..: Boskovická spojka by měla být hotová do roku 2016 :..

Doubravice nad Svitavou, foto: MilošBoskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.

Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.

Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:

Boskovice, foto: Marek TopičZměny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.

Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.

Zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.1.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.04.2016 (15:57)  
Čest práci,
Jak to vypadá s touhle stavbou dnes?? Nikde ani slechu ani vidu a na Mapách taky nevidím absoůutně žádnej náznak jakékoli změny. Máte někdo přehled?
15.01.2009 (21:23)  
IDS: Mail.
15.01.2009 (21:03)  
M - bez přestupu je to nesmysl. Ale pokud na některých relacích v rámci zavádění IDS jeden až dva přestupy přibyly, tak další nový přestup cestující neakceptují. A často se nejedná o jednotlivce. Potom se to na těch silnicích projeví silněji.
registrovaný uživatel M 
15.01.2009 (19:04)  
IDS - ano, pokud ti dva lide, co to jezdi, prijdou o autobus, tak necht sednou do auta... I auto je dopravni prostredek. Verejna doprava nemuze bez prestupu spojovat vsechny obce v kraji...
15.01.2009 (18:04)  
Záruba - třeba dříve jezdily přímé busy Černá Hora - Letovice, dnes nejezdí, cestující musí přestupovat. Takových relací je více. A najednou jim přibude další přestup... Co udělá cestující? Sedne do auta.

A Když to tak vezmu, jenom Zboněk nemá žádné přestupní vazby. Letovice, zastávka je v docházkové vzdálenosti bus zastávky Letovice, Tylex (jídelna), Svitávka je na projíždění silná, Skalice přestupní bod pro Olešnicko, Doubravice už je relativně silná - doprava na Brno a Adamov, Rájec bez komentáře, Blansko město taktéž. Dolní Lhota slouží také občanům Ráječka a Spešova, kteří občas i přes dlouhou docházkovou vzdálenost zastávku využívají. Tak co chceš projíždět? Nebo chceš zavést nesystémové projíždění podle potřeby? To podle mě nemůže nic pozitivního přinést.
registrovaný uživatel JnR 
15.01.2009 (16:55)  
SYN: z krátkých, ale významných spojek namátkou:
- kutnohorský oblouk
- jihlavský triangl (přímé spojení od Třebíče/Znojma do Jihlavy města)
- o něco delší úseky: nové spojení Pce - Chrudim, zdvojkolejnění a zadrátování do Zlína
registrovaný uživatel SYN 
15.01.2009 (15:38)  
Tomáš Záruba: Ano i to jsou důležité projekty, nicméně Boskovice mi osobně připadají "nej". Mmch, dráty do Nedvědice - předpokládá se tam aspoň nějaká směrová úprava koleje? Bez ní je to dost křivolaké, když si tam představím ty panťáky...
15.01.2009 (15:32)  
A jak je to dnes? Nestačí tam vymetací autobus?
15.01.2009 (15:03)  
Záruba - cestující jsou "kupodivu" do obou měst. Zastávkové budou muset být tedy obě větve, jak Boskovická, tak Letovická. A další přestup by už nemuseli překousnout, pokud jedou z oblastí mimo železnici.
15.01.2009 (14:49)  
Martin N.: Problém je, že takto zrušíte "jednoduchý přestup" [:-))] ve směru ze zastávek (Blansko; Letovice) severně od Letovic. Pokud toto budete řešit busem (pro tyto přepravní proudy jistě dostačujícím), je zase problém v tom, že Boskovice zastávkově = Boskovice nekonkurenceschopně (a možná pomaleji než dnes).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko