Letovice - Dnes krátce po půl jedenácté dopoledne zahynul pod koly vlaku teprve čtrnáctiletý chlapec. Smetl jej projíždějící EC 174 "Jan Jesenius". "Čtrnáctiletého chlapce, který stál na perónu, strhl do kolejiště projíždějící mezinárodní rychlík," řekla mluvčí blanenských policistů Iva Šebková. Hoch utrpěl rozsáhlá zranění. Těm bohužel na místě podlehl. „Na letovické nádraží okamžitě po oznámení vyrazili záchranáři, hochovi už ale nebylo pomoci, byl na místě mrtev,“ sdělila novinářům mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. Z jakého důvodu se mladík v kolejišti ocitl, vyšetřuje policie. Vlak nabral zpoždění cca 3 hodiny. Cestující do Pardubic a Prahy vyzvedl Ex 574 "Petrov", který jel po stejné trase o hodinu později a mimořádně zastavil i v Letovicích.
Výše zmíněný případ ovšem není jedinou smrtelnou nehodou na železnici, která se dnes stala. V Poděbradech zahynul pod koly lokomotivy důchodce, jež podlézal spuštěné závory. "Chodec si podle výpovědi svědků přizvedl závory v době, kdy tudy projížděl vlak, a byl sražen. Na místě následkům zranění podlehl," uvedla mluvčí nymburské policie Zuzana Tuzarová.
Zdroj: Deník, iDNES, Novinky, ČT24
| 8.11.2008 (19:41)
PAja : v Letovicích jsou v současné době 4 dopravní koleje, vybudováním ostrovního nástupiště by tam zůstaly pouze tři. No a co ? Pro hladký průjezd vlaků na dvojkolejné trati, případně předjetí vlaku to postačuje.
Alespoň by se tam nemohly současně ukončit vlaky od Brna a České Třebové a nutit cestující do přestupování. Prakticky každá stanice přišla díky ostrovnímu nástupiště o jednu kolej, nicméně v téměř všech stanicích se stavěla ostrovní nástupiště mezi 1. a 3. kolejí nebo 2. a 4., takže se využívá pouze jedna hrana, u zbylých kolejí se postavila jen zvýšena nástupní hrana (takže k tomu, aby se dostal vozíčkář do vozu je potřeba speciální vehikl), místo toho, aby se udělalo ostrovní nástupiště mezi 1. a 2. kolejí, jako např. v Prosenicích ... což je důkaz, že to mu nic nebrání.
Podobně by bylo plýtváním penězi daňového poplatnka postavení zábradlí např. na zastávkách Pouzdřany / Popice, kde se jezdí kolem peronní hrany rychlostí 160 km/h. V Německu, např. na trati Rostock – Stralsund jsou na zastávkách zábradlí vymezující bezpečnou hranici, za níž má stát cestující čekající na vlak, dokud vlak nezastaví nebo když jede kolem projíždějící vlak. Mezi jednotlivými "bloky" zábradlí je dostatečně široký prostor, takže cestující nejsou omezováni.
Vznikl proto tento kompromis. Buhužel za cenu snížené bezpečnosti. Traťová rychlost tu je 100. Lidé by měli dbát na upozornění staničního rozhlasu a alespoň trošku zapojit mozek a přemýšlet o svém konání a své bezpečnosti.
Tragédie jsou děti. To je bohužel asi univerzálně neřešitelné a je to hold na rodičích. Strašná tragédie.
Jednou byl R na Prahu opožděn o něco více než obvykle (15 minut). Na vedlejší koleji (blíže ke staniční budově) stála 560 s novým, ještě mokrým pestřejším "lakem" a v její blízkosti dva mladíci kolem 15 let s batůžky. Zpočátku jsem myslel, že jsou to přistupující cestující, tito ale po zastavení vlaku nenastoupili, ale za posledním vozem bez větší opatrnosti přeběhli koleje na druhou stranu nádraží ke hromadě uhlí, kde začali vytahovat foťáky. Mezitím se vlak dal do pohybu a jim se otevřel výhled, pravděpodobně na jejich dílo. Mě to trklo, chtěl jsem je zdokumentovat, ale vlak se mezím dal do pohybu a mě paměťovou kartu zaplnila mazanice, ze které bez bujné fantazie nebylo nic k poznání.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










