Praha - Od ledna zřejmě výrazně posílí role české pobočky logistické firmy DB Schenker. Ta se totiž na konci lisopadu dohodla na fúzi se společností Railog, která se zaměřuje na železniční logistiku. Krom jiného provozuje kontejnerové vlaky do baltských přístavů, bývalého Sovětského svazu či na Balkán; svým zákazníkům také poskytuje železniční přepravu na míru.
"V železničních přepravách spatřujeme zajímavý potenciál do budoucna. Nasvědčují tomu například přibývající restrikce v oblasti ochrany životního prostředí, nahrává i zvýšení cen mýtného v celé Evropě," uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Schenker Tomáš Holomoucký s tím, že řešením je podle něj přesun přeprav na železnici.
Logistická a spediční společnost Schenker působí na českém trhu od roku 1991 a v Česku má zhruba 780 pracovníků na 18 pracovištích. DB Schenker nabízí především ucelená zákaznická řešení s maximálním využitím železnice na dlouhé přepravní vzdálenosti včetně předcházející a následné silniční přepravy. Je možné, že od ledna začne pro ČD Cargo zase o něco těžší boj o zakázky.
Zdroj: TZ Railog, deník E15/ČTK.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Konkurence nemusí být jen přímý boj o zákazníka, ale také to, že si kraj nespokojený se službami dopravce příště vybere nějakého jiného. Ten tam pak sice bude jezdit monopolně, ale s vědomím, že když na to hodí bobek, je zde další dopravce, který jej moc rád nahradí.
To je základ aby se to někam hnulo. Je jasný, že v dálkové dopravě těch potenciálně ziskových destinací zase až tak moc není, takže by nebylo špatné kdyby se nějak rozhýbalo dění v dotované dopravě, protože v opačném případě tady ještě nad hrobem uvidím drandit zelené vozy pamatující NDR a peršingy a brejlovci budou stále stěžejními lokomotivami.
Konkurencí v pravém slova smyslu jsou aktivity (zatím jen ústní) "žlutého pána" nebo nepovedený pokus s RT Expresy.
Tohle se tu už "x" probíhalo.
Licenci k provozování drážní dopravy na tratích SŽDC s.o. mají aktuálně 52 dopravci, včetně ČD a.s. a ČD Cargo a.s.
Už by to konečně chtělo dát příležitost někomu, kdo by ukázal, že to jde lépe i za ty 'dorovnávky', které jsou ještě v možnostech českého (krajského) rozpočtu...
*** ceny v regionální dopravě jsou nastaveny hluboko pod náklady, protože kraje nemají peníze. Funguje to díky tomu, že ten "správný" dopravce se zčásti zhojí na štědře dotované dálkovce a zbytek se mu "tak nějak" dosype - tu se schválí mimořádná dotace za krutou zimu, tu od něj potřebuje stát koupit budovy, které mu předtím daroval ...
*** ceny v dálkové dopravě jsou sice slušné, ale dokud se bude soutěžit stylem, jaký jsme zatím viděli (vítěz dostane cenu jakou nabídl, ČD dostanou celý zbytek), tak se k zakázce nejde dostat ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.