Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
Proč byste chtěl brzdit provoz samovratnými výhybkami, přes které se může jet v samovratném režimu maximálně rychlostí 60 km/h (pokud to konstrukce samotné výhybky dovolí) ?
Dále se nabízí otázka jak často tam ty autobusy jezdí. Protože byť mnohé obce mají v centru autobus a někde zastávku vlaku, tak třeba o víkendech nebýt vlaku, tak jsou odříznuti od světa. I když předpokládám, že zde ten problém nebude zcela.
Také sem se dočetl, že po dokončení úseku Brno - Rapotice přijde na řadu úsek Rapotice - Jihlava. Dokončení je plánováno na rok 2011.
SYN: V tomto s Vámi musím souhlasit. Napsáno přesně a výstižně. ;-)
Dále bych si dovolil zopakovat že jízdní doby rychlíků a autobusů jsou v úseku Třebíč-Brno již dnes stejné, před úpravou 240ky.
Pak tu máme jeden problém - nevím kdo s tím začal ale někdo tu čte předchozí příspěvky buďto vůbec nebo selektivně, jinak snad ani není možné aby minul níže mnohokrát opakovanou informaci že elektrifikace je schválená celá. U SzKT je to ještě pikantnější o to že tu manipuluje částou 4 miliardy, která se nikde v článku nevyskytuje a je to cena za elektrifikace až do Jihlavy! Takže je těžko pochopit co jiného než mozkový zkrat nebo účelová dezinformace může být když napíše (a další od něj opisují) že se vyhodí 4G za elektrifikaci jen do půlky (do Rapotic)?
No a neříkám že se má vždy používat postup "ale tamto bylo taky drahý a k ničemu tak proč ne toto" ale je fakt že ta elektrifikace Znojma se mi též zdá být téměř výhradně prestižní věcí na Evropské úrovni, jinak se fakt těžko vysvětluje investice kterou využívá řádově míň lidí než ta kterou tu teď strháváte... Mimochodem nezapomeňte že nejen že do Znojma žádná jiná elektrifikovaná trať nevede (a vše co uvádíte proti tomu aby vedla tady platí tam nejmíň dvakrát) ale taky až jednou povede, tak to bude dále komplikované rozdílností napěťových soustav - neboli ještě pěkně dlouho budou jediná vozidla schopná přejíždět z jedné trati na druhou Pendolíno a 380... což by mělo podtrhovat izolovanost a jednoúčelovost téhle elektrifikace. Opravdu zajímavé že tam to nikomu nevadí?
Ale pozor, toto jak říkám není argument proti tomu aby se elektrifikovalo, je to myšleno jako námitka proti tomu co tu někteří říkají že je mnoho jiných důležitějších míst než 240 - ano například Znojmo-Šatov-(Vídeň) že...
A pokud jde o tu beznou dochazkovou vzdalenost, tak asi takto - vlak zastavuje od centra kilometr, autobus primo v centru. Co asi bude bliz? Vlak nebo autobus? Pokud bude dana obec kruh (jakoze to vetsinou ani kruh neni, spis to byva neco jako lizatko), pricemz bus bude mit zastavku v jeho stredu a vlak na jeho obvodu (bude tecnou - casteji ma vlak zastavku na konci te stopky lizatka), tak POLOVINA lidi bude zjevne bydlet na polovine obce, kde vlak nejezdi a budou to mit na autobus bliz. V te polovine na strane vlaku to bude nevim jak, mozna 50-50. Takze 75% lidi to ma bliz na bus, 25% na vlak (v pripade lizatka je to 90-10). Ja se totiz nebavim o tom, co je dobra dochazkova vzdalenost a co rano chodi Prazaci, ale o tom, co je bliz. Tech 500 metru muze clovek i 10 minut...
Bovlk: No a kdyby ti primo pod oknem zastavoval autobus, kterej by to do prace dovezl stejne rychle, tak bys rano tech 10 minut slapal? Nebo bys jel radeji tim autobusem?
Jde o to, ze ty alternativu nemas (autobus se nekde zaseka a aby zastavoval pod oknem vsem, tak by asi mel hodne zastavek:-), ale v tech dedinkach je autobus i vlak stejne rychly a zastavek maji stejne. Akorat, ze na vlak nemusi pres celou dedinu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.