..: Království železnic se rozrostlo o Karlovarský kraj :..

Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Praha — Otevřením druhého z dílů zjednoduššeného modelu České republiky potvrzuje pro Království železnic národní prvenství, co do velikosti modelu. V úterý 7. prosince 2010 byl pozvaným hostům v čele s hejtmanem Josefem Novotným představen Karlovarský kraj se vším, co k němu patří – Karlovy vary s kolonádou, hotelem Thermal i Mezinárodním filmovým festivalem. Své místo našly i hrady Loket, vyhlídka Tři kříže nebo skalní úkaz Kamzík. Nedaleko je situováno i další město Mariánské lázně a příznivci vojenské techniky se mohou kochat stylizovaným vojenským výcvikovým prostorem Doupov, kde právě probíhá cvičení mechanizovaného dělostřelectva. V pořadí druhý kraj české republiky je vyhotoven podobným způsobem, jak dříve otevřený Ústecký kraj. Novinkou je jiný způsob řízení silničních vozidel, díky kterému respektují modelové semafory, umí si dávat přednost a vůbec celkově jejich jízda je více věrná realitě.

Karlovarsko obsadilo v hale Království železnic plochu 51 m2. Plánovaný počet 9 vlakových souprav bude jezdit po 120 m kolejí v modelové velikosti H0. Nejen na modelovém filmovém veletru v Karlových Varech najdeme 1150 figurek. Podle pořadatelů chybí jediná – model samotného ředitele festivalu, Jiřího Bartošky, který by snad měl svou zmenšeninu přijít osadit do modelu osobně. Do modelu bylo osazeno celkem 125 budov znázorňující lázeňská města kraje. Některé z interaktivních prvků ovládají techniku na stanovišti Letecké záchranné služby v Mariánských lázních. Hned vedle Karlovarského kraje mohou návštěvníci již vidět hrubý tvar povrchu Plzeňského kraje. Ten má být dokončen na začátku roku 2011.

Zdroj: Království železnic; foto: Josef Petrák

Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák  Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák 

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.12.2010 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Modelová železnice

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 1.kapr  mail  
16.12.2010 (19:22)  
Nechci hanit. V království železnic jsem byl jednou, se svým synovcem, a bohužel tam zatím není nic, co by mne lákalo přijet znovu.
Honzík má pravdu. Do Wunderlandu se lidé vracejí rádi a často. Dokonce jsem byl svědkem, že tam po vyučování děti přišli i s aktovkami. Zprovozňování letiště, kterého jsem byl svědkem bylo úchvatné a pokaždé tam najdu něco nového, čeho jsem si předtím nevšiml... no snad jednou bude, stejně jako ve Wunderlandu, v Libereckém kraji funkční bobová dráha a na ní sáňkař Petr Urban. :-)
registrovaný uživatel Honzík  mail  
16.12.2010 (17:15)  
ještě že existuje želpage, alespoň vím, že tam nemám chodit.
Ve Wunderlandu jsem již byl dvakrát, vždy jsem tam strávil osm hodin a neustále tam objevuji něco nového, co má NÁPAD.
Příště tam pojedu až za dva roky, to bude hotová Francie.
Všem vřele doporučuji. Malá ochutnávka: http://www.discoverychannel.ca/Article.aspx?aid=29470
16.12.2010 (17:11)  
No už samotné řešení využití plochy je víceméně na facku. Z chodníku okolo modelu bude vidět nejdále 5-10 metrů, dále je už umisťování detailů naprosto zbytečné, protože na ně nikdo stejně neuvidí. Leda by si na prohlídku vzal kvalitní dalekohled.
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
16.12.2010 (17:08)  
honzatvs,richardisko pánové zcela s vámi souhlasím...prakticky by se za svůj počin mělo vedení KŽ stydět a né se tím chlubit...je to na facku a jediné co na tom zpočátku bylo zajímavé byla rozloha na které se má stavět...tím ovšem vše kladné končí
16.12.2010 (17:02)  
honzatvs: Patina je to poslední.

Tohle je hřiště pro mašinky, s modelem tohle nemá nic společného. První a ne zdaleka poslední věcí jsou již zmíněná návěstidla. Takové ostré oblouky na hlavní trati, navíc úplně nesmyslně. Směšné délky staničních kolejí a elektrizace dvoukolejné hlavní tratě jedním sloupem mezi traťovými kolejemi a výložníky nad obě koleje to jen dodají punc amatérismu.

Na druhou stranu je třeba dodat, že je to projekt dělaný čistě pro peníze, takže se na předpisy ,a to i základní, vůbec nehledí a staví se, jak to přijde pod ruku. Tím ale zároveň takové kolejiště přichází(alespoň dle mého názoru) o docela velkou část návštěvníků z řad modelářů, kteří by zde hledali inspiraci a ponaučení. Zatím však zde vzniká bezduchý vláčkodrom.
16.12.2010 (16:26)  
Já bohužel nemůžu KŽ pochválit, kvůli tomu, co jsem viděl na fotkách, jsem tam stále nešel a tohle mě také nikterak nepřesvědčilo... Podle mého názoru to vypadá všechno strašně nereálně, myslím, že se tomu říká patina. Vlaky v reálu prostě všechny zrovna nevyjely z laku a totéž platí i budovách atd, atd... A to mi vadí. S Hamburkem se to věru nedá srovnat (také jsem viděl zatím jen foto), ale i s leckterými soukromými kolejišti..
Zde teda aspoň zdá se, nejezdí elektrické loko bez drátů, za což by vraždil, na původních fotkách z otevření to tak bylo...
16.12.2010 (15:21)  
Nic proti Kralovstvi zeleznic, vypada to vsechno skvele, ale tak diletansky a amatersky umistena navestidla, to se jen tak nevidi.
registrovaný uživatel Sim 
16.12.2010 (12:27)  
Predpokladam, ze zminovany novy zpusob rizeni vozidel se tyka silnicniho provozu ....
16.12.2010 (10:24)  
stoupa: A ty, kterým to nejvíc "politicky "myslelo"", by za 7 dní byli až v Lyonu.
16.12.2010 (9:46)  
Pepa Petrák- asi ti v druhé větě druhého odstavce uteklo písmeno m za číslicí 120, ne? :-)
Jinak díky za pěknou a přehlednou reportáž.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko