..: "Taurus" pro belgické dráhy bude testován ve Velimi :..

SNCB 1801 a, foto: Chary Velim – První exemplář lokomotivy ES60U3, kterou pro belgické státní dráhy (SNCB) dodává koncern Siemens, dorazil v sobotu 6.12.2008 ve večerních hodinách do stanice Velim. Odtud byl přetažen na Zkušební železniční okruh, kde by se měl podrobit testování. Lokomotivu, jež nese označení BE-SNCB 91 88 0018 001-3, do Velimi dopravila firma RailTransport pomocí dvou dieselových lokomotiv Hercules, ER20-005 a ER20-009 pronajatých od MRCE dispolok.

Testovaná lokomotiva je prvním kusem z šedesátikusové dodávky, kterou si SNCB objednaly na počátku roku 2006. Nasmlouvaná cena celé zakázky je 211 milionů €, tedy asi 90 milionů korun za jednu lokomotivu. Zbytek série by měl zákazník přebírat během let 2009 a 2010, součástí smlouvy je ale i opce na dalších 60 kusů.

SNCB 1801 b, foto: Chary Nová belgická řada HLE 018 patří do rodiny lokomotiv Eurosprinter a koncepcí i parametry se nejvíce blíží již běžným taurusům (ES64U4), z nichž zároveň přebírá téměř nezměněný pojezd. Maximální rychlost je přesto snížena na 200 km/h, maximální výkon na 6000 kW a zjednodušena je i elektrická část, z níž byl vypuštěn „německý“ systém 15kV 16,7Hz AC. Snížen byl výkon EDB, který má nyní trvalou hodnotu jen 2400kW. Skříň vychází z pětadvacetikusové dodávky obdobných lokomotiv pro Portugalsko, kvůli zavedení nových norem TSI ale musela projít řadou stěží patrných změn. Výrobce udává rozjezdovou tažnou sílu 300 kN a trvalý výkon 5000 kW, pod napětím 1,5 kV půjde o výkon poloviční.

SNCB 1801 c, foto: Chary Nové lokomotivy by se měly objevovat jak na konvenčních tratích, tak na vysokorychlostní trati L2 mezi Bruselem a Lutychem. Zároveň již běží schvalovací řízení v sousedních zemích, protože se počítá s nasazením především v Beneluxu a Francii, pod stejnosměrným napětím 3 kV by měly lokomotivy zajíždět i do německých Cách.

Zdroj: ŽelPage, TZ Siemens Transportation, Railway Gazette text: Josef Petrák, JTB.


Chary Poslat mail autorovi | 7.12.2008 (12:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from ČR Středočeský Belgie


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
08.12.2008 (13:17)  
Z ciziho krev netece neni uplne spravne prirovnani asi.Spis neco jako blizsi kosile nez kabat (ale ani tohle neni uplne OK). Ale proc davat castku X Nemcovi (a je celkem jedno, kolik lidi si diky tomu koupi novy baraky u Ryna), kdyz se castka X+Y muze dat Cechovi. Zvlast, kdyz tu castku Y vyuzije muj dobrej znamej (na barak u Ryna:-))
Holt, statni zakazky - sen kazdeho podnikatele...
Registered user JOHNZ 
08.12.2008 (12:05)  
waszyn: Tam niekde to asi naozaj bude. Ale je otazka ci to tam nebude aj v pripade tych zapadnych strojov. Z cudzieho predsa krv netecie.
Registered user waszyn 
08.12.2008 (12:02)  
Chikatetsujin:
tve uvahy se ubiraji spravnym smerem. Bohuzel ted nemam v hlave konkretni jmena, ale ta brutalni preference skodovky vyplyva mj.z hodne zajimavych vazeb co se tyce statutarnich a dalsich ruznych organu CD, MD, Skody Plzen a tusim CEZu. Rozhodne se nejedna o zadnou vladni podporu ceskemu prumyslu, ignorance veskerych modernich vozidel vyrobenych mimo koncern Skoda Plzen je spise peknou velkou domu zainteresovanych osob tolerovanou MD.
Registered user JOHNZ 
08.12.2008 (12:00)  
Chikatesujin: Je otázka, koľko by stáli pre Prahu aj tie západné vozidlá ...

Pripomeniem jeden vtip:
Bolo vypísané medzinárodné výberové konanie na stavbu plota okolo prezidentského paláca. Prihlásil sa Poliak, Ukrajinec a Slovák (alebo Čech, alebo Nemec to je zajedno).

Došli na miesto a najprv sa úradník pýta toho Poliaka, že za koľko. Poliak si to pomerá, a povie že materiál 100 tisíc a robota 70 tisíc, to je 170 tisíc. Potom sa opýta Ukrajinca, ten chvíľu rozmýšľa a povie tak asi 80 tisícm materiál a 50 tisíc robota. Spolu 130 tisíc. Potom sa opýta Slováka (Čecha, Nemca) a ten hneď odsekne 330 tisíc.

Úradník je tou jeho cenou šokovaný a tak si ho zavolá bokom. Opýta sa ho, že prečo tak veľa. A ten mu odpovie: "No šak 100 tisíc mne, 100 tisíc tebe a za 130 tisíc to dáme tomu Ukrajincovi".

Takto môže napr. zabezpečenie do jednej jedinej stanice od jednej aj tu spomenutej firmy stáť na Slovensku toľko čo vo Švajčiarsku to isté zariadenie na 3 stanice (spolu s dvojnásobným počtom výhybiek) aj trať medzi tým.
08.12.2008 (11:49)  
Paninaro: Celá ta vaše odpověď M-ovi je zajímavá, ale uvědomujete si, že říkáte "ČR potřebuje lokomotivy", "ČR podpoří výrobce"? Pokud vím ČR nepodpoří vůbec nic (pokud si tak vybavuji). ČD objednaly lokomotivy a zaplatí je ze svého (asi zejména z půjček). Stát jim na to nedá nic. Od státu sice dostávají dotace na obslužnost, ale sami víme jak se ČD staví k jejich výši - že vůbec nepokrývá vznikající náklady. Tím kdo tedy sponzoruje zaměstnanost na Plzeňsku jsou ČD a Śkoda si za to pak přikoupí zase nějakou pěknou fabriku (tak 2 akvizice do roka).

Takže tady vůbec nejdo o to jestli se 380 líbí/nelíbí, ale to jak se ČD chovají k penězům - líbí/nelíbí. Kdybyste měl soukromou firmu a přehazoval každou korunu v ruce (jako to mají ČD) určitě by vás nezajímaly zájmy cizí firmy. Navíc kdyby hrozily pravidelné nakákupy Taurusů, Desir, Flirtů a já nevím čeho ještě (tedy vlastně konkurence) musela by Škodovka jít zákonitě s cenou dolů.

Jinak cena svázaná s malým počtem kusů je v případě Škody pověra. Stačí se podívat na zákazky rekonstrukcí metra pro Prahu nebo zakázky na tramvaje. Objednavky stovek kusů a cena leze stále nahoru (v případě metra na neúnosnou hranici) a tramvaj v nižší výbavě (bez klima atp) je výrazně dražší než obdobné typy na západě...

Takže jsem přesvědčen, že případně větší objednávka by 380 zlevnila - leda by se ČD naučily obchodovat.
Registered user JOHNZ 
08.12.2008 (11:46)  
Semík: Súčiastky sa zoženú, technológie ostávajú. Ani dnes nie je problém zohnať napr. fungel nový motor do brílovca ...

Ja si skôr myslím, že keby to aj tak bolo lacnejšie, 109E vznikla z rozhodnutia ČD, že keby ich teda mali čakať podobné problémy ako s pendolinami (napr. ŽSR stále tvrdia, že taurus ja na Slovensku neschváliteľný s výnimkou koridorizovanej časti trate 120 a trate 110), tak si radšej trošku priplatia a za tie peniaze si dajú vyrobiť rušeň od základu presne podľa svojich požiadaviek.

Slovnici kupovali ES64U4 ale len s ETCS a LZB/PZB po rovné 4 mega Ojro (100 mega Kč). To znamená, že ES64U4D (A+B+C v jednom) by len po zrátaní ceny za všetky tie VZtká stála minimálne 110 mega Kč. A to ešte neviem, či/akú v tom majú Slovnici EDB. Predpokladám "originál" odporník len na 3kV.
08.12.2008 (11:07)  
Ad Semik...

Pokud je mi známo...a znalci (nebo "znalci") upřesní...tak SKV již dávno ND na lokomotivy z produkce ČKD nevyrábí, ale prodal licence jiným soukromým firmám.

Napadá mě např. SKD Praha....

http://www.acri.cz/cz/index.php
08.12.2008 (10:16)  
Hawkey a Martin Grill - Máte pravdu, pánové. Prostě pár rado by ekonomů již před časem odsoudili Škodu jako takovou včetně Škody 109E a dnes už se jen opírají o jaké si pseudoekonomické floskule, porovnávají zde traktory, porcelán a bitevní letadla s lokomotivami a pletou z h....a bič... A to není jenom Škoda 109E. Jim se zásadně nelíbí a jsou zásadně nespokojeni se Cityelefantem (ani nemusíte hádat, co by se mělo podle nich nakoupit - no zajisté patrové Desiro...Co jiného přeci, že...) Když padne téma na likvidaci regionálních železničních tratí, u kterých jsou hlavním viníkem mnohdy více soukromé zájmy a zájmy autobusových dopravců, než skutečná ekonomika vlastní tratě, tak zde píšou, že máma vlastně hustou síť a když se zde zruší každá druhá regionální trať, tak vlastě jenom dobře. Nevím, buď se tito přispěvatelé spletli web, nebo jsou v nějakém divném rozpoložení anebo jsou to lidé, které jsou zde umyslně nasazeni... No tak to už bych přeháněl, ale opravdu některé jejich názory jsou pro mě zcela nepochopitelné...
08.12.2008 (10:14)  
Semik: až na to, že ČD nikde ND levně neshánějí, naopak. Odpadkový koš za 10 tisíc a okno za 80 tisíc (ceny z centrálního skladu pro jednotlivé PJ) opravdu jako levné díly nevypadají.
Registered user Semík  mail  
08.12.2008 (9:39)  
Dovolím si ještě upozornit na jednu věc, kterou tady nikdo nezmínil. Když by se neobjednali lokomotivy od Škody. Představme si, že by lokomotivka v Plzni přestala existovat. Ptám se, odkud by se braly náhradní díly na X stovek lokomotiv co se tu ČD snaží provozovat? Aby to nevyšlo mnohem dráž než těch 30mega na jednu mašinku. Uvedu příklad z automobilového průmyslu. Mám auto Felicia pick up. Zadní dveře (náhradní díl- dodávala firma XY) za 5000,- jedno křídlo. Po skončení seriové výroby firma přestala tyto dveře vyrábět. Přišla druhá firma, která tyto dveře dělá za 15 000,-Kč. Tak si myslím, že pořád je lepší dát za novou lokomotivu o 30 Mega víc, než platit o 300% dražší náhradní díly na elektrické lokomotivy. A když jsem u těch náhradních dílů. Jak to bude s náhradními díly na motorové lok. po skončení SKV?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko