Praha - Česká společnost AŽD Praha získala zakázku na více než 260 milionů korun v Litvě. Jedná se o kontrakt na instalaci zabezpečovacího zařízení na 100kilometrový úsek koridorové tratě Kaunas – Kybartai. Samotnou smlouvu před několika dny spolu podepsali zástupci AŽD Praha a společnosti UAB FIMA. Ta patří mezi nejvýznamnější stavební firmy podnikající na litevském železničním trhu. Celková hodnota zakázky na instalaci devíti stavědel typu ESA 11 a automatického bloku ABE-1 včetně stavebních úprav je odhadována na necelou 1 miliardu korun. Realizace projektu je připravena na 3,5 roku. Tímto úspěchem se Čechům otevírají dveře k účasti při projektu "Baltica", který má za úkol rekonstrukci a modernizaci koridorových tratí v pobaltských státech.
Zdroj: TZ AŽD Praha
Ja by som to za "nezdar" vobec nepovazoval. Skorej by som to povazoval za nieco podobne ako niekolkokrat sfilmovanu nehodu letu 232 United Airlines v Sioux City v USA.
Keby ludia z AZD o niecom takom ani netusili, asi by UBP nezahrnuli uz do AB3-74, pred par desiatkami rokov (tratove podmienky su predsalen o niecom inom). Tiez je nutne si uvedomit, ze KO nie je len take nejake cidlo, ale cidlo navrhnute ako samo o sebe bezpecne /teda, ako vidiet, odtial - potial/.
Ty sice (nepochybne spravne) hovoris A) Ze fajn, mame tu kvazi "predvidatelny" (zlyhanie fail-safe subsystemu KO ...) stav a je nutne ho osetrit a vypisat pri tom veeelku chybovu hlasku, a ked sa tak neurobi bude to nebezpecne ... (tvrdil by si to iste aj pred Moravanmi? Opakujem, KO ma byt bezpecny, keby principialne nebol, bolo by veeelmi veselo).
...
Lenze nepovedal si B) a to jest, co sa bude robit potom ... tzn. kto pojde zistit skutocny stav, kto zan bude zodpovedat, ako sa stavu zbavit a hlavne co robit dovtedy, kym stav nebude zisteny.Pri DOZZ to moze znamenat zastavenie dopravy na par desiatok minut. Na rozdiel od podobnej situacie pri pocitacoch naprav, tu samotny "chybovy" stav nepredstavuje bezpecnostne riziko, ale aj tak napriek snahe o minimalizaciu rizika, ak v dobe schvalovania ESA neexistovala ziadna udalost, ktora by potvrdzovala, ze je mozne podpieskovat napr. cely vlak, je zrejme, ze na osetrenie stavu, kde bude vacsinou hlaseny falosny poplach nikto nechcel nastavovat opatrenia, ktorymi by vedel dost dobre blokovat dopravu. O tom, ze v stanici existuje (tusim az 10) opat "predvidatelnych" scenarov, pri ktorych aj tato podmienka zlyha, ani nehovoriac.
O tom, ze nepredvidavy neboli len programatori AZD, ale aj ini, svedcia nehodove udalosti v ostatnych krajinach.
Specifikacia zabezpecovacieho zariadenia je okrem ineho o tom, ze nemoze robit nic menej nez je v nej, ale ZAROVEN nesmie robit nic navyse co v nej nie je. Takze to nie je len o programatoroch.
Pak by ovšem záleželo, jestli by Vaše řešení dráha posvětila nebo zamítla.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.