Pouzdřany - Federace strojvůdců a někteří drážní zaměstnanci upozorňují na špatný stav řady mostů přes vytížené koridorové tratě, mnohdy více než padesát let neudržovaných a často dokonce již nepoužívaných. Mediálně propíraným příkladem se stal zchátralý silniční most u Pouzdřan na trati Brno - Břeclav. Podle strojvůdců vlakové soupravy ohrožují odlamující se kousky betonu, které padají na koleje a dokonce i na kabinu lokomotiv. Protože Správa železniční a dopravní cesty situaci dlouhodobě neřeší, Federace strojvůdců podala stížnost.
SŽDC prý o problému ví, most jí ale nepatří a jeho opravu požaduje po vlastníkovi. Stanovisko Federace strojvůdců rázně odmítá a nepřipouští, že by hrozilo nebezpečí od pádu většího kusu betonu. Pochůzkáři prý pečlivě monitorují jeho stav a povislé kusy betony z mostu navíc odstraňují. Strojvůdcům se přesto postoj drážních orgánů nelíbí, a proto chtějí v nebezpečném úseku zpomalovat na 30 km/h bez ohledu na jízdní řád. Podle mluvčího SŽDC by se most měl začít opravovat už v příštím roce. Kdo s tím ale začne, není v tuto chvíli vůbec jasné.
Strojvůdci tvrdí, že na alarmující situaci poukázali už před rokem: „Nikdo ale nic neřešil. Je štěstí, že se ještě nikomu nic nestalo. Ten beton stále padá. Od července minulého roku zemřelo při práci už 5 železničářů, nechceme další oběti,“ upozorňuje smutnou statistiku mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček. Oprava rozpadajícího se viaduktu se ale ani podle starosty Pouzdřan Františka Špringera nezdá být v brzké době příliš pravděpodobná.
zdroj: Deník
ilustrační foto: © Jakub Sychra
Jinak tento most nese jednu ze dvou přístupových cest do Pouzdřan (ta druhá je ze Strachotína), takže důležitý je (mj. spojuje se zbytkem obce školu), i když ne tak životně jak třeba ten v Popovicích.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.