..: Společnost Railog bude od Nového roku součástí DB Schenker :..

logo_DB-Schenker, foto: DB SchenkerPraha - Od ledna zřejmě výrazně posílí role české pobočky logistické firmy DB Schenker. Ta se totiž na konci lisopadu dohodla na fúzi se společností Railog, která se zaměřuje na železniční logistiku. Krom jiného provozuje kontejnerové vlaky do baltských přístavů, bývalého Sovětského svazu či na Balkán; svým zákazníkům také poskytuje železniční přepravu na míru.

"V železničních přepravách spatřujeme zajímavý potenciál do budoucna. Nasvědčují tomu například přibývající restrikce v oblasti ochrany životního prostředí, nahrává i zvýšení cen mýtného v celé Evropě," uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Schenker Tomáš Holomoucký s tím, že řešením je podle něj přesun přeprav na železnici.

Logistická a spediční společnost Schenker působí na českém trhu od roku 1991 a v Česku má zhruba 780 pracovníků na 18 pracovištích. DB Schenker nabízí především ucelená zákaznická řešení s maximálním využitím železnice na dlouhé přepravní vzdálenosti včetně předcházející a následné silniční přepravy. Je možné, že od ledna začne pro ČD Cargo zase o něco těžší boj o zakázky.

Zdroj: TZ Railog, deník E15/ČTK.


Honza Beránek / JTB | 15.12.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.12.2008 (21:39)  
MZ:Mno to vím moc dobře, že se to tu mnohokráte probíralo, ale před tím jsme se tady bavili cenách v regionální dopravě...

Konkurence nemusí být jen přímý boj o zákazníka, ale také to, že si kraj nespokojený se službami dopravce příště vybere nějakého jiného. Ten tam pak sice bude jezdit monopolně, ale s vědomím, že když na to hodí bobek, je zde další dopravce, který jej moc rád nahradí.

To je základ aby se to někam hnulo. Je jasný, že v dálkové dopravě těch potenciálně ziskových destinací zase až tak moc není, takže by nebylo špatné kdyby se nějak rozhýbalo dění v dotované dopravě, protože v opačném případě tady ještě nad hrobem uvidím drandit zelené vozy pamatující NDR a peršingy a brejlovci budou stále stěžejními lokomotivami.
17.12.2008 (19:03)  
Chikatetsujin : konkurence "podle ekonomické učebnice" není přece o tom, aby se někdo dostal do ZDO. ZDO bude vždycky znamenat, že tam budou jezdit vlaky jednoho dopravce na něčí objednávku, čili žádný "souboj" o zákazníka. Čili konkurence žádná. Cožpak existuje nějaká konkurence v pražské městské dopravě i když jezdí v systému několik dopravců, tak tam platí "společný tarif" a každý dopravce má přidělenu určitou část koláče, který ho živí.
Konkurencí v pravém slova smyslu jsou aktivity (zatím jen ústní) "žlutého pána" nebo nepovedený pokus s RT Expresy.

Tohle se tu už "x" probíhalo.
16.12.2008 (20:00)  
MZ: Brátí tomu to, že bez VŘ není způsobu jak se dostat k ZDO... Je sice hezké že licenci vlastní 52 dopravců, ale statistika praví, že na SŽDC až asi na jedno promile je veškerá osobní doprava v drápech ČD. Nebo snad existuje nějaká jiná cesta jak se dostat do ZDO a o níž nevím?
16.12.2008 (18:11)  
Chikatetsujin : "Už by to konečně chtělo dát příležitost někomu, kdo by ukázal, že to jde lépe i za ty 'dorovnávky', které jsou ještě v možnostech českého (krajského) rozpočtu..." kolečko se uzavřelo. "A co tomu brání".
Licenci k provozování drážní dopravy na tratích SŽDC s.o. mají aktuálně 52 dopravci, včetně ČD a.s. a ČD Cargo a.s.
16.12.2008 (2:33)  
Racek: Ono to s tou krutou podhodnoceností nebude až tak žhavé. V těch pár výběrových řízeních byl vždycky zájem "konkurence" solidní, požadavek na vyrovnání ztráty nižší/stejný i nepatně vyšší než ČD (pokud zrovna nepodhazují cenu) a přitom by za to zvládli lízovat (či pronajímat) vozidla podstatně přijatelnější než je žlutozelený ďábel a ostatní kvalitní regionální vozový park... Problém byl ovšem v objednávkách DC na rok dopředu ještě před VŘ atp, prostě neprůstřelnost systému... A teď se VŘ nevypsalo už ani nepamatuji...

Už by to konečně chtělo dát příležitost někomu, kdo by ukázal, že to jde lépe i za ty 'dorovnávky', které jsou ještě v možnostech českého (krajského) rozpočtu...
registrovaný uživatel Racek 
15.12.2008 (23:08)  
Miroslav Zikmund: faktická nemožnost provozovat dopravu za stejných podmínek:

*** ceny v regionální dopravě jsou nastaveny hluboko pod náklady, protože kraje nemají peníze. Funguje to díky tomu, že ten "správný" dopravce se zčásti zhojí na štědře dotované dálkovce a zbytek se mu "tak nějak" dosype - tu se schválí mimořádná dotace za krutou zimu, tu od něj potřebuje stát koupit budovy, které mu předtím daroval ...


*** ceny v dálkové dopravě jsou sice slušné, ale dokud se bude soutěžit stylem, jaký jsme zatím viděli (vítěz dostane cenu jakou nabídl, ČD dostanou celý zbytek), tak se k zakázce nejde dostat ...
15.12.2008 (17:25)  
Miroslav Zikmund: Zeby treba netransparentni podnikatelske prostredi, kdy se CD pomaha financne (dotace na nakup vozu a vyhodne uvery z Eurofirmy dostava jedna firma bez vyberoveho rizeni), regulacne (interoperabilita byla prazdny zvast, dokud CD nepotrebovalo schvalit Taura) i podivnymi presuny majetku (z jakeho duvodu vlastni jeden dopravce vsechny nadrazni budovy?)...
15.12.2008 (17:06)  
Qaws : A co vám brání v tom, abyste se do takové konkurence pustil sám ?
registrovaný uživatel Qaws 
15.12.2008 (15:24)  
Ale eště by to chtělo tu konkurenci v osobní dopravě :-P
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.12.2008 (9:57)  
Tak se to delá. Tak je to to ono. Hodne zdaru, DB Schenker.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko