..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
06.05.2010 (7:38)  
Mluvím o přívozech z pravého na pravý nebo z levého na levý - stačí se podívat na mapu, které to jsou Péčka.
registrovaný užívateľ Kakov 
05.05.2010 (22:52)  
Borovička: přívoz není vždycky vikendový šolich, např. mezi Roztoky a Klecánky (je mimo PID) je to normální doprava lidí mimo jiné do zaměstnání..
05.05.2010 (21:51)  
Tady je to vikendovy a svatecni solich, navic v kategorii nostalgie/Erlebniszug - no jo, ale v době kdy má MHD po ránu o víkendech 20 minutový interval je sváteční šolích výsměch. Do toho zapasuji několik přívozů z pravého na pravý nebo z levého na levý, čili také sváteční šolích, a pak se nedivím, že se na solidní skutečnou dopravu odněkud někam nedopočítám (poslední výsměch zase jen víkendové metro po půlnoci bez navazujících autobusů)
05.05.2010 (19:34)  
JP: ano, ale stovka plati pro velke kontrakty na ZDO, kde se jedna o miliony vlakokilometru (i proto je ta cena za kilometr tak zasadni). Tady je to vikendovy a svatecni solich, navic v kategorii nostalgie/Erlebniszug. Da se tedy konstatovat, ze je to vyssi nez "ona stovka", ale jinak to prime srovnani asi uplne nesnese.
05.05.2010 (19:00)  
Pikehead) Pokud ale uvážíme, že ČD a RJ se handrkují, jestli cena kolem 100 Kč/vlkkm je moc nebo málo, je i pouze dvounásobná cena diskutabilní.
05.05.2010 (18:45)  
Babilon: Vy to pocitate to jako Karel Nemec zasoby... Nemate Vy matfyz? :-D Mne to vychazi na pulku (60 dni x 8 cest x 19 km), neco jako 230Kc/km bez DPH.

Krome toho, ze 16% rozpoctu je DPH, neni nikde napsano, ze vsechny tyto prostredky na to padnou (k tomu je dulezitejsi videt smlouvu s KZC). Taky nevime, co zustane za nehty Ropidu a jak se uctuji prostoje a soupravove presuny na misto vykonu (to vsechno cenu na km zvysuje).
05.05.2010 (16:26)  
Počítám správně, že ta dotace činí přes 600 Kč/km? Krásný tunel. :-(( Místo toho mohli najmout 20 taxíků a bylo by to levnější.
05.05.2010 (0:03)  
Jugy: slova radního Steinera se trochu míjejí účinkem

Řekl bych, že právě naopak. Souhlasím s tím, že "Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy." Protože jedu vlakem a nekupuji si v něm jízdenku. Jen je škoda, že na trati 122 (alespoň po Praze) není plná integrace. Ale možná, že za 2,5 melounu ročně (do roku 2015), jak píše Borovička, je požadována plná integrace, tj. uznávání i jednotlivých jízdenek. To by ale měl upřesnit Ropid.
04.05.2010 (23:42)  
Josef Kamiš: Až mi ten váš "jinak natřený a tvarovaný motoráku oproti vozidlům ze současného provozu" zataví na pravidelném vlaku Českých drah (a že to u nás na Šumpersku není nic výjimečného), vzpomenu si na vaše slova.
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
04.05.2010 (23:41)  
Sypu si popel na hlavu. Reagoval jsem na příspěvek R.U.R. a na jízdní řád KŽC jsem nekouknul. Na druhou stranu pokud platí tarif KŽC, pak se slova radního Steinera „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území“ trochu míjejí účinkem...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko