..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.02.2009 (15:03)  
Yves: ano, správně. Další fáze BY MĚLA navázat. Takových projektů, co měly navázat a dodnes nenavázaly už tahle země viděla!
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
04.02.2009 (15:01)  
Samozřejmě, že nepřesedlají všichni. Nikdo nečeká, že se bude člověk trmácet přes celé město na vlak. Pak je ale také spousta lidí, kteří to mají na vlak stejně daleko, případně blíže, jako na autobus. U těch pak lze předpokládat, že se rozmyslí, čím pojedou. Je pravda, že jízdní doby neznám, ale když se pak vlak aspoň přiblíží jízdní době autobusu, už někteří cestující přesednou právě do vlaku. Nasazením motorových jednotek (Desir, či podobných) dosáhnete zkrácení jízdních dob, ale oproti rekonstrukci tratě a elektrifikaci je to nesrovnatelné.
A navíc je tato stavba podle mne přípravou na elektrifikování celého úseku Jihlava - Brno. A to také význam má, především pro dálkovou dopravu (Plzeň - Brno bez přepřahu, to zní dobře, alespoň tedy pro mne). To sice naráží na úvratě, ale uvažované nakoupení řídících vozů tento problém řeší.
registrovaný uživatel Bovlk 
04.02.2009 (14:57)  
Rad bych se zeptal, kde se zjistit vytizeni trati osobni (zvlast) a nakladni (zvlast) prepravou. Mam na mysli vcetne toho, jak moc jsou ty vlaky obsazene. Je na to nekde na webu nejaka celkova tabulka, musi se to dohledavat po nejakych sbornicich, ...? Vubec nevim, kde zacit, ale budu rad za nejake konkretni odkazy. Diky.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (14:48)  
Ve zprave o tom neni ani slovo...
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (14:47)  
Jako jo, Rakousko... laskavy ctenar necht si na maps.google.com prohledne eSko z Vidne do Wolfsthalu a pak trat Breclav-Znojmo.
Za se z Breclavi do Znojma asi nejezdi pres 100 kmh, tak to z te mapy nepoznate, ale rozhodne tam poznate, ze v Rakousku maji nadrazi vesmes v dedine (nekde skoro na navsi), v Cesku zpravidla kilometr od dediny... Pro trat Brno-Jihlava to plati take, mozna i vice...

A tohle zadna elektrifikace nezmeni. Cesi proste historicky vlaky odmitli a ted uz to asi zmenit pujde tezko. Silnice na namesti ale vedou...
registrovaný uživatel Yves 
04.02.2009 (14:41)  
Nechápu, že jste všichni pořád omezeni tímto článkem. Brno - Rapotice je první fáze. Plynule by měla navázat fáze Rap - Jih. Až po dokončení celé trasy to má význám. Jistěže úsek Brno - Rapotice je k ničemu. To vůbec nedává logiku skončit s drátama v Rapoticích na konci světa uprostřed lesů místní pahorkatiny. Proto se musí brát v potaz následné dokončení 240ky v celé trase. Já mám pádný důvod, proč eletrifikovat. Jsem z Třebíče a do Brna vlakem jezdím a budu jezdit ještě mnoho dalších let. :) Úvahy o človíčku, který šel do práce a tohle si vymyslel, jsou maximálně úsměvné. O elektrifikaci se uvažuje pár desítek let.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.02.2009 (14:31)  
Sýkoráček: Opravdu bude po té akci vlak rychlejší než autobus? Opravdu bude rychlejší i pro obyvatele spádových obcí (dilema jestli bus+ vlak nebo přímý bus)? Opravdu bude cestování vlakem do Brna časově výhodnější pro obyvatele většiny území Třebíče (AN je blíž k centru a některým sídlištím než nádraží)? Opravdu bude spojení vlakem rychlejší než alternativy vzhledem k cílovým destinacím v Brně (kombinace vlak+ MHD nebo jiná návazná doprava)? řešil tohle vůbec někdy někdo??
M. Souhlasím. Ke Znojmu jen tolik, že Rakušáci mají už drahně let dráty z Retzu (vazba na S-Bahn ve Vídni, kam se jim na naftu do tunelu moc nechtělo), takže logicky požadovali dráty do Znojma. Námitku, že význam Retz- Wien je srovnatelný s 240 (mimochodem- trať je jednokolejná...) lze vyloučit tím, že oni mají veškerou železniční infrastrukturu v solidním stavu, minimum pomalých jízd, v kolejišti jim nikde nekvete luční kvítí a nádraží se zastávkami bývají malebná radost pohledět. A pak si samozřejmě můžou elektrizace vedlejších tratí dovolit, až na tom budeme stejně, nebudu mít proti "drátizaci" 240 ani to nejmenší.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (14:13)  
Tyhle investice bez nejakych podkladu (na rozdil od Yvese si nemyslim, ze by to bylo necim zasadne podlozene; spis to proste nejaka politicka hlava vymyslela cestou do prace) jsou dobre pro jedinou vec a pomnik tohoto je "dalnice" u Tabora.
Protoze se tam uz postavila "dalnice", tak uz trasa D3 musi vest tama, protoze se tam uz preci proinvestovalo tolik penez...

Jako vy, zastanci - napiste proste nejake padne duvody, proc by k te elektrifikaci melo dojit. Ze to neudelal ten, koho to napadlo je obvykle, ale popkud se vam ten napad libi, tak k tomu snad musite mit nejakej duvod, ne?

Z meho pohledu - rychlost nesouvisi s tim, co pohani motor. K cemu mi jsou draty do Rapotic, kdyz 80% vlaku ma delsi trasu?
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (14:07)  
Yves a Znojmo - Rakusaci patrne rekli: Dobre, budeme nasima pantakama jezdi az do Znojma, spojime tak obe zeme, ale mame podminku - nebudeme tak kvuli tomu posilat diesel. Cili tohle byl ten duvod. Znojmo-Wien pujde dat bez prestupu, bez elektrifikace by to neslo. Je to stejne jako ptat se, k cemu je dalnice z Belotina do Klimkovic. Sama o sobe pochopitelne k nicemu, ale jako soucast celku vyznam ma.

Na cestovani Brno-Trebic elektrifikace Brno-Rapotice nezmeni nic, protoze to neni soucast celku, protoze v Rapoticich neni mozne z dratu plynule prejit na nedrat (nebo da, ale jedine tak, ze diesel pojede uz z Brna)
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
04.02.2009 (14:06)  
SzKT: K těm aspektům, co lidi přilákají do vlaků jsou to hlavně čas a peníze. Tedy když se investuje do trati, dojde ke zvýšení rychlosti a tím ke snížení jízdních dob, tak to lidi přitáhne. Peníze to je pak otázka tarifní politiky dopravce + kolik zadotuje kraj (stát). Kultura cestování určitě také hraje roli, nicméně většina lidí kouká spíše na peníze.
A elektrifikace do Klatov zas takový nesmysl nebyl, protože úsek Plzeň-Klatovy bývá docela vytížen. Další roli mohla hrát uvažovaná rekonstrukce 160, kdy by přes Klatovy jezdily odklony. Dle neověřených informací se mělo dokonce drátovat z Klatov do Domažlic.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko