Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
A navíc je tato stavba podle mne přípravou na elektrifikování celého úseku Jihlava - Brno. A to také význam má, především pro dálkovou dopravu (Plzeň - Brno bez přepřahu, to zní dobře, alespoň tedy pro mne). To sice naráží na úvratě, ale uvažované nakoupení řídících vozů tento problém řeší.
Za se z Breclavi do Znojma asi nejezdi pres 100 kmh, tak to z te mapy nepoznate, ale rozhodne tam poznate, ze v Rakousku maji nadrazi vesmes v dedine (nekde skoro na navsi), v Cesku zpravidla kilometr od dediny... Pro trat Brno-Jihlava to plati take, mozna i vice...
A tohle zadna elektrifikace nezmeni. Cesi proste historicky vlaky odmitli a ted uz to asi zmenit pujde tezko. Silnice na namesti ale vedou...
M. Souhlasím. Ke Znojmu jen tolik, že Rakušáci mají už drahně let dráty z Retzu (vazba na S-Bahn ve Vídni, kam se jim na naftu do tunelu moc nechtělo), takže logicky požadovali dráty do Znojma. Námitku, že význam Retz- Wien je srovnatelný s 240 (mimochodem- trať je jednokolejná...) lze vyloučit tím, že oni mají veškerou železniční infrastrukturu v solidním stavu, minimum pomalých jízd, v kolejišti jim nikde nekvete luční kvítí a nádraží se zastávkami bývají malebná radost pohledět. A pak si samozřejmě můžou elektrizace vedlejších tratí dovolit, až na tom budeme stejně, nebudu mít proti "drátizaci" 240 ani to nejmenší.
Protoze se tam uz postavila "dalnice", tak uz trasa D3 musi vest tama, protoze se tam uz preci proinvestovalo tolik penez...
Jako vy, zastanci - napiste proste nejake padne duvody, proc by k te elektrifikaci melo dojit. Ze to neudelal ten, koho to napadlo je obvykle, ale popkud se vam ten napad libi, tak k tomu snad musite mit nejakej duvod, ne?
Z meho pohledu - rychlost nesouvisi s tim, co pohani motor. K cemu mi jsou draty do Rapotic, kdyz 80% vlaku ma delsi trasu?
Na cestovani Brno-Trebic elektrifikace Brno-Rapotice nezmeni nic, protoze to neni soucast celku, protoze v Rapoticich neni mozne z dratu plynule prejit na nedrat (nebo da, ale jedine tak, ze diesel pojede uz z Brna)
A elektrifikace do Klatov zas takový nesmysl nebyl, protože úsek Plzeň-Klatovy bývá docela vytížen. Další roli mohla hrát uvažovaná rekonstrukce 160, kdy by přes Klatovy jezdily odklony. Dle neověřených informací se mělo dokonce drátovat z Klatov do Domažlic.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.