..: Bombardier získal obří zakázku pro DB :..

Nové patrové vozy pro DB, foto: BombardierBerlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.

Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.

Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.

Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier


ANKU | 7.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.01.2009 (22:36)  
Miroslav Zikmund: podle toho co si vybavuju z toho seminare, tak se tam mluvilo o mirach nekde v oblasti prechodu bocnice ve strechu u dvoupatraku a ze to nejsou nikterak zasadni rozdily (neco kolem 30 mm), bohuzel i to staci na to aby byl se schvalenim takovych vozu v jine zemi problem..
08.01.2009 (21:45)  
Hawkey : jaký je rozdíl mezi podmínkami DB a UIC, resp. ČD nebo SŽDC na konstrukci kolejových vozidel. Základní parametry vozidla jsou dány průjezdným průřezem.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.01.2009 (18:09)  
JB: to máš pravdu, výrobce udělá co si zákazník objedná, nicméně, je další otázkou, zda se mu vyplatí urpavit přípravky pro objednaný počet vozů. Ja to komentoval v současném stavu.

A proč by měl Bombardier vypadnou ze hry, nemyslim, že by taková firma neměla nástroje pro integralni stavbu HS. Že by to třeba nedělali v Gorlitzu je mozne, ale v globalu by to nebyla prekazka.
registrovaný uživatel MS 
08.01.2009 (17:50)  
Tak diky za objasneni.
registrovaný uživatel JB 
08.01.2009 (12:58)  
Proč by měl být pro Bombardier problém udělat vůz podle české specifikace? Udělá, co si objednáte. Nemůžete se otáčet na současné podobě těch vozů. Hlavní odlišnost oproti x71 je, že jsou klasické ocelové konstrukce. Snad jedině pokud by zadavatel žádal natvrdo hliník, pak by vypadly ze hry.
Jde o závod Görlitz, dělal takové vozy celá desetiletí a dosud u nás jezdí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.01.2009 (11:59)  
SYN : tak ono docela i záleží, jestli je ten vůz od Bombardieru konstrován pro podmínky DB nebo UIC. Pamatuji se, z odborného semináře, kde se řešila interoperabilita se hovořilo cosi o tom, že 471 by na síti DB měla problém, stejně tak dvoupatráky DB NA SŽDC, potažmo na ŽSR.
registrovaný uživatel SYN 
08.01.2009 (9:14)  
Couser, Voseček: No tak v německém originale píšou cena za 800 dvoupatráků do 1,5GEuro přičemž považuju za možné že je mezi nimi i nějaké množství řídících vozů (bylo by to jen logické).

Mnohem zajímavější je ta cena pro Dolní Sasko - nové dvoupatrové vozy po 35MKč za kus mi příjde skoro za pusu, hm? Skoro se divím že podobnou cenu nenabídli Slovákům, ti přece chtěli dvoupatrové push-pully? Já vím, je tu ještě ten řidičák, ale to by přeci neměl být neřešitelný problém a snad by proboha nemusel stát víc než dvojnásobek obyčejného (dvoupatra)...

Osobně se domnívám že pokud by stejnou cenu byl ochoten Bombardier dát i ČD tak by byl hřích za ty prachy řádově stejné množství (těch plusmínus 34 kusů) nekoupit i k nám. Okolo Brna by byly dvoupatra s nízkým nástupem velmi užitečné a doposud jsme tu nikdy žádné neměli.

Jak je to s interoperabilitou dvoupatrových vozů obecně, myslím tím jestli by šlo spojit řekněme VV Bombardier s ŘV Škoda (řekněme 971, nebo i jiným)? Výslovně nemyslím spojovat to s hnacím 471, jen (loko)-VV-ŘV.
registrovaný uživatel M 
08.01.2009 (2:42)  
Brutalne vyhodnejsi je vlak ve smeru Benesov. Bohuzel zrovna tam zrovna nejezdi zrovna reprezentativni vozidla:-)
registrovaný uživatel MS 
08.01.2009 (2:40)  
2 Jiri Vorecek: Snad jeste co si vzpominam

S2 Mas. N. - Vysocany - udajne 7 minut
linka B (metro) Namesti Republiky - Vysocanska - 10 minut

Jednu dobu jsem jezdil z Ujezda nad Lesy a tam to vyslo zhruba stejne se dopravit na nadrazi do Klanovic a vlakem

a

250kou na Cerny Most a pak metrem. To uz neni prima trat, ale takovych situaci, kdy to vychazi "zhruba stejne" by se dalo najit urcite vic.


Trosku se to tu zakecalo, ale az se rano probudite, rad bych, abyste si (hlavne znali zeleznice a 471cek) precetli muj prispevek nize a objasnili nam smysl techto "udajne" dennich ritualu.
registrovaný uživatel M 
08.01.2009 (2:36)  
No dobre - ale muze nekdo vysvetlit ten prijezd na vystupovani, potom odjezd na prehozeni tabuli a zase prijezd na nastupovani?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko