako na přesun takže se to taky neudělá a budeme rádi když tu maximálně obnoví svršek kolejí a zabzař., žádné optimalizace a narovnávání ani nic takového, a klidně dál budeme veškerou dopravu honit po mostech co jsou technickými památkami ve špatném stavu (a nedovedu si představit jejich opravu za provozu - ale možná mi jen chybí představivost).
Jinak já obosně jsem vždy tvrdil že by docela slušně mohla fungovat kombinace, tj. staré nerušit úplně (nejspíš jen očesat kusé na pátém nástupišti a tu přilehlou změť různých odstavných/manipulačních kolejí mezi starými baráčky (až barabiznami) vedle) a nechat tam zajíždět co nejvíc příměstských spojů (co se vejde), přičemž zbytek + dálkové přesunout na nové. No nevím, třeba si to představuju moc jednoduše...
Jo a ještě k té analogii s Prahou, tam koneckonců slyšíme že se vážně uvažuje o zrušení Masaryčky, no tak to je asi taky taková nápověda na téma jak moc je třeba nádraží co nejblíže středu... Jasně, tam už je dopravní obsluha Wilsoňáku dávno vybudovaná (a budovala se postupně docela dlouho), ale máme se z důvodu složité přechodné fáze odvrátit od možného lepšího dlouhodobého řešení?
Na závěr bych asi měl dodat že od narození v Brně žiju...
Ono mezi nami - D1 je taky "skoro" hotova...
Doufejme. Aktuálně hrozí, že se stane obětí škrtání nákladů v dopravních stavbách - protože politici si před volbami myslí, že by se raději měly rozestavět nové dálnice, než dokončit co je skoro hotové.
Ano, je to myčka, která půjdu de provozu příští rok (i odstavné n.). Odstavné je řešeno tak, aby bylo použitelné pro obě varianty (odsun / současná poloha hl. n.).
Odpůrce odsunu postihla v minulých dnech nemilá událost. Zemřel totiž ing. Jiří Dukát, odborník na dopravní technologii, který měl značné výhrady proti uvedené absurditě, především spočítal, že pro MHD bude obtížné kapacitně zvládnout přepravu "odsunutých" cestujících do centra a podobně naopak ...A navic bude tu "odsunovací" dopravu muset někdo zaplatit. Ten někdo je "pan Onderka, přesněji řečeno to budou jeho nástupci". V současné době ovšem pan Onderka začíná mít hluboko do kapsy, takže se v Brně začíná uvažovat s redukcí MHD. Takže by se někdo měl začít zabývat tím, zda budou peníze na zvýšenou "odsunovou" dopravu ... když nejsou na tu neodsunovanou.
M : ano, TO je ONO ... jak je v českých končinách zvykem, nebude to nic převratného ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.