..: Rošáda na ministerstvu dopravy, Řebíčka nahradil Bendl :..

Aleš Řebíček, foto: MD ČRPraha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?

Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.

Bendl řešil, jestli audi nebo superba

U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.

Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.

"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 23.1.2009 (16:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mandos 
30.01.2009 (14:32)  
A novými náměstky ministra dopravy jsou:

http://www.mdcr.cz/cs/Ministerstvo_dopravy/Management/

JUDr. Pavel Škvára, MBA
Ing. Gustáv Slamečka, MBA

(zvařejněno na stránce, která se na hlavní stránce MD zobrazuje jen občas :)
27.01.2009 (12:08)  
Web) Nechápu, co máte s těmi blogy. To je totiž natolik nedefinovatelný typ média, že se do něj dá zaobalit vše od "telení intimností" přes "tvrdý marketing a reklamu" až po "politkcou manipulaci veřejného mínění". ŽP, a její redakce, poskytuje texty rozličného typu a ražení, aktuality i články, a všechny se týkají drah a drážní dopravy, jak v názvu máme. Tedy, ani tento text není mimo - nebo chcete tvrdit, že ministr dopravy není téma pro magazín o drahách?
registrovaný uživatel Web 
27.01.2009 (11:03)  
Chary: Jestli tou kritikou míříte i na mě, tak se vyjádřím. Nevadí mi publicistika, myslím že takový článek "modrá armáda postupuje" do téhle škatulky patří a je pěkný. Ale tenhle článek je podle mě mimo, bez hodnoty, totální bulvár (a fascinuje mě že jeho pisatel nazve kritiky jako levičácké bulvaristy, přitom je to přesně naopak).

Asi by stálo zato zamyslet se nad strukturou zelpage, neb věřím, že se najde řada lidí co stojí o to podobný blog si číst (a v dané sekci zjednodušit publikační pravidla, klidně jako na opravdovém blogu). Ale měl by se objevit ve specifické kategorii a ne mezi zprávami.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
27.01.2009 (10:45)  
Kubíček: no, tak snad stále ještě platí, že jsme elektronický magazín o drahách, čili jsou tu věci k tematu. A když se mi něco nelíbí, tak to číst nemusím, ne? Já taky nečtu uplně všechny články a uplně všechny příspěvky v diskusích, nejen zde, ale i jinde.

Každopádně bych asi neměl žaludek někde nadávat, že je to nevhodné, i když mám na kontě víc článků a zpráv než třeba jiní. Teda ne že by to bylo nutné hledisko...

Když se mi téma nelíbí (u řádně napsaného článku vyčtu z názvu odstavců a zpravidla prvních dvou tří vět každého z nich + závěr), tak to celé číst nemusím. Ne-mu-sím ;-)
27.01.2009 (10:34)  
Chary: Máš pravdu. Je ale fakt, že ŽP si na tento negativní postoj vůči publicistice trošku "naběhla" v minulosti sama tím, že převážně "pouze" informovala. Čtenáři si v podstatě zvykli na zpravodajství, obvykle přebírané z nejrůznějších jiných médií. Což nekritizuju a jsem rád i za to!!! Navíc když sám mám na kontě vložených článků stejné číslo jako Pershing 163 et al. u počtu fotek v galerii;-).
Ale chci tím prostě jen říct, že publikum není zvyklé na "publicistický" přístup a bude asi chvíli trvat, než si na to lidi zvyknou. Já osobně jsem za zpestření v tomto duchu rád a bude-li takovýchto článků v budoucnu víc (viz třeba aktuální o "vlacích vyšší než nulové kvality"), tak je to jen dobře.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
27.01.2009 (10:16)  
Kubíček: co se týče pobavení, může se to vysledovat v některých epizodách vícelétého seriálu aktuálně nazvaného Ohlédnutí 2008, forma získávání na svou stranu zase pak v článcích fotoškoly (neb tam skutečně jde o to získat lidi na svou stranu v přesvědčení, že deformace kolinearity je napravitelná vada :-), dojmy, soudy a hodnocení často padají v cestopisech. Jen pro někoho jsou asi některé autorské texty nestravitelné, což nakrásně splňuje aspekt pobavení, zpravidla třetích stran :-D
registrovaný uživatel Web 
27.01.2009 (10:02)  
M: Rychlodráhu měl vždycky platit stát, maximálně se mělo využít PPP. Nestrašte, že kvuli několika desítkám milionů na zdravotnictví nebude na rychlodráhu (na tu nebude z uplně jiných důvodů uplně jinde :-) ).
27.01.2009 (8:13)  
Pro ty, kteří kritizují tento článek a jeho formu
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika
Zpravodajství a publicistika

Bez ohledu na kanál či typ, žurnalistika má dvě hlavní složky: zpravodajství a publicistiku.

Zpravodajství
Jeho úkolem je „zpravení“ veřejnosti o nějaké události, která se stala (nestala) nebo stane (nestane). Stojí na informacích a faktech. Ve zpravodajství se nesmí vyskytnout hodnocení nebo názor na danou událost, zpráva má být objektivní.

Publicistika
Činnost spojená se stanoviskem, názorem, postojem, subjektivním přístupem. Může zahrnovat dojmy, soudy, hodnocení. Jejím cílem může být poučení, informování recipienta, ale také pobavení, přesvědčení nebo získání na svou stranu.

Některé publicistické žánry:

článek
sloupek
fejeton
esej
reportáž
interview

Otázka na závěr: Proč by ŽP nemohla zveřejňovat u publicistické články? Ostatně zkuste se podívat na "vyvážené a objektivní" zpravodajtví našich TV, včetně té veřejnoprávní. Myslím, že tučně zvýrazněných prvků se nám tam dostává měrou vrchovatou;-).
27.01.2009 (7:42)  
A kterou trať už si platil (novostavbu, rekonstrukci) nějaký kraj ze svého rozpočtu? Naopak jistý horolezec křičí, že se má ze státního platit metro. A to stejně jako tramvaje bývá z městských rozpočtů. I když i na to může dostat z fondů EU (a tedy vlastně i od státu)
registrovaný uživatel M 
27.01.2009 (5:28)  
Ja ti reknu uplne presne, co to zpusobilo - drive se Stredocesky kraj a Praha dohodly na stavbe rychlodrahy Kladno-Praha. Protoze ale Rath rozdava penize "potrebnym", tak na rychlodrahu nema penize a ted bude chytre kricet, ze je to Bendlova chyba a ze to ma zaplatit hlavne stat...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko