..: Zvíkovští nechtějí protihlukové stěny v obci :..

Ilustrační obrázek, foto: Přema Zvíkov (Českokrumlovsko) - Součástí modernizace trati 196 České Budějovice - Summerau je i výstavba protihlukové stěny v obci Zvíkov, kterou tato trať prochází. Toto opatření má obyvatele chránit před zvýšeným hlukem projíždějících vlaků; těm se ovšem výstavba PHS nelíbí, protože by měla rozdělit obec na dvě části. Dvousetmetrová betonová zeď za desítky milionů ochrání pouze jediný obydlený objekt a několik rekreantů v chatové oblasti od hluku, který trvá dohromady asi pět minut denně, a zároveň znehodnotí přilehlé pozemky a omezí přísun světla do oken některých domů. Investor, kterým je SŽDC, naopak tvrdí, že výstavba stěny je v souladu s nařízením krajské hygienické stanice, která se musí řídit přísnými hlukovými normami. Obyvatelé přiznali, že o stavbě betonové zdi vůbec nevěděli a o záměru na její vztyčení se dozvěděli až při samotné výstavbě. Veřejná vyhláška údajně obsahovala jen rekonstrukci mostu s tím, že budovatel má k dispozici pozemky kolem mostu; zeď ve vyhlášce zmíněna nebyla. Obyvatelé Zvíkova protestují proti budované stěně už skoro rok, ale zatím jediným výsledkem je pozastavení stavby na několik měsíců. V březnu tohoto roku se stavební firma chystá znovu budovat. Jedinou možností obyvatel je podat stížnost na ministerstvo dopravy, které je řídícím orgánem celého projektu. To je asi poslední šance jak se rozumně domluvit. Ze strany SŽDC padla nabídka průhledných PHS, jiné řešení krajská hygienická stanice nepovolila.

Zdroj: ČTK/České noviny


xfilipís | 15.2.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
17.02.2009 (0:55)  
BTW - uz podruhe pises neco o dojizdeni ze satelitnich mestecek. To jako vyresis jak? Postavis uprostred Prahy mrakodrapy? Hele kazdej nema regulovanej byt po babicce ani novostavbu od tatinka...
registrovaný uživatel M 
17.02.2009 (0:54)  
R-A: zaloz politickou stranu, vyhrej volby a natri mi (nam) to. Zatim je to tak, ze lide na to zdravi kaslou a radsi chcou mit levny pomerance, z kalby chcou texikem, "chcou" tchyni vozit gril a chcou na REM chodit od osmi. Tohle nejsou moje vymysly, ani me slepe podporovani vyssim (hloupych) zajmu. Tohle je fakticky popis veci toho, jak to lide chteji mit.

(Temelin - ja ale pisu o referendech PRED stavbou, idealne pokud je nekdo namasiruje "informacemi")
16.02.2009 (22:49)  
M: A ještě k tomu Temelínu: budeš se divit, ale zrovna obyvatelé Temelína (a Týna a okolních obcí) se k elektrárně staví docela příznivě. U Dukovan to samé. Už zjistili, že je nijak neohrožuje, dobře zaměstnává a přináší nemalé peníze do obecní kasy.
Peníze jako odškodné jsou dobrý nástroj, jak prolomit odpor občanů proti některým nepopulárním stavbám :)
16.02.2009 (22:36)  
Antonio: Mě to tak celkově vyznělo. V tom případě se omlouvám za mylný výkad vašich postojů.
16.02.2009 (22:25)  
M A pořád točíš to svoje a pořád...
Pochop, že se tu nebavím o tom, k čemu potřebuješ či nepotřebuješ auto. Nejdřív tu píšeš obsáhlé elaboráty o vyšším zájmu autodopravy, kterým omlouváš překračování hlukových limitů, a zatím jsi pod tím vyšším zájmem uvedl jen naprosté prkotiny jako gril, čerstvé jahody v zimě (které mimochodem lze dopravovat přes Evropu vlakem a před 30 lety se tak i dělo), levné potraviny a taxík z kalby. Mně nezajímá, jak bys to všecko zařídil bez auta. Prostě budeš mít pomeranče o deset korun dražší, z kalby pojedeš sockou, a tchýně si nezagriluje, pokud to chceš slyšet. Zdraví je holt vyšší hodnota. Buď aspoň přímý a řekni: jsem sobec, chci si vozit zadek v autě, kam mně napadne a kašlu na zdraví a životní prostředí ostatních. A neobaluj to do vznešených frází o vyšším zájmu.

Že poctivým dodržováním hygienických limitů zařízneš dopravu jako celek, je jen tvoje představa. Protože nejspravedlivější regulace dopravy je mýto, zůstane jen ta část, která bude ochotná platit výrazně vyšší přepravné - zásobování, řemeslníci, stěhování, sanitky apod. Zařízneš ty "zbytečné" relace - převážení výrobků na velké vzdálenosti s malou přidanou hodnotou, denní dojíždění ze satelitních městeček, autovýlety a autodovolené...Už jsem tu jednou psal , že před 50 léty tu byla intenzita autodopravy nestovnatelně menší a žádný kolaps civilizace se nekonal. Tak nás nehoupej frázemi o životní důležitosti autodopravy.

Jo a rozhodně nejsem pro plošný zákaz kouření v hospodách. Když to hostům nevadí, tak ať si tam klidně huntují plíce (Podobnost s "ochranou" Zvíkovských před hlukem proti jejich vůli je jistě zcela náhodná :). Paralela s referendem o hluku je mimo, hospoda je soukromý majetek, na rozdíl od veřejného prostoru v obci.

Chikatetsujin: já někde zpochybňoval hluk a ekologickou zátěž z vlaků?
16.02.2009 (19:03)  
M: On si Antonio neuvědomuje, že i železniční doprava mnohde produkuje těžko snesitelnou zázěž. Někdy decibelově opravdu šílenou - ten kravál co vlaky generují například v Černošicích u Prahy a na spoustě dalších osídlených míst je šílený.

Stejné jako údajná ekologičnost. Ano pokud je vlak adekvátně vytížen a pokud možno s elektrickou trakcí tak jistě ano, ale když brejlovec táhne 3 vozy se 60 cestujícími na palubě a spálí za hodinu tolik nafty, že by to autobusu vystačilo minimálně na 1000 km je to již sporné. Podobné to je i v nákladní dopravě. O emisních limitech nemluvě...
registrovaný uživatel M 
16.02.2009 (13:45)  
Jo a skoda, ze jsi mi na ten gril (jako jeden priklad z miliardy) neodpovedel. Ja jsem te totiz skutene dojmout nechtel, jen jsem chtel odpoved...
Neni to jen gril - jsou to i noviny v trafice, biozradlo v tvem bioobchode, baliky na poste, opravar u tebe doma, taxik z patecni kalby, velkej nakup, soukromej hokejovej zapas ve tri rano, doprava koni na dostihy, stehovani.
Je mi jasny, ze ty tohle vsechno (a mnohe jine) zvladas vlakem (protoze auta ti smrdi a v zadnem pripade je ani primo ani jakkoliv neprimo nepouzivas a nikdy nebudes!), ale bud od te lasky a solidarity, nenut to ostatnim. Ne kazdej chce zit tvym zivotem (vybavuju si postavicku ze simpsnu, ktera kompostuje i po kapsach:-), nekdo holt hraje hokej a se tri rano nechce vlacet vybavu nocnim busem, nekdo se holt musi stehovat a nechce to tahat na oslovi, nekdo holt na ty REM do Edenu jit chce a zacatek ve tri mu nevyhovuje...
registrovaný uživatel M 
16.02.2009 (13:39)  
Odhlasuji v referendu? Takze kdyz 10 rodin bude proti zdi, ale 1 rodina pro zed (protoze si chce chranit (treba blahove) zdravi), tak zed nebude, protoze vetsina rozhodla? Potom ale nechapu, proc je takove zbrojeni proti kurakum - protoze VETSINA nekuracke hospody spis nechce.
A pokud by lide meli v referendu rozhodovat o tom, jestli budou mit v dedine zed nebo ne, ale by stamgasti meli rozhodovat, jestli se u nich v putyce bude hulit, ne? Zdravi jako zdravi, referendum jako referendum...

A referenda o hluku obecne? No, je to moznost... 95% Prazanu je bez pochyby proti doprave ve vlastni ulici. Akorat kdyz se vsech Prazanu zeptas, jestli jsou proti doprave obecne, tak reknou, ze ne - jenom proste "not in my neighbourhood". Vznika tak skutecne zacarovany kruh - obecne pro automobilovou dorpavu budou chtit vsichni, ale protoze "mistni" referenda vsude dopadnou negativne, tak doprava nebude vubec a pocit vitezstvi v referendu jasne smazne pocit prohry z toho, ze vsude musi chodit pesky. a uz jsme v teorii her (nadherne to odvetvi...).

Stejne jako s vystavbou JE. Kdyz se udela refernedum v cele republice, jestli chceme JE (nebo jestli proste chceme elektriku, protoze jinak si ji nevyrobime), tak bude vetsina pro. Pokud se ale udelaji mistni referenda, kde by ta JE mela stat, tak vsechna budou negativni, protoze nikdo si ji za barakem nepostavi. Takze opet problem - obecne elektrinu chceme, ale nebude misto, kde bysme ji vyrobili. Jedno referendum vyjde tak a druhe presne opacne - ackoliv v "souctu" hlasuji titiz lide...
registrovaný uživatel M 
16.02.2009 (13:28)  
Znemoznuje to pohled na koleje? Vy tam u vas jako travite dny tim, ze se divate z okna na koleje?:-)) To jsem jednou videl v nejake italske komedii...

Jako ta trat ve Zvikove vede po naspu (jak zde nekdo napsal) a PHS ma udajne rozdelit obec. Jako ja teda nevim - ale pokud je trat na naspu, tak je obec rozdelena uz tim naspem, ne? Nebo jako babicky vylezou na nasep, presmatlaji koleje a zase sebehnou na druhe strane? (a jdou se projit po poli, protoze na druhe strane nic jinyho neni:-)

Frantisek - sezen mi ted prave ceske jahody nebo prava ceska rajcata. Pripadne mi rekni, kde sezenu dobry cesky parmazan (ne humus Gran Moravia) nebo jak v Cesku "vyrobit" tunaka. Pripadne mi ceska jabka prodavej za cenu polskych nebo spanelskych nebo co ja vim jakych. A tohle jsou pouze potraviny...
Jako je to proste o jedine veci - rekni lidem, ze se da zredukovat doprava, ale spousta veci nebude vubec a spousta veci bude proste drazsi (a v zime se budou konzumovat zavareniny).

PS: Pokud je Cesko zavisle na exportu, tak nevim, z ceho budeme zit, kdyz se ceske vyrobky nebudou vozit pres pulku Evropy:-) Takze treba zamestnancum X firem budes muset rict, ze na svoje platy muzou zapomenout, protoze jejich vyrobky se uz nebudou prodavat v cele Evrope (protoze si je kazdej muze vyrobit sam a neni je treba vozit az z Ceska), ale za nizsi ceny v Cesku. Navic se jich bude prodavat min (ceskej trh je mensi), takze cast z nich bude muset dostat vypoved.
No ale "za odmenu" budou mit doma klid. Ano, je to tak - zredukovat dopravu skutecne problem neni. Je ale dost fer rict i to BE, cili co to bude stat...
16.02.2009 (13:26)  
Ono by stačilo jediné - dát do hygienické vyhlášky dovětek, že limity je možné překročit, pokud si to dotčení lidé v dané oblasti odhlasují v referendu. Ať už proto, že jim PHS vadí více než hluk, nebo že regulací dopravy by se jim zhoršila obslužnost.
Já vím, nejsme ve Švýcarsku a na chudý lid musí být přísnost, takže tady budeme raději vymýšlet stopadesát norem, které jsou stejně tak děravé, že většinu obyvatel před hlukem stejně neochrání.

František: Je to takový efektní bludný kruh :( Dopady automobilismu na zdraví a životní prostředí je nutné bagatelizovat a tolerovat, protože autodoprava je "vyšší zájem". Vyšší zájem je dán tím, že po dopravě autem je velká poptávka. Velká poptávka je proto, že autodoprava je levná a rychlá. Autodoprava je levná a rychlá proto, že její škody nejsou regulované a zpoplatněné. Škody nejsou regulované a zpoplatněné, protože autodoprava je vyšší...a kola národního hospodářství se točí, dálnice se staví, HDP roste, a všichni kráčíme radostně ke světlým zítřkům, zpátky ni krok.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko