..: Středočeské žákovské jízdné se bude proplácet zpětně :..

CityElefant, Nové spojení, foto: Louis Armstrong Praha — Od začátku školního roku 2009/2010 mají žáci a studenti možnost využít žákovského jízdného zdarma, které před loňskými volbami slíbila zavést ČSSD, což se ostatně také podařilo. Po necelém roce jej však chce Středočeský kraj redukovat – od nového školního roku si budou školáci platit jízdné sami s tím, že mohou požádat o zpětné proplacení. Důvodem je především zneužívání současného systému. Ačkoliv se již začalo pracovat na systému čipových karet, které by jakémukoliv zneužití zabránily, není v silách dopravců ho do 1. září plně spustit. Volba padla na modifikovaný systém, který vychází ze stejného principu jako při refundaci poplatků ve zdravotnictví. Žáci a studenti si tedy zaplatí jízdné sami a každé pololetí podají s časovým předstihem žádost na krajský úřad o zpětné proplacení částky. Pro první pololetí roku 2010/2011 je nutné toto provést nejpozději do 15. října. Nezbytnou součástí žádosti je doložený počet dní školní docházky, který se vynásobí nejlevnějším jízdním na dané trase. Radní pak tuto částku schválí jako dar kraje pro příslušného žáka. Toto rozhodnutí je tak tou lepší variantou; kraj totiž ještě nedávno uvažoval o úplném zrušení této finanční pomoci školákům.

Zdroj: Mediafax, ČTK/České noviny, Benešovský deník


Dominik Jaroš | 19.8.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
22.08.2010 (20:34)  
http://www.marriott.com/hotels/travel/vieat-vienna-marriott-hotel/
Nevite nekdo, kolik tady maji slevu pro deti?

Nebo je-li libo neco mene pravicoveho...
http://www.gasthof-post.com/preise_sommer.html
Ja tam ctu, ze deti maji slevu pri dvou platicich osobach v doublu. Cili rodinna sleva za "preplneny" (jsou tam uvozovky) double. Slevu pro deti nikde nevidim
registrovaný uživatel M 
22.08.2010 (20:28)  
Žádný hotel v Evropě nevybírá stejně za dítě jako za dospělého.
Ano, "pristylky" pro osoby navic jsou levnejsi, nez zakladni luzka. Dokonce i kdyz na nich lezi dospela osoba.

A žádný hotel nedostává kompenzace.
Finta je v tom, ze hotel dostane penize od tech rodicu. Jeste jednou zopakuji - neni to sleva pro deti, ale rodinna sleva. Samotne dite slevu nedostane (rozhodne ne ve vsech hotelich v Evrope...)
Je to stejny princip jako "kup 2, zaplat 1". Kdyz nekdo chce jen jeden "kus", tak to ale za polovinu nedostane. Nikde v Evrope...

Děti bohatých rodičů veřejnou dopravu nepoužívají.
Asi mame rozdilne predstavy o bohatosti... Ano, uznavam, ze deti milionaru odveze soukromy ridic. Ostatni deti ne-chudych (lepsi vyraz?) ale MHD pouzivaji...

Děti by platily plnou..... tudíž z veřejné dopravy by jich část zmizela. Pro řadu rodičů by bylo výhodnější zajistit přepravu dětí jiným způsobem.
Mohu se zeptat kam by ta cast deti zmizela? Jakym jinym zpsuobem budou prepravovany deti rodicu s rodinnym prijmem rekneme 40K?

Veřejná doprava by byla ztrátovější. Takže stát (kraj) , aby ji zachoval by musel solit dopravcům více
K tomu zaveru lze prijit jak? Byla provedena nejaka citlivostni analyza urcujici to, ze deti stredni tridy (deti chudych by nikam nemizely, protoze ty by v ciste forme platily porad stejne!) by znamenaly tak veliky vypadek, ze by ten vypadek "prebil" vyssi trzby od ostatnich?
A hlavne! - pokud plati, ze zdrazeni musi nutne znamenat nizsi prijmu (a tudiz vyssi dotace), tak pak musi platit i opacny postup - kdyz se jizdne (pro deti, pro duchodce, pro zeny, pro blondaky, pro vsechny) snizi, tak tim prijmy dopravcu vzrostou a dotace bude mozne snizit (zrusit). Nabizi se potom otazka, proc toto jeste nikoho nenapadlo a proc system dotaci funguje...

Proč mají všechny děti v celé Evropě slevu na kulturu, sportoviště atd.?
Nevim... Ja se ptal, proc deti nemaji slevy na zmrzlinu. A pripadne proc nemaji slevy na kulturu a sportoviste nezamestnani nebo chudi. A jak padlo u te verejne dopravy, ze bohate dite ji nevyuziva, tak vyuziva bohate dite sportoviste (nebo sportje vyhradne v soukromych klubech)? Pokud ano, tak otazku z dopravy lze snadno prenest sem - Proc ma bohate dite slevu na vstup do kina? A proc ma chudy rodic platit plnou cenu? Toto je ta levicova solidarita chudych s bohatymi?

narozdíl od českých rádoby pravičáků.
Laskavy ctenar asi omylem prehledl, ze ten "pravicovy" system pocital s kompenzaci pro chude. Cili vylozene pravicovy prvek...
22.08.2010 (18:14)  
Kdyby tam ty deti bydlely samy, tak velice pochybuju, ze by je tam hotelier nechal zdarma a jidlo jim taky daval gratis.


To máte pravdu, ale když se podíváme někam jinam než do Rakouska , tak tam máme také slevy pro děti. Žádný hotel v Evropě nevybírá stejně za dítě jako za dospělého. A žádný hotel nedostává kompenzace. A když se někde ubytuje skupina dětí , tak to tuto skupinu také stojí méně , než stejně početnou skupinu dospělých


Proc by slevu na dopravu pro deti mely mit i deti bohatych rodicu, ktere zadnou slevu nepotrebuji?

Děti bohatých rodičů veřejnou dopravu nepoužívají.
Myslím , že dopravci by měli být strašně rádi , že jim tyto náklady stát kompenzuje. Kdyby by stát přestal kompenzovat , jak by se vyvíjela situace ? Děti by platily plnou..... tudíž z veřejné dopravy by jich část zmizela. Pro řadu rodičů by bylo výhodnější zajistit přepravu dětí jiným způsobem .Veřejná doprava by byla ztrátovější. Takže stát (kraj) , aby ji zachoval by musel solit dopravcům více .. Pak je zde i riziko , že díky zrušení slev by mohla část veřejné dopravy zmizet , takže by se to mohlo otočit i proti tomu dopravci

Naopak proc vubec nikdo nema slevu na zmrzlinu?


Proč mají všechny děti v celé Evropě slevu na kulturu, sportoviště atd. ? Na tu dopravu mají také slevu ,ale nikomu to divné nepřijde , narozdíl od českých rádoby pravičáků.
registrovaný uživatel M 
20.08.2010 (23:34)  
Na druhém stupni jsme chodili do školy jinam, takže jsme si už pořídili "síťovku" na MHD, za cenu necelých dvou nanukových dortů (dnes platím za tytéž dva nanukové dorty asi o 4 Kč více), což se o jízdence na MHD říci nedá.

Zaver: Tehdy byly extremne drahe nanukove dorty
registrovaný uživatel M 
20.08.2010 (23:31)  
naroznej - to, co jsi popsal je ale rodinna sleva, neni to sleva pro deti. Kdyby tam ty deti bydlely samy, tak velice pochybuju, ze by je tam hotelier nechal zdarma a jidlo jim taky daval gratis.
Neco jako zakovske jizdne ale na nakup "vetsiho mnozstvi prodektu" (listky pro rodice) nijak navazane neni a proto je to nesrovnatelne.
Co se tyce te reakce na Josku, tak to jsi pri vsi ucte nevyargumentoval vubec. Proc by slevu na dopravu pro deti mely mit i deti bohatych rodicu, ktere zadnou slevu nepotrebuji? Naopak proc vubec nikdo nema slevu na zmrzlinu?
Rathuv system nesmysl je. Ale "myslenka" nesmyslna zcela neni. Je ale pomerne paradox, ze je to prave CSSD, ktera prispiva vsem stejne bez ohledu na jejich socilni pozici, to bych cekal spise od pravice...

Mimochodem, to, co pise Joska mne tak nak nikdy nenapadlo, ale ta myslenka je docela dobra.
Mne teda driv drive napadlo neco jineho, ale na rozdil od Josky jsem to nedotahl k reseni...:) Myslenka: slevy se nabizeji "jen" bohatym (detem bohatym). Rozvinuti myslenka: To, co potrebujete nezbytne je jidlo, obleceni a byydleni. Toto potrebuji vsichni a detskou slevu nedostane nikdo. Cokoliv extra si muze koupit jen bohaty (cim bohatsi, tim vic tech extra veci je). Ti nejchudsi maji jen ten zaklad. O neco bohatsi muzou dite poslat na koupaliste a... dostanou slevu. Jasne, chudej by tu slevu dostal taky, ale nema ani na to zlevnene, takze jit nemuze
registrovaný uživatel M 
20.08.2010 (23:11)  
Souhlasim s tim - jestli jsou na Morave dlouhe vesnice, tak jsou domenou horskych oblasti na vychode Ceska (abych se vyhl nejake te narodnosti:-) V "nizinach" jsou celkem normalni, tzn. jsou to zpravidla trochu nudloidni typy (kolem prochazejici silnice), ale rekl bych stejne jako v Cechach

PS: (pro MZ) Ja jako mestak (a nejen ja, plati to pro uplne vsechny) si bydleni (jiste, mohu kdekoliv) musim poridit, aniz bych mel moznost prodat staveni jakekoliv kdekoliv. Takze to s tim "chudaci vesnicni do mesta nemohou, protoze by si museli pridat na bydleni" je nebetycna hovadina!
Pripadne jak je mozne, ze ve meste vubec nekdo bydli, kdyz jsou tak nizke prijmy...
Touhle blbou logikou by se dokonce dalo rict, ze ti, kteri maji barak nekde na dedine to s hledanim bydleni ve meste maji snazsi, protoze pri prodeji puvodniho dostanou aspon neco a to neco si muzou vzit nizsi hypoteku...
20.08.2010 (20:40)  
Pro Miroslava Zikmunda.
Tak moravské vesnice jsou větší, než ty české? Sláva, ať žije Morava. Ale vážně. Ty dlouhé vesnice budou spíš slezské.
A zkuste si najít takový Šléglov.
20.08.2010 (16:03)  
Nick : docházení 2 km nejen mezi obcemi. Já jsem to měl do základní školy pešo asi tak kilometr, ale byli spolužáci, kteří bydleli v okrajové osadě, kteří to měli dobře ty dva kiláky - možná víc a nebylo nic platné, ani to, že jsme měli vě městě MHD, tou se prostě do školy dostat nedalo, resp. možná by to trvalo déle než pěšky ...
Ono v době, kdy jste chodil do školy nebylo docházení na autobusovou zastávku třebas 2 km nic neobvyklého. Do řady obcí ten BUS nejezdil vůbec (ani za bolševika) a muselo se k sousedům nebo na oblíbenou zastávku "křižovatka, rozcestí". A nikomu se žíly nezkrátily ...
Na druhém stupni jsme chodili do školy jinam, takže jsme si už pořídili "síťovku" na MHD, za cenu necelých dvou nanukových dortů (dnes platím za tytéž dva nanukové dorty asi o 4 Kč více), což se o jízdence na MHD říci nedá.

Tady je podstata problému v tom, že "státní instituce" se rozhodne šetřit, prostě školu buď vůbec neprovozuje nebo ji pro nedostatek žáků zruší ... ale rodiče musí zajistit, aby děti chodily do školy na vlastní náklady ...
V řadě filmů je vidět, jak v USA sváží děti do školy SCHOOLBUS, protože tam žádná veřejná doprava není nebo mizerná - pravda, ten BUS se využívá i pro výlety ...

Stát by si měl uvědomit co chce - buď osídlený venkov nebo přecpané městské aglomerace. Oni ti lidé s dětmi na venkově by se možná přestěhovali do města, ale prostě mají tak malé příjmy, že jim to na koupi městského bytu prostě nestačí, i kdyby prodali to co mají na venkově...

Ony "české" vesnice jsou ve srovnání s "moravskými" často mnohem menší, vesničku tvoří skutečně pár desítek stavení ... Moravské vesnice jsou často velmi dlouhé
Tohle se musí vždy posuzovat individuálně.
20.08.2010 (12:52)  
fanda: Pokud se pamatuju na ty pravidla, tak tam je něco ve smyslu "ŽJ platí pouze pro vybrané spoje, které jsou označeny." Po ránu vídám busy s cedulkou "ŽJ", večer bez ní. Stejně tak u ranního vlaku se hlásí "Na 1. kolej přijede vlak Os ... bla bla bla ... Vlak je zařazen v systému středočeského žákovského jízdného." Třeba o víkendu sem tohle nezaznamenal. Ale jak už jsem psal, v praxi to nemůžu sám vyzkoušet, jestli mi to vemou i ve spoji kde to neni přímo napsaný. Ono to asi bude spadat přesně do tý kategorie "rozhoduje řidič"...

Srovnání nákladů: Jak už sem psal, nikdo z naší třídy (krom těch čtyřech) neplatí přes 1700Kč ročně. Za učebnice (za předpokladu koupě novejch) se dostanu spolehlivě přes litra (jen čeština, děják a matika mě vyšly na 700Kč), věci na výtvarku taky něco k litru, 700Kč platíme příspěvek škole a další jeden až tři tisíce za školní akce typu kina, divadla, výlety, exkurze... Když si přidám, že každej teenager chce iPhone, počítač a mp3, tak bych řek, že rodiče a studentíci asi už to jízdný tak moc ani neřešej. Pro mě osobně by to řešení potvrzení a úřadování byla snad větší votrava než ty dvě kilča měsíčně.

Ostatně já dávám za dojíždění jen 90Kč měsíčně a třeba za šotoušení (foťák a jízdný) sem jen za prázdniny někde přes 5000... :-) Inu koníček je koníček...

PS: Strojvudce88: Nemyslím, že řidiči jsou jen rozumu mdlého, ale jsou to prostě Češi, kteří rádi cokoli ošidí a ušetří, kde to jde.

No... Moje zkušenosti sou spíš takový, že málokterej řidič aspoň přikejvne na pozdrav (někteří berou pozdrav jako výzvu k detailní kontrole jízdních dokladů). A docela často vídám i ty, kteří za každou cenu buzerují cestující. Např. sem viděl rozhovor: "C: Dobrý den, jedete do Prahy? Ř: Když to nevíte vy, tak jak to mam vědět já?! Se podívejte do jízdního řádu." Nedávno jsem v autobuse 15min čekal, protože řidič odmítal cestujícímu vytisknout jízdenku (místo 7Kč si veme 5 a pustí bez jízdenky, ovšem tenhle cestující na tý jízdence v souladu s podmínkami trval). Samozřejmě jsou tady i milí a ochotní řidiči dodržující jízdní řád i povolenou rychlost, ale rozhodně v menšině.

A to samozřejmě je jedna z věcí, který odrazujou lidi od hromadný dopravy.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.08.2010 (12:27)  
MZ: Pokud má dítě bydliště školu v obci, tak tam dojde "zadarmo" pěšky, ale když se v obci škola z ekonomických důvodů nezřídí nebo pro malý počet žáků zruší, tak vznikají rodičům dítěte náklady, protože podle zákona musí své dítě posílat do školy, ale žádný zákon jim neukládá povinnost hradit náklady na dojíždění do základní školy.
Tudíž jsou ve srovnání s rodiči dítěte bydlícího v obci se školou, kam chodí zadarmo pěšky diskriminováni ...


Trochu vám tuto představu nabourám. Od 1. do 4. třídy jsem chodil do malotřídky v sousední vesnici. Každý den 2 km tam a 2 km zpět, po silnici mezi vesnicemi bez chodníku za každého počasí a pěšky, tedy "zadarmo" jen kvůli tomu, že tím směrem žádný bus v daný čas nejezdí. Kdyby se v dnešní době našel někdo, kdo by stejným způsobem posílal děti do školy, dostane také příspěvek? I na benzín projetý autem? V naší vesnici byl vždy problém s množstvím autobusových spojů (ráno jeden do města, odpoledne dva z města). S novou fabrikou sice přibyly spoje svážející dělníky na směny, ale ouha, je to MHD, kde ŽJ neplatí. Jaká tady funguje spravedlnost? Jaký je rozdíl mezi školákem jedoucím vlakem/OAD do vedlejší vesnice a školákem jedoucím MHD do jiné městské části? Proč to není celoplošně a pro všechny žáky školou povinné státem zaručené, místo toho je to "dárek" Dr. Ratha opatřený jeho podpisem pro Stč. kraj, ovšem placený z peněz všech?

Coby vesničan od narození se necítím být jakkoli diskriminován tím, že musím dojíždět. Beru to jako daň za to, že tu máme relativní klid a čistější vzduch. Ve městě sice mají všude blízko, ale zase musí trpět hluk kamionů a smrad z aut, když vesničané vyrazí do úřadu, na nákupy nebo za zábavou.


M: Na zakladni skolu musi i ten, kdo studovat nechce...
Když vynecháme nepřizpůsobivé parazity, znáš ve svém okolí někoho, kdo by posílal své děti na základku jen proto, že mu to nařizuje zákon a kdyby takové nařízení neexistovalo, raději by měl doma negramoty jen proto, že by dojíždění do školy stálo peníze? :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko