..: Program ČéDés má nalákat mladé k práci pro ČD :..

ČD v pohybuPraha - České dráhy rozjely stipendijní program určený pro studenty devátých ročníků základních škol. Dopravce se tak snaží reagovat na věk provozních zaměstnanců. Dle personálního náměstka drah Milana Ruttnera průměrný věk zaměstnanců ČD stoupá. Dlouhodobě je známý nedostatek strojvedoucích, jejichž věk se v průměru pohybuje okolo padesáti let. Dráhy tak chtějí oslovit potenciální zájemce o práci na železnici. Ti musí úspěšně absolvovat přijímací pohovor a dále uzavřít smlouvu, která je bude po maturitě zavazovat k 5 rokům práce pro České dráhy.

Lákadlo pro případné zájemce a uchazeče bude například bezplatné ubytování při studiu, příspěvek na vzdělávání a školní pomůcky, či bezplatné cestování vlaky. Program nazvaný jako ČéDés bude od školního roku 2009/10 realizován na devíti partnerských školách.

Více informací na webu Českých drah. K výměně názorů na toto téma máte prostor i na diskuzním fóru ŽelPage.

Zdroj: TZ ČD


Vítek_V | 5.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
06.01.2009 (15:23)  
AD Aleš Franc ano dopravu a přepravu(náplní byli předpisy) jsem měli 2 - 4 ročník a navíc to byli maturitní předměty,ale dopravní předpisy resp. jejich opakování bylo navíc.
06.01.2009 (15:21)  
AD M ale strojvedoucí má zpravidla eletrotechnické vzdělání jeho možnosti na trhu práce jsou nemalé(něco umí má nato papíry) kdežto třeba výpravčí je na tom hůř rozumí trochu všemu,ale dohromady ničemu(záleží na škole),zpravidla se orientuje v dopravě(všeobecně)ale papíry má vhodné jen pro výpravčího.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
06.01.2009 (15:17)  
to už platí cca 9 let někdy se dávali výjimky pro průmyslovky,ale za předpokladu nepovinné předmětu(snad dopravní předpisy už nevím jak přesně jse to jmenovalo a učil resp. zkoušel nás bývalí KD) 2 týdně

U nás na průmce byly dopravní předpisy náplní odborných předmětů ve 2-4 ročníku. V žel. dopravě se dělaly D1,D2,V15 , v přepravě přepravní předpisy , v zab.zař zase všechny možné zabezpečovací předpisy. Ve čtvrťáku jsme měli předmět tuším , že se jmenoval Informační soustava a zde se probíraly všechny možnosti provádění uzávěrek všech pokladen.
Z provozních zkoušek jsme dělali po druháku osobní pokladnu , během třetího ročníku vozového disponenta a dálnopis a ve čtvrťáku nákladní pokladnu a zkoušku pro výpravčího.
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (14:34)  
Jiří Průša - ale proc by ten strojvedouci chtel odchazet? Jiste, vyjimky existuji, ale obecne - strojvudce je specialista ve svem oboru, navic je jich nedostatek, takze maji urcitou vyjednavaci pozici (problem je, ze na vsechno ma urcita firma tabulky a normy a predpisy...). Kdyz prestane strojvedoucit, tak je z neho takrka obycejnej "vyucenej". Sice muze cokoliv, kde neni potreba nejaka kvalifikace, ale obycejni vyuceni takovy penize jako strojvudci zjevne nemaji.
06.01.2009 (14:27)  
AD Aleš Franc to už platí cca 9 let někdy se dávali výjimky pro průmyslovky,ale za předpokladu nepovinné předmětu(snad dopravní předpisy už nevím jak přesně jse to jmenovalo a učil resp. zkoušel nás bývalí KD) 2 týdně. O autoricaci rozhoduje KD zpravidla po zpravidla 2 - 4 měsících výcviku.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
06.01.2009 (14:00)  
Výpravčí musí nejdříme min. půl roku pracovat jako signalista pak teprve muže udělat autorizaci a to jsou min. další 3 měsíce

Když jsem dělal SPŠD , kdo chtěl , udělal si všechny provozní zkoušky a po maturitě již nastoupil do procesu autorizace , která tehdy mohla trvat tak 20 směn.
Dnes musí každý zájemce , který vystudoval SPŠD dělat nejdřív půl roku signalistu ?
06.01.2009 (13:47)  
Akorát nějak chybý seznam profesí o které má ČD zájem,vzhledem k nákladům na výcvik předpokládám strojvedoucí a výpravčí ostatní profese se celkem daří nabírat průběžně a jejich výcvik není tak drahý a dlouhý.A 5 letý závazek je docela rozumně dlouhý zejnéma pro zaměstnance pro zaměstnavatele tolik výhodný není,než strojvedoucí získa "licenci" tak to trvá min 1 rok a spíš o déle a finační náklady jsou dost velké.
Výpravčí musí nejdříme min. půl roku pracovat jako signalista pak teprve muže udělat autorizaci a to jsou min. další 3 měsíce. Čili 6 měsíců odvádí nějakou práci potom 3 měsíce nic a pak konečně začně pro zaměstnavatele odvádět práci pro kterou je placen na studiích.
registrovaný uživatel karosa  mail  
06.01.2009 (13:16)  
Podle mě je správné, že si zaměstnavatelé(konečně) uvědomují, že je pro ně nejlepší, když si své budoucí zaměstnance podchytí a vychovají už od školních let. A co se týká závazku na x let, klidně bych tuto hranici pro strojvedoucí zvýšil na min. 7 let. A pokud by chtěl(z nějakých důvodů na jeho straně,ne tedy např. pozbytím zdrav. způsobilosti) v té době odejít, vrátí poměrné náklady studia, jehož cena by mu měla být vyčíslena už před podpisem smlouvy. Aspon takhle to funguje v našem podniku a můžu říci, že se to osvědčuje a odchází skutečně jen ten, kdo má opravdu závažný důvod.
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (12:21)  
něco mi říká, že fírové od bastardů asi bez Hochdeutsch do Drážďan jezdit nemůžou.
Takze proto tam nemuzou jezdit Rakusaci?:-))

Jinak to s tim rozhodnutim v 15 nebo pripadne krach CD (tohle bylo obzvlast dobry...), tak stejne ale funguje cokoliv, ne? Kdyz nekoho prestane v 20 bavit ridit masinu, tak ma holt problem. Stejnej problem ma ale doktor, kteryho 2 roky po skole prestane bavit doktorovat. Tezko ho nekde z fleku vezmou jako architekta...
06.01.2009 (12:15)  
MS) Já tuším, že minimálně jsou požadavky kurz na mašinu, platné seznání s tratí (myslím, že se musí obnovovat), a pak třeba jazykové kurzy - něco mi říká, že fírové od bastardů asi bez Hochdeutsch do Drážďan jezdit nemůžou. Ale co dál. No asi začátečníkům spíš budou půjčovat to, kde se míň rozbije - žehlička pro posun nebo šukec, a až pak třeba banána s konvojem emzet na chvostu :) Snad mě doplní znalí oboru.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko