..: "Taurus" pro belgické dráhy bude testován ve Velimi :..

SNCB 1801 a, foto: Chary Velim – První exemplář lokomotivy ES60U3, kterou pro belgické státní dráhy (SNCB) dodává koncern Siemens, dorazil v sobotu 6.12.2008 ve večerních hodinách do stanice Velim. Odtud byl přetažen na Zkušební železniční okruh, kde by se měl podrobit testování. Lokomotivu, jež nese označení BE-SNCB 91 88 0018 001-3, do Velimi dopravila firma RailTransport pomocí dvou dieselových lokomotiv Hercules, ER20-005 a ER20-009 pronajatých od MRCE dispolok.

Testovaná lokomotiva je prvním kusem z šedesátikusové dodávky, kterou si SNCB objednaly na počátku roku 2006. Nasmlouvaná cena celé zakázky je 211 milionů €, tedy asi 90 milionů korun za jednu lokomotivu. Zbytek série by měl zákazník přebírat během let 2009 a 2010, součástí smlouvy je ale i opce na dalších 60 kusů.

SNCB 1801 b, foto: Chary Nová belgická řada HLE 018 patří do rodiny lokomotiv Eurosprinter a koncepcí i parametry se nejvíce blíží již běžným taurusům (ES64U4), z nichž zároveň přebírá téměř nezměněný pojezd. Maximální rychlost je přesto snížena na 200 km/h, maximální výkon na 6000 kW a zjednodušena je i elektrická část, z níž byl vypuštěn „německý“ systém 15kV 16,7Hz AC. Snížen byl výkon EDB, který má nyní trvalou hodnotu jen 2400kW. Skříň vychází z pětadvacetikusové dodávky obdobných lokomotiv pro Portugalsko, kvůli zavedení nových norem TSI ale musela projít řadou stěží patrných změn. Výrobce udává rozjezdovou tažnou sílu 300 kN a trvalý výkon 5000 kW, pod napětím 1,5 kV půjde o výkon poloviční.

SNCB 1801 c, foto: Chary Nové lokomotivy by se měly objevovat jak na konvenčních tratích, tak na vysokorychlostní trati L2 mezi Bruselem a Lutychem. Zároveň již běží schvalovací řízení v sousedních zemích, protože se počítá s nasazením především v Beneluxu a Francii, pod stejnosměrným napětím 3 kV by měly lokomotivy zajíždět i do německých Cách.

Zdroj: ŽelPage, TZ Siemens Transportation, Railway Gazette text: Josef Petrák, JTB.


Chary Poslat mail autorovi | 7.12.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Reportáže

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský Belgie


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
07.12.2008 (23:33)  
Hawkey - proc to mela byt diskuse o technice? V clanku je psano o technice i cenach...

Grill - tak dobry, ve svetle tveho prspevku "euro je porad euro" se trochu divim, ze pises cokoliv dalsiho, ale dobre. Trh se neridi mymi radami? No neridi - protoze ja jsem zadne rady nepsal, ja popisoval stav veci na extremne deformovanem "trhu" a to s dusledky na lidi (vsechny, nejen ty zamestnance).
Jestli mam nebo nemam pravdu je zaprve videt na cenach tech potravin (myslis, ze je normalni a hlavne vyhodne), pokud stat dorovna zemedelcum cenu mezi cenou ceskych a polskych jablek, aby se ceska jabka prodala? Ted si predstav totez naopak (tohle ale v naisch zpravach nebude) - polska vlada pomuze Polakum, aby se prodaly polsky hrusky namisto ceskych, ktere jsou levnejsi. Ceskej zemedelec splace nad vejdelkem a hrusky neproda (zato prodal jabka). Kdyby tam nebyly ty dotace, tak by se prodalo vsechno za setjnou cenu, akorat by stat usetril. Ovsem, jak jsi pravil - absolutni nezajem o to, kolik co stoji...
Jinak ma slova o tom, jak ten "trh" funguje (opravdu to nebyly rady) potvrdil (asi nechtene:) Hawkey, kdyz napsal, ze by se divil, ze by to Siemens nechal jen tak. Ostatne i vase "zadosti" o to, aby cesky stat pomohl Skode to potvrzuji. Napred pomohli Nemci Siemensu, ted pomuzou Cesi Skode, pokud bude Skoda levnejsi, tak zcela nepochybne Nemci znovu pomuzou Siemensu (a Skodovce uz nebude jak pomoct...) - je to naprosto presne to, co jsem psal pred tim. Ale jestli mas pocit, ze to funguje jinak, tak fajn:-)

Paninaro - ano, vice takovych jako ja a Parsnova zarusta koprivami. Vice takovych jako jste vy tri (sAd myslim nesouhlasi hlavne z principu:) a Parsnova preziva diky statnim zakazkam za "nic" a koprivami zarustaji uplne jine tovarny v uplne jinych oborech, kde by na zachranu jejich cinnosti (a zamestnani stejneho poctu zamestnanych lidi) stacilo mene penez. Kuprikladu by to mohly byt tisice lidi z vyspeleho sklarskeho nebo odevniho prumyslu, ktery ma tradici, ktery ma know how, vyvoj a vyzkum...
PS: Z toho bilionu rozpoctu je hodne hodne procent vazanych na splatcich uroku, ktere jsme propapali v minulosti, hodne penez jde na duchody, socialni davky, na platy statnich zamestancu. Argumentovat tim, ze stat ma rozpocet bilion a par milionu se tam ztrati je stejne, jako kdybys cloveku s 13K mesicnim prijmem rekl, ze na ty rifle za dvojku v pohode ma, protoze mu jeste 11K zbyde (a jaksi "vynechal" fakt, ze mesic musi neco jist a nekde bydlet...)

Mimochodem - ptal jsem se na duvod, proc by stat mel podporit zrovna kolejovy prumysl a ne jiny (ktery ma take dlouhou - mozna i delsi - tradici, historii, zamestnance). Odpovedi se mi nedostalo - misto toho jsem zjistil, ze trh se neridi mymi radami (ktere jsem mu ale nedaval) a ze jsem brouk pytlik. Zkuste neco jako odpoved na otazku...

JTB - jestli zivim flame, tak se omlouvam. nicmene je pomerne tezky nereagovat na perly typu "tretina ceny nehraje roli", "25 milionu je bezvyznamnych", "absolutni nezajem, kdo co stoji" apod. Jestli chces neco mazat, tak zacni tam... Mimochodem, jestli tva slova chapu spravne, tak tobe se ty nazory "kupte to za jakoukoliv cenu" taky moc nezdaji a do toho flamu jsi se zapojil rovnez...
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.12.2008 (22:59)  
JTB: no myslím, že tak žhavé to s tou cenou nakonec nebude, protože kdyby to tak bylo, moc bych se divil, ře by to Siemens nechal jen tak. A ani bych se moc nedivil, kdyby si i ostatní výrobci pomohli nějakým tím grantem.

Ale tohle by měla být diskuse o technice ..
07.12.2008 (22:30)  
Pánové, koukejte se honem rychle uklidnit. Začíná z toho být ošklivý flame, což netrpíme. Trošku respektu vůči sobě, prosím, stejně tak nezneužívejte možnost dávat +/- jenom proto, že někdo má jiný, i když věcný názor.

A zároveň si dovolím soukromě podotknout, že kvůli ochranářství jedněch firem s neznámým americkým vlastníkem poměrně záhy "skončí tisíce lidí na dlažbě", protože dělají pro německého vlastníka, který se na rozdíl od toho amerického neskrývá. A předražené zakázky jsou jistě velmi pěkná forma dotací soukromé firmě, ale jen dokud vám nedojde, že hospodaření ČD doplácíte z vlastních kapes. A i oněch hloupých 20 milionů rozdílu mezi taurusem a 380 je 400 mega, tedy 40 korun od každého občana ČR...
registrovaný užívateľ sAd 
07.12.2008 (22:25)  
Martin Grill07.12.2008 (22:11): Skvěle napsáno. Jsem zvěda, co na to teď pan "ekonom brouk Pytlík" napíše.
07.12.2008 (22:15)  
Martin Grill - Kvalitní komentář, pane kolego!!!! Více takových jako "M" a Škoda, Vagonka, Parsnova, CZ LOKO a Inekon zarůstá kopřivami, zanikne zde tradice několika generací vyspělého kolejového průmyslu, zanikne know how, vývoj a výzkum v dané oblasti, tisíce lidí skončí na dlažbě, ale hlavně, že při rozpočtu státu 1 bilionů a 100 miliard ušetří státem vlastněné ČD pár desítek milionů...
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.12.2008 (22:11)  
M: Trh se naštěstí neřídí tvými radami, čili my ostatní můžeme být v klidu. Dříve nebo později budeme mít radost z toho, že uvidíme dvacet kousků vymodlené mašiny na českých kolejích. No a ty si dál můžeš řešit důvody, proč tomu tak je, nebo kolik by stála jiná varianta. Absolutní nezájem kolik co stojí, absolutní nezájem o praxi "jinde ve světě".

ALL: Jen ho nechte ať si mrčí, je to jen neškodný, malý člověk...což ho asi docela štve, a proto si zde denodenně čteme jeho sáhodlouhé teorie velkého třesku snad na cokoli, o čem se na ŽP napíše.
registrovaný užívateľ M 
07.12.2008 (21:52)  
To by platilo, pokud by se prodavalo jen u nas. Proc jsou u nas drahy hadry je celkem zahada (celkem takovej dobrej clanek o tom byl v priůloze MF). Pritom nejaky ty narodni sklady nebo co jsou celkem kecy. Aby se prodavalo obleceni treba v Liberci, tak tam muzou navazet ze skladu v "levnym" Nemecku - pokud ma hrat roli velikost trhu (prelozeno - v tomhle to asi nebude:)...

stejne s tou lokomotivou - pokud by to bylo bez dotaci (problem je v tom, ze lokomotivy nakupuji hlavne zeleznice, ktere jsou zejmena statni, takze to nemusi mit dotace primo, ale "skryte"), tak by prodejni cena mozna byla vyssi, ale celkove tezko rict. Kdyz s dotacema zacne jeden, tak druhej musi taky, aby "dorovnal" soupere. Nakonec nevyhrava ten nejlepsi, ale ten s "nejbohatsim stryckem" (coz nejsme:(... Ovsem velikost trhu by "teoreticky" nemel byt zadny problem - pokud by vsechny staty hrali fer, tak by trhem Skodovky byla cela Evropa, kde by to vlastne melo byt pravidlem, kdyz uz mame ten volnej trh... Jenze jakmile to jeden stat porusi (bylo by krasne, kdyby ta unie byla hlavne o tom volnem trhu...), tak se system sesype. Ale asi maji v Bruselu dulezitejsi veci...

PS: Ta Amerika ma vyhodu, mimo jine, i v tom, ze maji jinak zarizeny DPH, ktery tu koncovou cenu dost ovlivnuje
registrovaný užívateľ junkrs 
07.12.2008 (21:24)  
To M: Nemyslím si, že to s tou státní dotací musí být tak špatné, jak píšeš. Vezmi si za příklad třeba naše zemědělce, mlékárny a dalších odvětví. Naříkají nad levnějšími dovozy. A proč? Buďto je výrobní síla a vstupní náklady o hodně menší (oděvy z Číny a podobně) nebo to způsobují vyšší státní dotace třeba v zemědělství na západ od nás. Pochopitelně, že nic by se ale nemělo přehánět :-)
Dále. Vyšší ceny většiny zboží jsou v Čechách dražší než jinde ve vyspělém světě. Vemte si za příklad porovnání u aut u nás a v Německu, elektroniky u nás a v USA nebo Japonsku atd atd. Nejsem žádný ekonom, ale jak už tu někdo zmínil, problém by mohl být i v tom, že náš trh je oproti těm ostatním vyspělým státům prostě malý a tak aby se zaplatily všechny náklady spojené nejen s výrobou ale i s vývojem musí být prostě cena za jeden kus vyšší.
registrovaný užívateľ Anowis 
07.12.2008 (21:15)  
To je focené v Kralupech? Tam to ted vypadá podobně.
registrovaný užívateľ M 
07.12.2008 (21:06)  
Zatimco pokud budou dotovat vlastni vyrobce, tak se zmeni pouze to, ze je casem budou muset dotovat jeste vice a nakonec bude muset pohrbit nejen lokomotivy, ale i dalsi dva tri prumysly. Skvela zmena...
PS: Furt taknak cekam na duvod, proc by prumysl, ktery dostane 10 giga mela byt vyroba lokomotiv

Jinak jeste takto - aby se uzivili evropsti zemedelci, tak se udelaji dotace na jejich vyrobu a pro jistotu i cla na dovoz potravin mimo EU. Diky clum musime nakupovat draz, nez bysme museli, diky dotaci muzou zemedelci prodavat levnejc, nez by mohli. No a pokud muzou vyvazet na cizi trhy, tak diky dotovane neni z tehle trhu vytlaci ty levne zemedelce z non-EU. Chudej zemedelec se stava jeste chudsim, bohatej jeste bohatsim. A naupujici kdekoliv musi zaplatit vic. Ale "vzdyt to tak delaji vsichni". U tech lokomotiv to neni zas az tak jine

Kazdopadne mne osobne 25 milinu z miry vyvadi velice. Ale pokud to jde na vlacky, tak vlastne neni skoda zadne koruny. Nehledame prece nejefektivnejsi investici, ale tu "nejhezci"...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko